|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Sjelden. Prøver å benytte anledningen til fjelltur.
![]() |
#62 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Da jeg hadde barnehagebarn (har en 1. og 2.klassing) hadde de fri hvis jeg hadde fri, |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Ja, hele tiden.
![]() |
#64 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?
Avspasere = fri. Finnes det noen fritidsaktiviteter som er mer høyverdige enn andre altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
maler
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Hos meg kommer dette litt an på alderen på barnet også, med ettåring i huset tilstreber jeg så korte og så få barnehagedager jeg kan, og strekker meg dermed langt for å ha han hjemme når jeg har fri. Med større barn har jeg i større grad sendt dem i barnehagen for å finne på andre ting.
![]() |
#66 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Vi har faste fridager sammen, så skulle det hende at jeg har en fridag i tillegg er hun som regel i barnehagen da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Ja. Ferien min er oppbrukt lenge før skoleferie og planleggingsdager. Så å ta seg en fridag uten at barna har fri, det lar seg faktisk ikke gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Borte
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg har stort sett aldri fri utenom helger, ferien og offentlige fridager og da har barna også alltid fri. Unntaksvis har jeg avspasert noen timer for å gjøre i stand til kveldsbesøk eller komme ajour med husarbeidet, og enda sjeldnere for å reise på alenetur, da har jeg hatt fri uten barn.
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Ja stort sett så får de det men nå har jeg sjelden fri da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
oppbevares tørt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Hvis jeg er hjemme på en hverdag så er jeg enten syk, eller så har jeg hjemmekontor. Og ingen av delene er en god kombinasjon med 3 åringen i hælene. Men hvis jeg tar meg fri pga skolefri for 7 åringen så er begge hjemme ja. (inkluderer gjerne litt hjemmekontorarbeid da også....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Ikke nødvendigvis, men de hadde som regel kortere dager.
![]() |
#72 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Nei, sjeldent. Men jeg henter dem somoftest noen timer tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg har ikke hatt fridager utenom en planleggingsdag siden han begynte, men planen er at jeg skal ha fri hele romjula, da skal han ikke i barnehagen nei. (Forhåpentligvis er vi ikke hjemme heller, men det avhenger av mannens jobb.) For meg er det naturlig å ønske å være sammen med ham når jeg har fri, jeg har ikke vennet meg til å se ham så lite enda, han begynte i barnehagen for bare to mnd siden, jeg er vant til å se ham hele dagen 5 dager i uka, jobbet bare 40% det siste året.
![]() |
#75 |
Flink jente
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Det kommer an på. Hvis det er en enkelt dag uten noe tilknytning til helligdager, romjul mm, så nei. Da har jeg som regel lagt opp til en god alene-tid dag. Men det skjer gjerne 1 gang i skuddåret at jeg avspaserer hele dager. Hvis jeg tar feriedager i romjul, ifm helligdager mm, så ja, da får de også fri. Mannen min jobber inn slik at han har fri hver fjerde fredag, og noen dager innimellom, da blir barna levert sent og hentet tidlig, han bruker dagen på å trene og vaske og rydde huset, handle mm, så det er bare for barna og meg å komme oss hjem og nyte et nyvaska hus uten noe stress (eller at lørdagen/søndagen må brukes på husvask). Han har barna svært sjeldent hjemme når han har fri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Syk og hjemmekontor definerer jeg ikke under fri altså, for the record, fri er helt fri fra jobben for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Bedreviter
|
Forskjellen er nok at jeg aldri bare "har fri" sånn helt ut av det blå. Jeg har fri i helger, i ferien og på helligdager, og da har selvsagt ungene også fri. Skal jeg ha fri andre dager, må jeg ta ferie eller avspasere. Og det medfører da at jeg aktivt må prioritere fritid foran jobb. Og det å prioritere å ligge på sofaen eller vaske gulv, fremfor å være på jobb, er en veldig fjern tanke for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Bedreviter
|
Hjemmekontor=fri?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
I mål
|
Jeg tror dette har noe å gjøre med hva man jobber med. Som lærer blir man jo "påtvunget" enkelte fridager så man velger ikke bevisst på samme måte. Tidligere hadde jeg en annen jobb, og jeg avspaserte aldri der for å ligge på sofaen eller vaske gulv. Men det hender jeg gjør begge deler når jeg har fri nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|