Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Store havrekjeks med rosiner

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-08, 08:32   #61
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror ikke sjokolade er tingen i disse i det hele tatt, egentlig. Tror tørket frukt/bær er det som passer best.

Pft. Sjokkis var så fint, atte.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 17:38   #62
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Disse bakes i kveld

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 13:01   #63
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Ja, første runde står i ovnen for å sjekke om oppskriften er kokeboksverdig.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 14:24   #64
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 979
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Nydelige! Men neste gang skal jeg ha i mere mel, for det ble nesten knekk-konsistens på dem. Selv om det står at de skal stekes i 20-25 minutter var mine unnagjort på omtrent 10 min. Jeg har nok en rar ovn. Nå regner jeg med at mann og barn blir gledelig overrasket når de kommer hjem.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 15:33   #65
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av Kanutte, her.

Nydelige! Men neste gang skal jeg ha i mere mel, for det ble nesten knekk-konsistens på dem. Selv om det står at de skal stekes i 20-25 minutter var mine unnagjort på omtrent 10 min. Jeg har nok en rar ovn. Nå regner jeg med at mann og barn blir gledelig overrasket når de kommer hjem.

Jeg erfarte akkurat det samme - mer mel, kanskje mindre margarin, og mindre steketid.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 13:38   #66
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Med 200 g smør og 1,5 dl mel ble de perfekte. :sikle:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 13:59   #67
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Hver gang denne tråden kommer opp får jeg lyst til å bake disse. Men dessverre falt de ikke i smak hos ungene, og det er ikke helt heldig at jeg spiser alle sjøl.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 23:05   #68
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Blir disse kjeksene seige eller sprø?

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 23:28   #69
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Blir disse kjeksene seige eller sprø?

Det spørs vel hvor lenge du steker dem, men jeg synes de er best når de er litt lyse og seige.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 23:37   #70
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Takk for svar! Vil gjerne ha seige havrekjeks, sprø havrekjeks er jo noe helt annet! Hvor lenge, sånn cirka, bør de stå i ovnen for ikke å bli sprø?

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 10:46   #71
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Funker det å bruke denne oppskriften får å få prøvd de nye pepperkakeformene våre? Gutten min har helt siden formene kom tidligere i uka vært desperat etter å få laget dinosaurkaker. Eller er røra for flytende?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 12:02   #72
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Nei du kan ikke pepperkakeforme disse. Deigen har konsistens omtrent som våt grus, og man legger kjeksene på platen i klumper med god avstand. Smøret smelter i ovnen og gjør at de flyter ut til flate kjeks.

Ben "havre og frukt; altså helsekost" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 15:55   #73
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Nei du kan ikke pepperkakeforme disse. Deigen har konsistens omtrent som våt grus, og man legger kjeksene på platen i klumper med god avstand. Smøret smelter i ovnen og gjør at de flyter ut til flate kjeks.

Ben "havre og frukt; altså helsekost" Murphy

Takk for svar! Da får vi prøve å finne noe annet. Men disse helsekost-kjeksene spørs det om vi må lage allikevel, når vi først har alle ingrediensene i hus.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 19:18   #74
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Denne tråden må jeg ha tilgjengelig, De kjeksene høres kjempe gode ut, jeg har noen tantebarn som helst ikke skal ha godis og slikt, men disse kan kansje gå

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:00   #75
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Kan de oppbevares i en tett kakeboks i ca 1 uke?

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:03   #76
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av sannereg, her.

Kan de oppbevares i en tett kakeboks i ca 1 uke?

Det kan det umulig være noen som har hatt anledning til å finne ut.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:10   #77
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Det kan det umulig være noen som har hatt anledning til å finne ut.

Jeg skal ha med kake til uka på jobben, jeg tapte veddemål....
da tror jeg disse hadde vært helt topp

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 18:10   #78
Leah
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 46
Leah har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Kan disse om mulig være bedre enn Isets oatmeal-raisin cookies??

Leah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 15:34   #79
eclipse
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 9
eclipse har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Nam de kjeksene hørtes nydelige ut!

eclipse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 17:53   #80
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Jeg skal bake dem imorgen, gleder meg

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no