Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæresele eller bæremeis?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-12, 11:02   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bæresele eller bæremeis?

Jeg svetter selvsagt ikke. Det skulle tatt seg ut.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 20:30   #62
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.250
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bæresele eller bæremeis?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg svetter selvsagt ikke. Det skulle tatt seg ut.

Ikke sant! Med den påkledningen er det vel nesten slik at du burde bære i et godt utbredd sjal?

Ja, og til Harriet Vane ... Det går helt fint å bære marker i sjal. Jeg har da tvangsbåret min jente hjem fra barnehagen da hun var 3 år og ikke ville dra. Og da hadde hun mer kraft, og jeg hadde mindre bredde på sjalene i forhold til når hun var halvparten av alderen. Supermannkast opp på ryggen, og knyt ryggsekk-knyting fort som rakker'n. Og så GÅ GÅ GÅ! Gikk så fint så.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 20:58   #63
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bæresele eller bæremeis?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Spørs hvor tung sekk man er vant til å bære.

Ja, jeg tenkte jo på en sekk i samme vektklasse. En 15-20 kilos sekk som sitter stille er lettere å bære enn en 15-20 kilos "sekk" som ikke sitter stille.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:11   #64
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.841
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæresele eller bæremeis?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Ja, jeg tenkte jo på en sekk i samme vektklasse. En 15-20 kilos sekk som sitter stille er lettere å bære enn en 15-20 kilos "sekk" som ikke sitter stille.

Det kan nok ikke bestrides, nei.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 23:05   #65
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.250
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bæresele eller bæremeis?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Ja, jeg tenkte jo på en sekk i samme vektklasse. En 15-20 kilos sekk som sitter stille er lettere å bære enn en 15-20 kilos "sekk" som ikke sitter stille.

Som Ruslebiffen påpeker, så er dette dumt å bestride. Derimot har jeg opplevd at det å bære en 15-kilos sekk var ganske mye tyngre enn å bære en 18-kilos unge i sjal. Det er noe med det å få vekten tett inntil ryggen, samt at sjal omslutter ungen svært godt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 23:36   #66
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bæresele eller bæremeis?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Som Ruslebiffen påpeker, så er dette dumt å bestride. Derimot har jeg opplevd at det å bære en 15-kilos sekk var ganske mye tyngre enn å bære en 18-kilos unge i sjal. Det er noe med det å få vekten tett inntil ryggen, samt at sjal omslutter ungen svært godt.

Ja, det var jo akkurat det som var poenget mitt. Har heller en unge "klistra" på ryggen i sjal eller bæresele enn en sekk eller bæremeis med feil tyngdepunkt (som det stod om i innlegget jeg svarte på i mitt første innlegg). Jeg var kjempefornøyd med å bære i Manducaen min, både til hverdagsbæring og på tur.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:37   #67
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæresele eller bæremeis?

Denne tråden viser vel med all tydelighet at det er smak og behag ute og går her. Det som er best for den ene er ikke best for den andre, så da får man heller ta med seg de rådene som man tror passer en selv best, også rett og slett prøve. Nå får jo Kitty låne både det ene og det andre for testing, og det er vel det lureste man kan gjøre før man legger ut på en lengre tur.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no