Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilken regjering håper dere på nå?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-13, 10:37   #61
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.338
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Jeg syns det er skikkelig kjipt at ikke V of KrF ble bare bittelitt større. Hvis både H+V+KrF og H+FrP var mulig flertallsregjeringer så hadde det blitt langt mer futt i forhandlingene!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 10:51   #62
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Det er eg enig i Polyanna. Eg trur det er første gong eg har heia på KrF nokon gong

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 11:04   #63
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.819
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Jeg syns Ap og Høyre kunne samarbeidet jeg.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 11:10   #64
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Ja, for min del må gjerne AP og H samarbeide - dei har vel nesten meir til felles enn dei ikkje har, dog likar dei å vere på kvar si side av streken og samle makt med hjelp av småpartia. Om H og AP hadde hatt regjering saman hadde dei jo dominert totalt.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 11:33   #65
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.977
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Jeg skulle jo ønsket meg et mye større Høyre, slik at en slapp å samarbeide med KRF og Fremskrittpartiet....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 12:55   #66
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Ja, det og Løve70

Når det gjeld frykten for Siv Jensen som finansminister blei det skreve ein artikkel i går av Einar Lie, som avsluttar med følgjande:

Sitat:

Rollen som finansminister er den diametralt motsatte av den evige opposisjonsrollen Frp har sittet i. Utrygt plassert innenfor de tykke granittmurene i Finansdepartementet vil krav om enerom for alle, bompengefri veiutbygging, fergefri forbindelse over alle våre dype fjorder og fikse finansieringsløsninger for offentlige prosjekter se helt annerledes ut enn i et opposisjonspartis programarbeid. Også en Jensen vil lure på hvordan dette skal gå opp, hvordan kravene kan håndteres.

Da vil hun vil vende seg mot sivilisasjonens tjenere, og få gode råd om hvordan verdens villskap skal møtes. Og hun vil være i en mye bedre posisjon til å følge rådene enn en Jan Tore Sanner (H) eller Knut Arild Hareide (KrF), som ville møtt kravstore Frp-ere utenfor portene.

Det er jo rett og slett sant. Det blir interessant å sjå korleis FrP si pipe vil lyde i åra som kjem. Da blir det vel andre parti som tar opp tråden som FrP må sleppe.

Henta frå Aftenposten: http://www.aftenposten.no/meninger/k...l#.UkVJguOTsVc

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 01:25   #67
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den samme som AP lanserte i går, sant?

Det ville, som sagt, vært et såpass grovt svik mot velgere som har trodd V og KrF på at man skulle få til en ikke-sosialistisk regjering, at det er (forhåpentligvis!!) helt umulig.


Nei, det er ikke samme alternativ som AP skisserte.

Ap skisserte støtte til en REN sentrumsregjering (uten AP).
Altså en sentrumsregjering støttet av AP.

En ren sentrumsregjering vil være en ikke-sosialistisk regjering.

Etter mitt syn er ikke dette noe svik mot velgerne overhodet.
Slett ikke urimelig at landets største parti skal får en indirekte hånd på rattet,
og at et ytterliggående høyreparti som i mange viktige saker er alene mot resten av Stortinget, stilles på sidelinjen.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 01:27   #68
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Det er også en god del som stemte venstre fordi de innså at noen AP-regjering ble det ikke, så da valgte de det mest spiselige partiet på den andre siden. Akkurat de velgerne ville være superhappy med en sånn løsning.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 08:17   #69
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.338
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Vestlandsfanden: jeg leste linken din for fort i går.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 10:20   #70
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.824
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er også en god del som stemte venstre fordi de innså at noen AP-regjering ble det ikke, så da valgte de det mest spiselige partiet på den andre siden. Akkurat de velgerne ville være superhappy med en sånn løsning.

Både mannen min og jeg vurderte seriøst å stemme Venstre i år, nettopp av denne grunnen, Venstre er det mest spiselige partiet på borgerlig side, og vi hadde gitt opp håpet om sosialistisk regjering.
En rein sentrumsregjering, støttet av AP kunne jeg fint leve med.

Nuvel, vi endte nå opp med å stemme på den røde siden i år og, begge to, da vi fant ut at nå kommer vi i hvertfall til å trenge en solid opposisjon.

Sjøl mener jeg også at Høyre og Arbeiderpartiet godt kunne gått i regjering sammen, men det vil nok neppe skje.


(Igrunn - alt som ikke inneholder Frp i en konstellasjon, begynner bli spiselig for min del. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 11:15   #71
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

I Tyskland går nå CDU (H..) og Spd (Ap..) i storkoalisjon.

All fornuft skulle tilsi at en storkoalisjon bestående av Ap og H kunne blitt en fantastisk bra og styringsdyktig regjering. Det er forskjeller i partiene i synet vedr. privatisering og arbeidslivspolitikk, men slett ikke så store som de en gang var.

Jeg synes H og Aps politikk er så sammenfallende at en del såkalte dueller mellom Jens og Erna nesten har vært pinlige. De virker jo enige om det meste, og Jens sine angrep på H handler mest om Frp.

Tror at mange i både H og Ap innerst inne drømmer den "forbudte" tanken om storkoalisjon bestående kun av de to partiene.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 18:56   #72
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.338
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Ikke Trond Giske.

Eller LO, vil jeg tro?

Og da er det vel kjørt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 19:42   #73
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.668
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.


Tror at mange i både H og Ap innerst inne drømmer den "forbudte" tanken om storkoalisjon bestående kun av de to partiene.

Det har jeg ikke hørt noen si høyt iallefall de tyve årene jeg har vært aktiv i partiet. Nå tilhører jeg ikke høyresiden av partiet heller da ( i den grad man kan dele det opp sånn), men uansett så hadde det vært rart. Som noen skrev tidligere her oppe så ligger det ganske forskjellig ideologi til grunn selv om man ser at de kan være en del enig fra sak til sak i dagens situasjon. På lang sikt tror jeg derimot det vil kunne bli ganske stor forskjell. Bare se på historien tilbake. Hva Høyre tidligere har vært motstander av/kjempet for.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 09:36   #74
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken regjering håper dere på nå?

Jeg håper det blir 4 partier. Ikke fordi det er høy å sitte i regjering med FrP, men fordi det bør være bedre enn å ikke sitte i en regjering hvor FrP sitter. Jeg tror det er eneste mulighet for å hindre utbygging i Lofoten.

Når det gjelder den saken er jeg ikke 100% sikker på hva jeg mener, men det kan ikke skade å ikke forhatte seg i det minste.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no