Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Einar Gelius

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 11:44   #61
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Plass i kirken til alle, ja. Men jeg synes ikke kirken som arbeidsgiver skal forholde seg til akkurat det. En hvilken som helst annen arbeidsgiver hadde sannsynligvis kvittet seg med ën slik ansatt før det hadde gått så langt som det har gjort i dette tilfellet.
Og kanskje er det ekstra uheldig at det er nettopp sex-boka som blir dråpen for biskopen. Kirken kan helt klart trenge et oppgjør med fortiden når det gjelder synd og skam rundt sex. Men det oppgjøret bør kanskje komme fra noen som vil kirken vel. Ikke fra en mediekåt dust som er ute etter å mele sin egen kake.

Jeg tror ikke arbeidsgiveren min hadde hatt en veldig sterk sak om jeg på privaten hadde gitt ut en kontroversiell bok (om det kan kalles det?). De ville/ kunne selvsagt gått inn for å få meg ut på andre måter, men sparken tror jeg neppe de kunne gitt meg.

Om han har gitt ut boka i form av sitt yrke som prest og bundet den opp mot sitt ansettelsesforhold i kirken vil det selvsagt være litt annerledes, jeg blottlegger at jeg ikke vet noe om boka nå. Har ikke lest den, kun hørt bruddstykker av debatter om den.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:50   #62
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.549
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Når det er sagt synes jeg det skal være en plass i kirken for absolutt alle, så han bør få beholde jobben.

Skal det være en plass i kirken for oss som ikke tror på Gud også?
Nei, jeg avfinner meg med at jeg ikke kan få jobb i den norske kirke fordi jeg ikke er kristen eller står i statskirken. På samme måte som jeg avfinner meg med at jeg ikke kan bli flyver fordi jeg har for dårlig syn. Eller mastemontør fordi jeg har høydeskrekk.

Som Hattifnatten og maggypop sier, man forholder seg til regler på arbeidsplassen sin. Dette handler om det, og ikke om takhøyden i kirken. Jeg tror forresten takhøyden er ganske passe, det finnes mange folkelige og kule og ålreite prester, uten at de frontes i media.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:51   #63
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Nå må jeg jo bare lese den, selv om de små utdragene er puteflaue! (som Pelle sier det)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:53   #64
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Ikke har jeg lest- eller har noen ønske om å lese denne boka. Ikke kjenner jeg Gelius heller, hverken som prest eller privatperson. Men jeg vil anta at siden det er ytringsfrihet her i landet, så bygger en evt. avskjedigelse på langt mer, og grovere forhold, enn at den fyren bare har skrevet ei sær bok. Jeg tviler på at kirken hadde hatt en god sak om det kun var pga boka de forsøker kvitte seg med ham. Noe sier meg at denne boka kom som en etterlengtet dråpe i havet for Kvarme & co sin del.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:53   #65
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.549
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Jammen Emm, dette handler ikke bare om boken. Han har forsømt seg i tjenesten flere ganger. Les dette før du leser boken.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:54   #66
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Skal det være en plass i kirken for oss som ikke tror på Gud også?

Altså, jeg mener jo ikke at folk skal tvinges inn i kirken, man må jo ville. Men det er jo krefter som jobber for at f.eks homofile ikke skal ha en plass i kirken hvis de lever ut legningen sin.

Men det skjer vel at de som ikke tror slenger innom også, og da er det jo hyggelig om de får sitte ned når de er der.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:55   #67
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Jaja, skal sette meg i trappa og skamme meg mens jeg leser meg opp på temaet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:08   #68
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.402
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Einar Gelius

Fy fader, det brevet burde vel aldri ha kommet ut?!? Det kan jo ikke ende med noe annet enn avskjedigelse dette, spesielt mtp beredskapshendelsen.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:10   #69
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

At det skal være plass i kirken til alle hørte jeg en fra Arbeiderpartiet si på radioen i går, og det synes jeg er en veldig merkelig ting å si, selv om man tar høyde for at det han egentlig mente "alle som har lyst". Det er jo uansett ikke noe godt argument for at det skal være plass i kirken til at "alle" skal være prest der. Jeg kjenner ikke Geliussaken i det hele tatt, men det lille jeg har fått med meg tyder på at det lenge har vært en viss konflikt mellom ham og sjefen hans om hvordan han gjør jobben sin, og hvis oppfatningen er at han faktisk ikke gjør jobben sin, så er det da helt rimelig å vurdere å si ham opp. Enten han nå er folkekjær og glad i sex eller ikke.

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Eg er ikkje særlig prippen av meg, samboer meiner eg er alt for lite prippen. Men eg blei litt satt ut når eg hørte utdrag frå boka på radioen. Om korleis sprutorgasmer kan vera ein vei mot wetsex... Kanskje litt i overkant å få høyra midt i middagslaginga....

Men akkurat det er da ikke Einar Gelius' skyld. Skal noen kritiseres der, så må det da være dem som lagde radioprogrammet - eventuelt deg selv, som ikke skrudde av.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:11   #70
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Einar Gelius

Einar Gelius har vært en av få prester som har gitt meg lyst til å gå i kirken, men det har ikke vært så mye for å få oppleve budskapet og delta i kirkelig handling, men for å se Gelius i aksjon. I min naivitet har jeg sett på han som en kul prest, og ett friskt pust - jeg tror mange har hatt det som meg. På mange har han nok også hatt en positiv effekt, og etter det jeg skjønner opplever hans menighet å ha flere aktive kirkegjengere, og flere unge som står til konfirmasjon enn i mange andre menigheter her til lands. Flotte greier!
Etter å ha lest biskopens brev til Gelius har jeg nok endret syn litt. Det ga en litt ekkel smak i munnen å lese om tjenesteforsømmelse under bakvakt, og brudd på taushetsplikt ved begravelser. Dette ser jeg på som veldig grovt.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:20   #71
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Snodig at ikke avisene tar med dette med tjenesteforsømmelse og sånt i artiklene om Gelius? Hvorfor gjør de ikke det? For å skape mer fronter og drama rundt Gelius enn det er grunn til? De fleste reagerte ganske kraftig da en lege droppet legevakta si og dro på fotballkamp mener jeg å huske. Det samme burde man gjøre når Gelius ser på Vålerenga spille, framfor å ivareta arbeidet sitt.

Det å starte en avskjedigelsessak ifht. Gelus nå er kanskje litt dårlig timet? Utad framstår det jo da som om det er det at han har skrevet en bok om sex, og som om det er lav takhøyde som er problemet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:21   #72
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Einar Gelius

Det blir bare spekulasjoner fra min side, men jeg ville anta nå at boka bare er dråpen som får begeret til å renne over, og ville kanskje ikke laget like store bølger om det bare var den det var snakk om.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:25   #73
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.695
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Om han har gitt ut boka i form av sitt yrke som prest og bundet den opp mot sitt ansettelsesforhold i kirken vil det selvsagt være litt annerledes

Han har utgitt boken som sogneprest, Einar Gelius, det blir i hvert fall i mine øyne som at du skulle skrevet en bok som regnskapsfører for firma x, emm. Jeg har ikke lest boken, og har ingen planer om det heller.

Det jeg synes er trist i denne saken, er at telefonkiosk-vielsen blir et tema i det hele tatt. I stedet for å fastholde på at kirkelige vielser skal foregå på vigslet grunn, bør kirken være glade for alle som ønsker å gifte seg med DNK. Paret som ble viet i telefonkiosk hadde mange alternativer, f.eks. HEF eller Sosialhumanistene, eller Unitarforbundet om det var viktig med en religiøs vielse. Men de ville ha med DNK, og det burde kirken heller være glade for.

At han ikke gjør jobben sin når han har beredskapsvakt, spesielt når det er snakk om et dødsfall under spesielle omstendigheter, synes jeg er såpass alvorlig, at det bør få konsekvenser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:34   #74
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.806
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Urk. Jeg har styrt unna brevet frem til nå, men nå klarte jeg ikke la være, og da blir saken plutselig en annen. Jeg kan ikke skjønne at dette brevet ligger ute, men det oppklarer jo en del da, og påpeker en del saker som er ganske ille.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:42   #75
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.887
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hele brevet fra Kvarme ligger ute på www.vl.no
At brevet ligger ute er merkelig synes jeg, men det gjør nå det.

Hvis du synes det er merkelig at det ligger ute, hvorfor linker du til det?

Jeg har ikke lest brevet, har ikke lest boka, men synes Gelius er et friskt pust. Det kom vel ikke direkte overraskende at Kvarme ville forsøke å bli kvitt han, det gjør det ikke mindre usmakelig i min bok.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:43   #76
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Er det så at han i form av sin stilling som prest har utgitt en slik bok er det litt snodig ja. Det blir vel den berømte dråpen i begeret, om det er så at han har en (hjelpe meg) så lang liste med forseelser i stillingen sin på toppen av dette. Merkelig at han velger å gjøre så mye rart, jeg forstår at han kan tjene noen kroner på boka, men ettersom jeg har fortstått så har han jo en ganske god posisjon blandt sine tilhengere, nå roter han det til forferdelig. Han kunne vel med fordel ha handlet litt klokere.

Jeg mener fortsatt at boka i seg selv ikke er grunnlag nok for en oppsigelse, men med en haug andre ting på toppen (som han tydeligvis har vært inne på teppe for, med advarsel?) samt at boken blir utgitt i form av hans sognepresttittel kan jeg forstå at lederene hans synes nok er nok.


Sist redigert av emm : 18-11-10 kl 13:49.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:54   #77
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hvis du synes det er merkelig at det ligger ute, hvorfor linker du til det?

Jeg har ikke lest brevet, har ikke lest boka, men synes Gelius er et friskt pust. Det kom vel ikke direkte overraskende at Kvarme ville forsøke å bli kvitt han, det gjør det ikke mindre usmakelig i min bok.

Fnatten linket ikke til brevet, men til Vårt Land.

Før man konkluderer om hvorvidt noe er usmakelig eller ikke, så bør man kanskje sette seg inn i hva saken dreier seg om?

Jeg lurer på hvordan brevet har kommet ut i pressen, og hvorfor det trykkes. Hvis arbeidsgiver har lekket, så blir jo dette veldig Valla2. Og hvilken glede skulle Gelius ha av at brevet kommer ut? Der klargjøres det ganske godt, synes jeg, at det ligger alvorlige ting som tjenesteforsømmelse og brudd på taushetsplikt til grunn for vurdering av avskjedigelse.

Ville en kul lege som brøt taushetsplikten fått en slik massiv støtte? Eller en brannmann i øde strøk som aktivt gjorde seg utilgjengelig under vakt samtidig som et hus sto i brann, fordi hun var på fotballkamp? Er det fordi Gelius er prest han skal unnskyldes, for å tilfredsstille samfunnets krav om en mer åpen kirke med høyde under taket?

Jeg forstår ikke argumentasjonen om at Gelius er kul og åpen og får ungdommer til å konfirmere seg skal være en unnskyldning for grov tjenesteforsømmelse. Hva slags menneskesyn er det?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:54   #78
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg linker ikke til brevet. Jeg viser til en nettavis. Jeg synes det er rart at det ligger ute. Sakene som det vises til har allerede vært i media over lang tid. Det jeg lurer på er hvor VL har fått brevet.

Det er NRK som har lagt ut brevet, såvidt jeg kan se - VL bare linker dit. (Ikke at det er veldig relevant hvem som har gjort det, altså.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:55   #79
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Det står i linken at NRK har publisert det, hvor de har det fra vet jeg ikke.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:03   #80
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.549
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Einar Gelius

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ville en kul lege som brøt taushetsplikten fått en slik massiv støtte? Eller en brannmann i øde strøk som aktivt gjorde seg utilgjengelig under vakt samtidig som et hus sto i brann, fordi hun var på fotballkamp? Er det fordi Gelius er prest han skal unnskyldes, for å tilfredsstille samfunnets krav om en mer åpen kirke med høyde under taket?

Gode poeng!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no