Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Nedtelling til Harry Potter #7

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-07, 22:33   #61
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Ups, fungerer ikke helt med uthevede sitater... Beklager, men det MÅ utheves.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 22:39   #62
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Albertine: Du beskriver akkurat mine tanker! Vi er like, vi to!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 22:44   #63
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Du och jag, Nabojenta.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 22:56   #64
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Och jag, jeg har tenkt mye av det du har tenkt ja Albertine!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 22:59   #65
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Pluss at når DD står der med Draco og Snape foran seg, så sier han "Snape, please". De fleste vil anta at han ber for sitt liv, at Snape ikke skal drepe ham, men hadde han ikke da sagt "please, don't"?

Ok, nå skal jeg legge meg. Bare to dager igjen.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 23:04   #66
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Pluss at når DD står der med Draco og Snape foran seg, så sier han "Snape, please". De fleste vil anta at han ber for sitt liv, at Snape ikke skal drepe ham, men hadde han ikke da sagt "please, don't"?

Ok, nå skal jeg legge meg. Bare to dager igjen.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 23:06   #67
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Pluss at når DD står der med Draco og Snape foran seg, så sier han "Snape, please". De fleste vil anta at han ber for sitt liv, at Snape ikke skal drepe ham, men hadde han ikke da sagt "please, don't"?

Ok, nå skal jeg legge meg. Bare to dager igjen.

Evnt. en!
*håper jeg får den i morgen, og det burde jeg!*

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 23:56   #68
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.886
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tror dere vi får boka i morgen? Den ble sendt fra Bokkilden i går, ikke så altfor sent.

Jeg krysser fingrene i hvert fall!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 07:07   #69
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Takk Albertine!

Jeg har vært gjennom de fleste HarryPotter fora på internet for å få lest hva som det blir spekulert om, og din teori har jo utrolig mange tilhengere. Det er jo selvsagt mulig at det er sånn, men jeg håper det egentlig ikke, jeg håper hun overrasker mer.

Akkurat som jeg virkelig kunne tenkt meg (og det blir det spekulert om selv om det kanskje ikke er så sannsynlig) at det er Harry som er et Horcrux, og at det er derfor han for eksempel snakker Parsel, det har jo egentlig aldri vært klar hvorfor han gjør det. Det hadde jo måttet ende med Harrys død i så fall, men det hadde vært både overraskende og spennende. Det det hele koker ned til, for min del, er om det blir Happy-End med at den magiske verdenen til slutt blir helt fri for Voldemort, og (selv om noen måtte dø) alt blir til en solskinnshistorie, eller om hun velger noe mørkere. Og på en måte håper jeg at hun gjør det.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 07:12   #70
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Takk Albertine!
Akkurat som jeg virkelig kunne tenkt meg (og det blir det spekulert om selv om det kanskje ikke er så sannsynlig) at det er Harry som er et Horcrux, og at det er derfor han for eksempel snakker Parsel, det har jo egentlig aldri vært klar hvorfor han gjør det.

Det har jo blitt forklart, jo. Grunnen til at han snakker parseltounge, og at han har den merkelige "connectionen" med Voldemort (føler humøret hans, ser ting osv. i bok fem) er jo pga. Avada Kedavra forbannelsen som ikke tok livet av ham, men gav ham et arr. Voldemort ga litt av seg selv når han kastet forbannelsen, og dette ble sittende igjen i Harry. Slik jeg forsto det, ialfall. Tror forklaringen om følelsene og synene er på slutten av bok fem. Og forklaringen på at han kan snakke parseltounge er i slutten av bok to. Hvis jeg ikke husker feil...

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 07:21   #71
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Det har jo blitt forklart, jo. Grunnen til at han snakker parseltounge, og at han har den merkelige "connectionen" med Voldemort (føler humøret hans, ser ting osv. i bok fem) er jo pga. Avada Kedavra forbannelsen som ikke tok livet av ham, men gav ham et arr. Voldemort ga litt av seg selv når han kastet forbannelsen, og dette ble sittende igjen i Harry. Slik jeg forsto det, ialfall. Tror forklaringen om følelsene og synene er på slutten av bok fem. Og forklaringen på at han kan snakke parseltounge er i slutten av bok to. Hvis jeg ikke husker feil...

Jo, men de som mener at han ble til en Horcrux mener at at det skjedde ved et uhell, og at det er det som er grunnen. Der har egentlig Rowling stor frihet, siden Harry er den eneste som har overlevd noe sånt, så det finnes mange muligheter for hvorfor ting kan ha blitt sånn som de er. At han på en eller annen måte ble til en Horcrux mens Voldemort utførte Avada Kedavra.

Som sagt, jeg synes kanskje det er litt far-fetched, men det hadde vært en bra tvist i historien.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 07:26   #72
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jo, men de som mener at han ble til en Horcrux mener at at det skjedde ved et uhell, og at det er det som er grunnen. Der har egentlig Rowling stor frihet, siden Harry er den eneste som har overlevd noe sånt, så det finnes mange muligheter for hvorfor ting kan ha blitt sånn som de er. At han på en eller annen måte ble til en Horcrux mens Voldemort utførte Avada Kedavra.

Som sagt, jeg synes kanskje det er litt far-fetched, men det hadde vært en bra tvist i historien.

Aaah, sånn å forstå... Det hadde kanskje vært en bra tvist, men som du sier er det temmelig far fetched...

Jaja, nå finner vi det snaaart ut!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 07:37   #73
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Må bare ta med denne, fra en spekulasjonsside på nett:

(Litt å tenke på)

In fact, follow this order of events: In HP4, Voldemort tries to kill Harry after coming back to life. In HP5, Voldemort discovers part of his soul in Harry through occlumency, resulting in his shutting off the connection by the start of HP6. At the end of HP6, Voldemort's distinct command is for the Death Eaters not to kill Harry, which makes no sense unless Voldemort actually wants Harry alive for some reason

Jeg synes det er spennende å google meg gjennom alle konspirasjonsteoriene.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 10:02   #74
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.881
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Må bare ta med denne, fra en spekulasjonsside på nett:

(Litt å tenke på)

In fact, follow this order of events: In HP4, Voldemort tries to kill Harry after coming back to life. In HP5, Voldemort discovers part of his soul in Harry through occlumency, resulting in his shutting off the connection by the start of HP6. At the end of HP6, Voldemort's distinct command is for the Death Eaters not to kill Harry, which makes no sense unless Voldemort actually wants Harry alive for some reason

Jeg synes det er spennende å google meg gjennom alle konspirasjonsteoriene.

Hm, det var litt interessant.

Men her må vi nok vente til i morgen med å finne ut av det. Ingen bøker i kassa i dag, bare Pondus, og det er jo ikke helt det samme.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 11:25   #75
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Herreguuud, det er bare en dag igjen!!!

I morgen klokken 21.00 slenger jeg meg i godstolen, og flytter meg ikke utav den før øynene sklir igjen av seg selv.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 11:30   #76
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg som skal pakke og ordne til ferien i helga... Blir ikke mye av det nei.

  Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 12:00   #77
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jepp! Bruk resten av sommeren til å lese HP. Legg deg på solsenga, les og bli brun

JA, du er kjempeheldig som har så mye HP til gode! Jeg er misunnelig på alle som ikke har lest bøkene enda, for jeg koste meg sånn første gangen jeg leste dem.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 13:15   #78
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Hah, jeg ringte bokkilden, fordi jeg ikke hadde fått boken i dag heller og synes det tok lang tid (ble sendt fra oslo på onsdag).
Han sa at jeg kom til å få den i morgen, fordi det var lanseringsdato i morgen og de hadde dermed ikke lov å levere den ut før det.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 13:45   #79
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Hah, jeg ringte bokkilden, fordi jeg ikke hadde fått boken i dag heller og synes det tok lang tid (ble sendt fra oslo på onsdag).
Han sa at jeg kom til å få den i morgen, fordi det var lanseringsdato i morgen og de hadde dermed ikke lov å levere den ut før det.

Det var det som ante meg. Men de sendte det før all de andre gangene, selv om det også var lansering da også.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 13:59   #80
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det var det som ante meg. Men de sendte det før all de andre gangene, selv om det også var lansering da også.

Dette er siste bok da, kan jo ha noe med det å gjøre

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no