Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebudsjett

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-10, 10:32   #61
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebudsjett

Litt usikker, men rimeligere enn i fjor.
Definitivt.
Har fire barn, og gavene til de blir rimeligere enn i fjor da vi var to, nå er det bare meg.
Adventskalender til minsten har nest største søster kjøpt, en Toy Story og en Lego. Hun kjøpte også 12 pakker til pakkekalenderen hans. Så det ble rimelig for min del.
Storebror ville bare ha Pondus kalender.
Jentene har fått englekalendre, samt en til meg og min søster.

Mat og gotterier blir vel rundt 3000,- ekstra. Skal endel bort.

Gavebudsjettet har sunket med ca. 10.000,- fordi jegbruker mindre pr. barn i huset her, samt at det plutselig ble 8 færre å kjøpe til pga bruddet.

Men, jeg begynner tidlig med gavehandel. Slike ting som Lego og gavekort kjøper jeg i oktober rundt omkring for å fordele utgifter.
Vanligvis har jeg hatt sparekonto, men den ble jammen tømt, og pga alt har jeg ikke bygd den opp igjen.

Klær kjøper vi ikke. Har alltid en eller annen fin kjole, guttene har finklær og jentene ordner seg selv.

Gammel 28-11-10, 12:25   #62
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Tja, vi har ikke noe eksakt budsjett.
Men gaver er sikkert 10.000 minst.
Mat, tja 3000 ekstra kansje?
Også er det tre og blomster og pynt, kalender.
Tja, vi ender sikkert mellom 15 og 20 tusen. Det er jo mye, men er fordelt på noen mnd.
Æsj, det ser mye ut ser jeg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:34   #63
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Har ikke noe eksakt budsjett for julen, men det som blir igjen på brukskontoen etter at penger er overført til regning og matkonto, kan egentlig brukes.
Ettersom vi drar til mine foreldre på vestlandet i julen så har vi ikke noe utgifter med maten. Har ikke dårlig samvittighet for det, ettersom vi bruker jo litt penger på flybilletter da.
Men rundt 10 000 blir det vel med flybilletter, gaver, ny kjole til snuppis og det som er tenker jeg.
Vi sparer vel en del på å ikke ha en dyr gavekalender til snuppis også, selv om jeg ser at mange gjør det jo veldig smart og legger inni ting som en egentlig ville ha fått uansett. Det får bli ett annet år, men da må det litt planlegging til tenker jeg. Enn, så lenge er 5 åringen fornøyd med å få en sjokoladebit hver dag istedet.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.