Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har barna fri når dere har fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-10, 15:41   #61
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Sjelden. Prøver å benytte anledningen til fjelltur.

Gammel 26-09-10, 17:00   #62
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Da jeg hadde barnehagebarn (har en 1. og 2.klassing) hadde de fri hvis jeg hadde fri,
så lenge det ikke var noe spesielt jeg skulle som man ikke kunne ha med barn på.
Nå sparer jeg alle feriedager og avspassering til ungenes skoleferier.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 17:04   #63
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Ja, hele tiden.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 17:04   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vel, jeg synes tanken på å avspasere for å se på Tv eller vaske gulv er temmelig absurd også, jeg da, så det er kanskje mest der det ligger.

Avspasere = fri. Finnes det noen fritidsaktiviteter som er mer høyverdige enn andre altså? Jeg ber ikke om fri fra jobben fordi jeg vil se på TV eller vaske gulv, men hvis jeg nå f.eks hadde fri (som torsdag i høstferien) er det meget mulig jeg ville sløvet rundt og ikke gjort spesielt viktig ting. Jeg lader batteriene ved å ha tid for meg selv - noen ganger trener jeg, andre ganger sløver jeg. I det hele tatt gjør jeg det jeg har behov for der og da, og ser ikke helt at det skal være så absurd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 17:28   #65
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos meg kommer dette litt an på alderen på barnet også, med ettåring i huset tilstreber jeg så korte og så få barnehagedager jeg kan, og strekker meg dermed langt for å ha han hjemme når jeg har fri. Med større barn har jeg i større grad sendt dem i barnehagen for å finne på andre ting.

Gammel 26-09-10, 17:51   #66
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Vi har faste fridager sammen, så skulle det hende at jeg har en fridag i tillegg er hun som regel i barnehagen da.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 17:54   #67
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Ferien min er oppbrukt lenge før skoleferie og planleggingsdager. Så å ta seg en fridag uten at barna har fri, det lar seg faktisk ikke gjøre.

Jeg synes også det er koselig med rolige dager sammen med barna, der vi kan gjøre det vi har lyst til.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 18:26   #68
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett aldri fri utenom helger, ferien og offentlige fridager og da har barna også alltid fri. Unntaksvis har jeg avspasert noen timer for å gjøre i stand til kveldsbesøk eller komme ajour med husarbeidet, og enda sjeldnere for å reise på alenetur, da har jeg hatt fri uten barn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 18:30   #69
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Ja stort sett så får de det men nå har jeg sjelden fri da...

Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 18:31   #70
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis jeg er hjemme på en hverdag så er jeg enten syk, eller så har jeg hjemmekontor. Og ingen av delene er en god kombinasjon med 3 åringen i hælene. Men hvis jeg tar meg fri pga skolefri for 7 åringen så er begge hjemme ja. (inkluderer gjerne litt hjemmekontorarbeid da også....)

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 19:04   #71
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke nødvendigvis, men de hadde som regel kortere dager.

Gammel 26-09-10, 20:08   #72
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, sjeldent. Men jeg henter dem somoftest noen timer tidligere.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 20:09   #73
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hypotetisk problemstilling. Jeg har aldri fri.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 20:14   #74
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke hatt fridager utenom en planleggingsdag siden han begynte, men planen er at jeg skal ha fri hele romjula, da skal han ikke i barnehagen nei. (Forhåpentligvis er vi ikke hjemme heller, men det avhenger av mannens jobb.) For meg er det naturlig å ønske å være sammen med ham når jeg har fri, jeg har ikke vennet meg til å se ham så lite enda, han begynte i barnehagen for bare to mnd siden, jeg er vant til å se ham hele dagen 5 dager i uka, jobbet bare 40% det siste året.

Men fra begynnelsen av februar begynner jeg i ny permisjon, og da er det meninga han skal gå i barnehagen ja.

Gammel 26-09-10, 20:21   #75
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer an på. Hvis det er en enkelt dag uten noe tilknytning til helligdager, romjul mm, så nei. Da har jeg som regel lagt opp til en god alene-tid dag. Men det skjer gjerne 1 gang i skuddåret at jeg avspaserer hele dager. Hvis jeg tar feriedager i romjul, ifm helligdager mm, så ja, da får de også fri. Mannen min jobber inn slik at han har fri hver fjerde fredag, og noen dager innimellom, da blir barna levert sent og hentet tidlig, han bruker dagen på å trene og vaske og rydde huset, handle mm, så det er bare for barna og meg å komme oss hjem og nyte et nyvaska hus uten noe stress (eller at lørdagen/søndagen må brukes på husvask). Han har barna svært sjeldent hjemme når han har fri.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 20:46   #76
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syk og hjemmekontor definerer jeg ikke under fri altså, for the record, fri er helt fri fra jobben for meg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 21:54   #77
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Avspasere = fri. Finnes det noen fritidsaktiviteter som er mer høyverdige enn andre altså? Jeg ber ikke om fri fra jobben fordi jeg vil se på TV eller vaske gulv, men hvis jeg nå f.eks hadde fri (som torsdag i høstferien) er det meget mulig jeg ville sløvet rundt og ikke gjort spesielt viktig ting. Jeg lader batteriene ved å ha tid for meg selv - noen ganger trener jeg, andre ganger sløver jeg. I det hele tatt gjør jeg det jeg har behov for der og da, og ser ikke helt at det skal være så absurd.

Forskjellen er nok at jeg aldri bare "har fri" sånn helt ut av det blå. Jeg har fri i helger, i ferien og på helligdager, og da har selvsagt ungene også fri. Skal jeg ha fri andre dager, må jeg ta ferie eller avspasere. Og det medfører da at jeg aktivt må prioritere fritid foran jobb. Og det å prioritere å ligge på sofaen eller vaske gulv, fremfor å være på jobb, er en veldig fjern tanke for meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 21:56   #78
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Syk og hjemmekontor definerer jeg ikke under fri altså, for the record, fri er helt fri fra jobben for meg.

Hjemmekontor=fri?! Er det noen som mener det altså? :skjønner plutselig vagt hvorfor sjefen min er motstander av hjemmekontor:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 21:57   #79
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg fri så var aldri Herremannen i barnehagen, unntaket var vel en flyttedag. Jeg hadde vanlig kontorjobb.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 21:58   #80
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Forskjellen er nok at jeg aldri bare "har fri" sånn helt ut av det blå. Jeg har fri i helger, i ferien og på helligdager, og da har selvsagt ungene også fri. Skal jeg ha fri andre dager, må jeg ta ferie eller avspasere. Og det medfører da at jeg aktivt må prioritere fritid foran jobb. Og det å prioritere å ligge på sofaen eller vaske gulv, fremfor å være på jobb, er en veldig fjern tanke for meg.

Jeg tror dette har noe å gjøre med hva man jobber med. Som lærer blir man jo "påtvunget" enkelte fridager så man velger ikke bevisst på samme måte. Tidligere hadde jeg en annen jobb, og jeg avspaserte aldri der for å ligge på sofaen eller vaske gulv. Men det hender jeg gjør begge deler når jeg har fri nå.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.