|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Akselerasjonsfelt på motorveien
På kjøreskolene nå så lærer man at man skal blinke seg inn. Fordi man er på vei fra aksellerasjonsfeltet over i høyre fil. Og selvfølgelig skru av så snart man er inne, slik at ingen tror man skal videre i venstre felt. Jeg kommer til å fortsette å blinke samme hvor sur du blir, tenk.
Vitsen er at man ved å blinke til høyre viser at man skal ut første til høyre, ved å ikke blinke (før man er midt på første avkjørsel) vise at man skal rett frem, og ved å blinke til venstre vise at man skal lenger enn andre avkjøring.
Det er ikke pålagt, men alle teoribøker som er i bruk nå sier at man skal gjøre det, og alle oppdaterte kjørelærere sier at man skal gjøre det.
![]() |
#62 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Akselerasjonsfelt på motorveienOg hvis man kjører bil med avis-logo på (altså som i tidning, ikke som i leiebil), forventer andre at du er frekk og hiver deg inn i små luker. Altså må du være frekk og hive deg inn i små luker, for de flytter seg ikke. Visstnok.
![]() |
#63 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Akselerasjonsfelt på motorveienÅ, er dette tråden hvor jeg kan sutre over biler som ligger bak en når begge skal skifte felt over i motorveien, og som tjuvstarter og skifter før deg, for så å legge seg i veien for deg når det er 50 meter igjen til du enten treffer en murvegg eller må kjøre til Ryen i stedet for?
![]() |
#65 |
Textrovert
|
![]() Sv: Akselerasjonsfelt på motorveienJeg må le litt av Scarlett som blir sur av at noen blinker seg inn ved fletting.
![]() |
#66 |
Textrovert
|
Feil signaler? Men det er da vitterligen ikke noe å misforstå, mener nå jeg. Jeg har forresten lært at man skal blinke seg inn.
![]() |
#68 |
|
![]() Sv: Akselerasjonsfelt på motorveienJeg sier som Candy. Når man blinker seg til venstre fra akselerasjonsfeltet gir man i praksis signal om at man skal over til forbikjøringsfilen, hvis det er tofeltsvei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Har fått viljen sin
|
Hvor står disse blinkereglene som vi andre har lært det motsatte av da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Glamorøs
|
Beklager, hvis du ikke blinker så følger du ikke blinkereglene. Og hvordan greier du å misforstå blinking?
![]() |
#72 |
Glamorøs
|
Nei, man skal fra påkjøringsfelt, og inn på veien. Jeg regner faktisk med at kjørelæreren min er mer oppdatert på dette enn deg og Candy. Sorry.
![]() |
#73 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#77 |
Har fått viljen sin
|