Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor nærme eksen er du komfortabel med å bo?
Hver sin del av tomannsbolig går greit 22 20,37%
Minst et hus mellom oss, takk! 21 19,44%
Så lenge det er ute av synsvidde går det greit 39 36,11%
Samme nabolag, men minst 5 minutters sykkelavstand 15 13,89%
Samme by får holde! 10 9,26%
Ideelt sett burde eksen bo et veldig varmt sted langt borte 11 10,19%
Denne pollen er en dustepoll 3 2,78%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-09, 10:23   #61
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.315
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tett på ex-en ville du vært komfortable med å bo ved et samlivsbrudd?

Havets bunn?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:25   #62
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Jeg vil presisere at det hadde gått helt fint og vært helt ok om vi bodde lengre unna hverandre også, altså. Men samme by er vel et slags minstekrav når Poden er så liten.

Men om en av oss skulle flytta ut av skolekretsen hadde vi ikke fortsatt med delt omsorg. Og hvem som skulle ha hovedomsorgen da hadde nok blitt en vanskelig avgjørelse å ta.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:45   #63
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det er kanskje noen år til ungene kan kjøre bilen? Når jeg tenker at gåavstand er fint så er ikke det pga meg, men pga ungene. Jeg syns det er fint at de kan gå litt mellom husene når de ønsker det. Eldste her benytter seg en del av det. Ho kommer hit for å hente ting hun har glemt, for å få hjelp til leksene eller bare for å gi mamman en klem på vei forbi etter skolen.

.

Det var helst gåavstand for ungene jeg tenkte på, jeg også. Både for deres del og min egen. :vil ha skoleveiklem:

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kan ikke svare. Unner ikke eksen å bo noe sted det er varmt - trenger alternativet "Et sted innmari langt borte hvor det alltid er kaldt".

Jeg skrev veldig varmt i pollen, det var lagt inn mulighet for å tolke det til en veldig ubehagelig varme, hvis det hjelper?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:52   #64
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.353
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Jeg skjønte at det var gåavstand for ungene dere tenkte på. :ikkeheltblåst:

Dog kan jeg nok slå fast ganske kategorisk at det ikke hadde fungert utmerket i vårt tilfelle.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:57   #65
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Om det hadde blitt skilsmisse fra den mannen som jeg har nå, så hadde vi helst bodd et par hus bortenfor hverandre. Han er som meg, at selv om man er sint og lei seg, så tar man seg sammen og prøver å være rettferdig. Så det hadde gått greit.

Nå er han den eneste jeg har barn med, men det er andre ekser hvor det kanskje ikke hadde gått så greit og vi hadde måttet ha større avstand.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:01   #66
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Var det så krise at vi ikke kunne bo sammen lenger, så fikk samme by holde så fremst vi begge hadde bil.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:03   #67
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

.

Jeg skrev veldig varmt i pollen, det var lagt inn mulighet for å tolke det til en veldig ubehagelig varme, hvis det hjelper?

Nei, vikke gi'n varme likavel. Men kulde og regn kan jeg slå til på. Eller intens varme med for lite drikke kanskje.

  Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:17   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.157
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Dette blir jo helt hypotetisk fra min side, men jeg skulle tro at jeg ønsket ham ute av synsvidde samtidig som at han kunne bo nær nok til at ungene kunne gå. Da foreldrene mine skilte seg, så flyttet pappa inn i leilighet i samme (veldig lange) gata. Det var praktisk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:17   #69
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Jeg kunne vel bodd i samme by ..., evt samme nabolag med litt avstand mellom husene.

Men når det er sagt, så bor jeg med min familie på samme boligfelt som hans eks og hans barn. DET er ALTFOR nærme!!!
Det kunne godt vært mange varmegrader (og en liten geiteaktig mann med horn) der hun skulle oppholde seg!!

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:44   #70
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.018
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Vi kunne helt fint bodd i hver vår del av en tomannsbolig.

Vi bor ca 20-30 meter fra hverandre.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 13:27   #71
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Jeg svarte utenfor synsvidde, men synes dette er veldig vanskelig å ha noen formening om. For ungene hadde det sikkert vært greit å ha ham veldig nært, men hva gjorde at vi gikk fra hverandre? Ville jeg klart å leve på en grei måte med mannen og hans nye dame i nabolaget f.eks?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 19:32   #72
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.900
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Det tror jeg kommer veldig an på hvordan bruddet var. Hadde han hatt sex med nabodama bak min rygg i en evighet, så hadde jeg nok villet være lengst mulig fra han. Likevel håper jeg at jeg uansett hadde klart å bo i gåavstand - for barnas skyld.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 19:35   #73
Emil's mamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
Emil's mamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Jeg svarte alt. nr 3, at det går greit å bo utenfor synsvidde.
Blir litt for nært å bo i samme hus, eller være nærmeste nabo med eksen.

Emil's mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:02   #74
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Jeg skulle nok fint klart å dele tomannsbolig med X.
Utrolig praktisk i forhold til barna, og jeg kan egentlig ikke se for meg at vi hadde blitt så uvenner at vi ikke kunne være i nærheten av hverandre.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:42   #75
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Jeg kunne godt ha bodd i samme hus, men vet at han ikke hadde klart det. Men så nært som mulig hadde vært det beste, slik at barna kunne komme seg imellom mamma og pappa på egenhånd.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:31   #76
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tett på ex-en ville du vært komfortable med å bo ved et samlivsbrudd?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Havets bunn?

Med nye gråe sko?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:06   #77
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Dess varmere dess bedre
Kanskje ikke gå så langt som nye sko...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 13:59   #78
Mamzen
Fersking
 
Mamzen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 121
Mamzen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Bor i samme skolekrets som eksen slik at barna kan gå imellom oss uten at vi er naboer.

Mamzen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 13:59   #79
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor tett på ex-en ville du vært komfortable med å bo ved et samlivsbrudd?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Med nye gråe sko?

  Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 21:17   #80
Guffen
Hvor er hengekøyen!?
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 144
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Sv: Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Ute av synsvidde, men samtidig bør avstanden være så kort at barna kan gå mellom boligene når de blir litt eldre...

Samme skolekrets ville definitivt vært en fordel.

__________________
Guffen og gutta (05 og 06)
"I will rather be an optimist and a fool, than a pessimist and right." A.Einstein
Guffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no