Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vi må få i gang jula. Hvor finner jeg det perfekte plastjuletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-10, 15:26   #61
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi må få i gang jula. Hvor finner jeg det perfekte plastjuletreet?

Jeg leitet desperat etter plast i fjor, men alle hadde flate myke plast"nåler" og så ikke fine ut i det hele tatt, billige som dyre.
Så på plantasjen, bohus, living, skeidar osv.

Er det bare jeg som har skyhøye forventninger eller har jeg bare truffet tre av dårlig kvalitet?
Merker jeg blir litt forvirret når det er så mange som skryter uhemmet av sine trer.

Gammel 02-11-10, 16:05   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg virkelig, virkelig et vintage aluminiumstre. De var ganske populære i USA for 50-60 år siden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 22:40   #63
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, en rull med aluminiumsfolie og 1 stk klippeglad unge, så har du vel et slikt tre på et par dager!

Gammel 02-11-10, 22:50   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 12:45   #65
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Og en sløv saks.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:15   #66
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en mnd eller to for sent ute til å finne et FINT tre nå, ja?

Jeg vurderer kunstig tre. Det må være pent. Og uten integrerte lys (eller de må være avtagbare) for vi har lys. Og jeg vil ha våre lys, for de har farge på pærene, hvilket jeg vet mange mener er pent, men både jeg og mannen er oppvokst med det, så for oss er det slik vi vil ha det.

Men med en sønn med div allergier tenkte jeg det kanskje ikke var så dumt å sikte på plast, pluss at vi er jo bortreist i over ei uke i jula, og vanlige trær pleier liksom ikke tåle så lenge uten vanning...

Gammel 05-12-10, 17:20   #67
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leter desperat etter et pent plasttre, men har tilgode å finne et. Godt du dro opp denne tråden, Malama, for jeg var inne på tanken å gjøre det samme.

Gammel 05-12-10, 17:24   #68
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tanken min var "FP-folka vet sikkert hvor vi finner et pent", så slo det meg "jeg har jo lest en tråd om det", og vips, jepp, der var den.

Si fra om du finner et da, jeg vurderer å dra på jakt.
(Men mannen synes vi heller dropper tre i år også, har ikke hatt juletre på flere år, vi er jo som sagt ikke hjemme mellom lille julaften og nyttår...) men jeg synes det er trist, vi har en del pen juletrepynt, og ei lyslenke vi aldri har brukt engang...

Og jeg vurderer å dra argumentet om at siden Knerten jo har blitt allergisk mot katt, og svigermor har et superrøytende eksemplar av arten og et hus som er teknisk umulig å "sanere", har vi en liten fare for at vi må reise hjem fortere, da hadde det vært kjekt å ha julepyntet huset vi kanskje kommer hjem til før planlagt....

Sist redigert av Malama : 05-12-10 kl 17:34.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:39   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du får juletre på Plantasjen. Det er ikke perfekt - det er greit. De har med og uten lys, og også med fargede lys.

Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:43   #70
Malama

Malama sin avatar

Standard

Men jeg vil ha et fint et... perfekt blir det ikke, men fint vil jeg ha...

Vurderer en tur til plantasjen for å se... dumt vi ikke tok turen innom når vi var i området i går, det er et tiltak på hverdager, med barnehagehenting, trafikk-kaos, kort tid fra henting til legging, for å få tid til middag, julekalender på tv, kveldsmat, og handling... vi får vurdere det...

Gammel 05-12-10, 17:45   #71
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eit lauvtre-juletre er jo direkte ukjent i interiør-kretsar da (ikkje at eg har noko der å gjere). Nakne tre med andre ord. Eg syns det er fint eg - i den rette stova.

http://bo-bedre.no/article/46982-mob...gallery/273514

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 19:03   #72
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Prøver dere å si at det er for seint nå, liksom? Nei, det går jeg ikke med på! Vi skal ha et, enten fra Clasern eller Plantasjen, men det er ikke bare lett å drasse med seg på buss og tog. Skjønner at vi må få gjort det nå.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 19:33   #73
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plasttrær er pakket i en pappeske, så det går fint å frakte med seg. Men fiiiiine trær tror jeg du må på skikkelige interiør butikker og kjøpe. Jeg tror så noen på Slettvold, men husker ikke 100% sikker.

Gammel 05-12-10, 19:35   #74
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Joda, men de eskene jeg har sett er ganske lange og upraktiske når det er rush, altså. Men jada, vi får det nok til.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 19:41   #75
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nyyyydelig, amerikansk plastjuletre. :hjerter. De selger The Real Thing også her (og de er fantastisk nydelige!), men vi er to som er skikkelig allergiske mot juletrær (i alle varianter), så dette plasttreet skal bli med oss hjem til Norge. Det er pent og pjaktisk, og har en haug med små, ferdigmonterte lys på (og jeg fikk plutselig ekstremt lyst til å skru ut en pære for å se om jeg kan feste motorisert pynt på det. ).

Gammel 07-12-10, 10:58   #76
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Vi har nyyyydelig, amerikansk plastjuletre. :hjerter. De selger The Real Thing også her (og de er fantastisk nydelige!), men vi er to som er skikkelig allergiske mot juletrær (i alle varianter), så dette plasttreet skal bli med oss hjem til Norge. Det er pent og pjaktisk, og har en haug med små, ferdigmonterte lys på (og jeg fikk plutselig ekstremt lyst til å skru ut en pære for å se om jeg kan feste motorisert pynt på det. ).

Med Star Wars-kule.

Gammel 07-12-10, 11:19   #77
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ja, vi har dusjet dem, prøvd edelgran, vanlig grann, fjellfuru og bekkørret - det er en grunn til at vi skal ha plast.

Bekkørret høres i alle fall veldig stemningsfullt ut.

Gammel 07-12-10, 22:42   #78
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på denne tråden, da jeg så det som jeg oppfattet som det fineste plastjuletreet i dag. Det var nydelig! På interiørbutikken Sia på Nordby/Svinesund.

Gammel 08-12-10, 18:52   #79
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har funnet et fint nok et på Jernia. Gjerrigknarken i meg frydet seg over at det kun kostet 299,- også.

Gammel 08-12-10, 19:54   #80
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med dette, kunne det vært noe?

(Jeg er på jakt etter en kjøper. Min sønn likte det ikke. )

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde(2).jpg (193,0 KB, 31 visninger)

Sist redigert av Pepper Lemon : 08-12-10 kl 20:16.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.