Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-10, 21:34   #61
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendig

Opprinnelig lagt inn av MillyMollyMandy, her.

Foreldremøter drar ofte ut hvis det skal velges foreldrerepresentanter til SU eller FAU, da er alle foreldre tyste som østers, og det kan gå en god stund før den stakkaren som allerede har hatt vervet et par år gir seg og stiller til gjenvalg fordi ingen andre orker...

Jeg hadde foreldremøte med foreldrene på min avd i barnehagen for et par dager siden, det var unnagjort på 40 min, men de satt en hel time før det i i plenum for å velge representanter til SU og for generell info om barnehagen...

Jeg var klassekontakt i fjor, og siden ingen av foreldrene ville ta dette vervet da vi hadde foreldremøte i vår var det jeg som innkalte til, og ledet foreldremøtet vi hadde i går. Vi prøvde ny runde for å få noen til å stille dette året, men det var ingen som orket. Jeg synes det er litt trist at det er labert så jeg sa at jeg tar dette året også.
Tror nok at det er summen av alt som gjør at folk ikke makter å ta på seg slike verv, og at det er derfor enkelte synes at foreldremøter blir for lange. Vi er jo også fotballtrenere og dugnadsansvarlige, i tillegg til at vi er heiagjeng på kampene og tilskuere på treningene. Enkelte perioder er veldig hektiske når man har flere barn, og jeg synes ikke det er rart at man kan komme til å gjespe litt mot slutten av et foreldremøte når det er en slik periode.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:35   #62
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Alle spørsmål er da ikke om enkeltbarn fordi de kommer på et foreldremøte. Feks spurte jeg i fjor på møtet om de kunne fortelle hvordan dagene på skolen var lagt opp. Og om de kunne prøve å tenke på at en del foreldre ikke nødvendigvis skjønner hva man skal gjøre når det står i ukebrevet at man skal lydere sammen med barna.

Har noen sagt det egentlig?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:35   #63
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Men alle dere som sukker over svada, bidrar dere til å endre på det? Gir dere tilbakemelding på at lærerne ikke treffer mottakerne? Send en mail eller ta det via klassekontakt at dere forventer noe mer av et totimers møte. Gi konkrete eksempler på hva dere gjerne vil høre om i stedet.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:38   #64
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommet akkurat hjem etter et 3 timer langt foreldremøte i barnhagen sittende på en hard trebenk. I dag i barnehagen gikk det overraskende fort unna med FAU valg. Vi skulle opprette et nytt FAU siden vi ikke har hatt det tidligere og 8 personer hadde meldt seg på et blunk uten problemer. I går var jeg 2 timer på foreldremøte på skolen, der er jeg klassekontakt så det ble referatskriving etterpå også. Forrige uke var det 1.klassingen sitt foreldremøte som varte 2 timer. I tillegg kommer konferansetimer på alle tre ungene innimellom.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:38   #65
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jeg var klassekontakt i fjor, og siden ingen av foreldrene ville ta dette vervet da vi hadde foreldremøte i vår var det jeg som innkalte til, og ledet foreldremøtet vi hadde i går. Vi prøvde ny runde for å få noen til å stille dette året, men det var ingen som orket. Jeg synes det er litt trist at det er labert så jeg sa at jeg tar dette året også.
Tror nok at det er summen av alt som gjør at folk ikke makter å ta på seg slike verv, og at det er derfor enkelte synes at foreldremøter blir for lange. Vi er jo også fotballtrenere og dugnadsansvarlige, i tillegg til at vi er heiagjeng på kampene og tilskuere på treningene. Enkelte perioder er veldig hektiske når man har flere barn, og jeg synes ikke det er rart at man kan komme til å gjespe litt mot slutten av et foreldremøte når det er en slik periode.

Du sier hva jeg prøver å si. Bare veldig, veldig mye bedre.

Gammel 23-09-10, 21:41   #66
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Har noen sagt det egentlig?

Jeg skrev i mitt første innlegg at foreldremøtene også må kunne romme spørsmål. Og ble sitert der det ble tatt frem eksempel på spørsmål om ens eget barn. Jeg bare utdypet hva slags spørsmål jeg tenkte på.

Gammel 23-09-10, 21:42   #67
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Men alle dere som sukker over svada, bidrar dere til å endre på det? Gir dere tilbakemelding på at lærerne ikke treffer mottakerne? Send en mail eller ta det via klassekontakt at dere forventer noe mer av et totimers møte. Gi konkrete eksempler på hva dere gjerne vil høre om i stedet.

Jeg har gitt tilbakemelding om at jeg ikke liker syng-og-vær-blid og gruppearbeid. Det er unødvendig bruk av tid. Men jeg vet jo også veldig godt at noen syns sånt er kjeeempe morsomt...

Så ja, jeg sier fra og engasjerer meg. Sitter ikke bare og klager.

Gammel 23-09-10, 21:42   #68
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Kommet akkurat hjem etter et 3 timer langt foreldremøte i barnhagen sittende på en hard trebenk. I går var jeg 2 timer på foreldremøte på skolen, der er jeg klassekontakt så det ble referatskriving etterpå også. Forrige uke var det 1.klassingen sitt foreldremøte som varte 2 timer. I tillegg kommer konferansetimer innimellom.

Vi har også hatt to foreldremøter i barnehagen denne uka, i tillegg til ett på skolen. Men det er jo 2 korte perioder i året hvor det er så intenst. Og er konferansetimen også unødvendig lang?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:44   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Totimers foreldremøter - gjerne lengre også - er uproblematiske hvis de er gode og informative. (Hos oss tar de minst så lang tid, og det helt uten pauser, underholdning eller servering, og nesten uten "innspill" fra foreldrene i det hele tatt - det er bare veldig mye informasjon fra lærerne.)

Men man kan jo ikke uten videre anta at folk som lider under to timer lange foreldremøter ikke er interessert i å bruke tid på ungene sine - møter som er dårlig ledet, og bare inneholder svada og møteplagere, er naturligvis uutholdelige nesten uansett hvor korte/lange de er, og nesten uansett hvor viktig tema de egentlig er ment å dekke.

Sist redigert av Skilpadda : 23-09-10 kl 21:49.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:47   #70
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

2 timers foreldremøte hadde vi på skolen til junior nå på onsdag, men de timene forsvant avgårde, mye info fra skolehold og tid for spørsmål fra foreldrene, pluss at vi foreldrene var kreative og laget kunst til klasserommet til ungene våre.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:49   #71
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Og er konferansetimen også unødvendig lang?

Nei, den er for kort.

Gammel 23-09-10, 21:50   #72
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Alle spørsmål er da ikke om enkeltbarn fordi de kommer på et foreldremøte. Feks spurte jeg i fjor på møtet om de kunne fortelle hvordan dagene på skolen var lagt opp. Og om de kunne prøve å tenke på at en del foreldre ikke nødvendigvis skjønner hva man skal gjøre når det står i ukebrevet at man skal lydere sammen med barna.

Nei, og jeg skrev at jeg synes det er helt greit at det tas opp ting som har almenn interesse. Det jeg har erfart at kan gjøre et foreldremøte langdrygt er når foreldre tar opp ting som strengt tatt hører hjemme i en konferansetime. Dessuten er det noen som elsker å fortelle om seg og sitt og hjemmelivet, og det er høyst uinteressant for alle de andre.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:51   #73
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Møte på 2,5 time i dag, ikke noe problem, siden det var relevant innhold hele veien. Det som irriterer mange (vel, meg i det minste) er da foreldre bruker foreldremøtet til å ta opp ting som gjelder deres barn, og som de burde ryddet opp i ved en annen anledning. Da kan man jo stille spørsmål rundt engasjement og tidsbruk, hvis foreldrene ikke gidder å ta opp ting utenom dette ene møtet i året. Generelle emner som angår hele klassen blir noe ganske annet enn at Per har rotet bort fem par votter og en sko i løpet av året.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:51   #74
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hatt problemer med svadamøter på skolen. Jeg synes det er veldig interessant å høre om barnas hverdag, se læremateriell, bilder og i det hele tatt det meste de finner på å fortelle om. I barnehagen derimot... plassering rundt bord med beskjed om å diskutere et eller annet tema som sikkert er interressant nok, men hvor timingen er på bærtur.

Gammel 23-09-10, 21:53   #75
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Generelle emner som angår hele klassen blir noe ganske annet enn at Per har rotet bort fem par votter og en sko i løpet av året.

Jeg synes dette kan være helt greit å spørre om. Det kan jo være "per har rotet bort fem par votter og en sko i det siste, opplever dere andre det samme? Er det noe med systemet i garderoben som ikke fungerer"?

Gammel 23-09-10, 21:56   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes dette kan være helt greit å spørre om. Det kan jo være "per har rotet bort fem par votter og en sko i det siste, opplever dere andre det samme? Er det noe med systemet i garderoben som ikke fungerer"?

Ja, da spør man jo nettopp generelt. Og å spørre generelt må være greit, selv om man eventuelt innleder spørsmålet med egen erfaring. ("Vi opplever ofte at Kari ikke husker å levere tilbake bøkene til skolebibilioteket; hadde det gått an at det blir gitt en liten påminnelse til klassen de dagene biblioteket er åpent, slik at de som har bøker i sekken kan gå og levere dem?" var et relevant eksempel fra vårt siste foreldremøte.)

Men å ta opp en sak som bare gjelder ett spesifikt barn, det hører stort sett ikke hjemme på foreldremøter.

Gammel 23-09-10, 21:58   #77
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja, i mitt hode er denne holdningen besynderlige greier. Vel har vi det travelt alle mann, men vi driver vel og vaser bort en del av fritiden vår rett som det er (om det er på surfing, FP, FB, dårlig TV & whatnot) også blir plutselig en halvtime lengre foreldremøte én gang i halvåret et problem?

Når jeg holder foreldremøter så anser jeg det som en service til foreldrene - et godt tilbud om innsyn i barnas skolehverdag, og når jeg sitter som mor på foreldremøte selv, er jeg så glad for å få lov til å være der, høre hva de voksne som er sammen med gutten min i timesvis hver eneste dag har å si samt møte de andre foreldrene.

Jeg er takknemlig for at jeg får lov til å komme på et slik møte og om en eller annen lærer skulle slumpe til å være litt omstendelig eller en eller annen forelder skulle vise seg å være møteplager, så er jeg temmelig raus med det.

Du trenger å gi en tilbakmelding til andre brukere osv....

AKKURAT det samme tenker jeg. Hva er det vi priviligerte foreldre i Norge anser som problem liksom? For lange møter på skolen og i barnehagen? Dette blir bare navlebeskuende og veldig lite "big picture" for meg.

Gammel 23-09-10, 22:45   #78
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble positivt overrasket over dagens møte, og det varte i to timer. I motsetning til møtene i den gamle barnehagen, som kun var opplesing av informasjon som allerede var sendt ut til alle, så kom det faktisk fram nye momenter her. Dessverre var det også enkelte som tok veldig stor plass, og dårlig møteledelse. Det kunne fint ha vært unnagjort på en time, halvannen.

Jeg er enig i at det er masse, masse å snakke om som du sier, Polyanna, men sånn som foreldremøtene er lagt opp hos oss, så er det første møtet om høsten informativt, og møtet om våren er for at foreldrene skal kunne få diskutere. Jeg innrømmer gladelig at jeg forventer at man skal kunne ha en viss effektivitet på slike møter, og at møteleder ikke skal skravle seg bort men holde seg saklig. Det er mulig jeg har alt for høye forventninger.

Herregud så kynisk og kravstor jeg har blitt.

Gammel 23-09-10, 22:49   #79
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Det jeg har erfart at kan gjøre et foreldremøte langdrygt er når foreldre tar opp ting som strengt tatt hører hjemme i en konferansetime. Dessuten er det noen som elsker å fortelle om seg og sitt og hjemmelivet, og det er høyst uinteressant for alle de andre.

Dette er nok de fleste enige i.

Har egen erfaring fra foreldremøter i barnehagen som var interessante i første halvdel og så var det PPT eller lignende faginstanser som skulle holde foredrag. Alt det snakket om paragrafer ol fikk meg til å føle at PPT umulig kunne være interssert i barna, i lover og regler derimot. Alle gjespet og kikket på klokkene. Barnehagen sluttet med disse foredragene etter at flere foreldre gav tilbakemelding på at man ikke ønsket å bruke tid på det.

Gammel 23-09-10, 22:57   #80
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har egne fagkvelder eller pdeagogikk-kvelder.

Men de er jo bare for de som er interesserte i nettopp det temaet, da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.