Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-12, 20:37   #61
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.089
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Da kan jeg melde om at jeg har vært en runde rundt Kjøkkelvik, Olsvik og Godvik, og synes det så ok ut der altså. Mye rekkehus hvertfall, og ellers ganske rolig (eller "dødt" som kanskje noen ville si ).


I dag har det vært stille her vi bor, helligdagsfreden har blitt overholdt. Eneste lyden har vært biler og båter som har kjørt forbi.

Vi kjøpte for øvrig et helt hus for like under 3 mill. så det går an å ha flaks her ute.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 17:12   #62
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Jeg har snust litt på halhjem:
http://www.finn.no/finn/realestate/n...nkode=34858523

http://www.finn.no/finn/realestate/n...nkode=32692736
(og spesielt denne:utrolig mye for pengene!!!)

Fantastisk natur, stor hage, man kan være selvfrsynt med mat: dyrke poteter/grønnsaker, sette garn noen hundremeter unna.

I 2018 åpnes ny E39 som gjør at man når Bergen på 20-30 minutter (det gjør at det blir bra prisutvikling).
I mellomtiden får man akseptere lengre reisetid.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 19:26   #63
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.704
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Kvernhusrennen er jo ikke akkurat sentrumsnært til hverken Os eller Bergen. Spesielt ikke Bergen.

Altså det er et fint området. Det går flere busser der enn andre utkantstrøk på os, men nærhet til Bergen kan man ikke kalle det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 19:38   #64
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.089
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det går flere busser der enn andre utkantstrøk på os, men nærhet til Bergen kan man ikke kalle det.



Om man skal bo 20-30 minutter fra Bergen, så kommer man egentlig ganske langt fra sentrum.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 19:40   #65
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Då begynner ein jo å nærme seg meg og då. På denne sida av fjorden kan du vera heldig å få ein einebolig på budsjettet dykkar.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 19:41   #66
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.704
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Ja. Jeg bor jo 12-15min når man ser bort fra kø. Og jeg bor ikke i kommunen engang.
Når jeg bodde på os ble det aldri til at vi reiste til Bergen nesten. Det var bare vist det ikke var mulig å få til det vi skulle på Os.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 20:41   #67
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ja. Jeg bor jo 12-15min når man ser bort fra kø. Og jeg bor ikke i kommunen engang.
Når jeg bodde på os ble det aldri til at vi reiste til Bergen nesten. Det var bare vist det ikke var mulig å få til det vi skulle på Os.

Jeg har 18 min til Lagunen, 25 min til Bergen, 5 min til Flåten Amfi, og reiser alle steder ganske ofte. Men det har jo virkelig eksplodert på Os når det gjelder hva man kan få gjort der da de siste årene. Prøver å handle der og støtte lokalmiljøet.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 20:42   #68
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Hva med Nesttun, Vallaheiane, Skjold?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 20:43   #69
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.704
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Jeg hadde vel 19min til Lagunen, 5min til Flåten og 30min til Bergen Sentrum. Men ble til at vi holdt oss på Os like vel. Kanskje fordi vi begge pendlet til Bergen (Danmarksplass/landås) hver dag for skole og jobb.

Men så bruker jeg ikke Bergen så mye når jeg ikke er permisjon nå heller. Liker ikke sentrum i helgene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 20:45   #70
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

I Os har det skjedd ganske masse på kort tid. På dei 10 åra som eg har kjørt der så er det tidvis ikkje gjenkjenbart. Berre det å sleppa å kjøra over Ulven. Deilig.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 20:47   #71
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg hadde vel 19min til Lagunen, 5min til Flåten og 30min til Bergen Sentrum. Men ble til at vi holdt oss på Os like vel. Kanskje fordi vi begge pendlet til Bergen (Danmarksplass/landås) hver dag for skole og jobb.

Men så bruker jeg ikke Bergen så mye når jeg ikke er permisjon nå heller. Liker ikke sentrum i helgene.

Ja da var du vel ganske ofte i Bergen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 20:55   #72
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.492
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Hva med Nesttun, Vallaheiane, Skjold?

Nesttun og Skjold er for dyrt. Vallaheiane..nja..

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 20:56   #73
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.492
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Jeg vil ha maks 15 min kjøring til byen altså dere.

Nå har jeg sendt inn div papirer og info til banken så nå er jeg spent på hva de egentlig vil gi meg.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 21:01   #74
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.436
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Hva med litt lenger opp eller bak på Nordås/Søråshøgda?
Inn mot Smørås?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 21:28   #75
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Vallaheiane er i alle fall 15 min nøyaktig. Skolen er feil vei da. Men veldig fin og moderne, sett utenfra i alle fall.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 21:36   #76
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Jeg bor i Bergen Vest men har nær familie på Os. Det er fint på Os men skal du til sentrum hver dag med kollektivt så er ikke det stedet.
Ville også ha strøket ut Vallaheiane. Har en kollega som bruker en time hver vei hver dag til byn (buss + bybanen). Det er da jeg skjønner at vi er bortskjemte i Bergen Vest som bruker ca 20 min hjem i rushet. Tar 10 min ellers.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 21:39   #77
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Hvordan er trafikken fra Os til Bergen om morgningen?

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 21:46   #78
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.704
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Os-Bergen om morningen går ganske greit. Er litt problem på fjøsanger om man skal helt til sentrum. For meg som skulle til lærerhøyskolen møtte jeg aldri på kø. Går ganske bra hjem igjen og, er ikke mye kø. Men det er jo langt.

Mannen bruker bare litt kortere tid hjem nå enn når vi bodde på Os. Men han bruker 1/3del av tiden om morgenen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 22:01   #79
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.436
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Hvordan er trafikken fra Os til Bergen om morgningen?

Er det ikke ganske ok kollektivdekning nå?
De har ihvertfall ekspressbusser som kjører et stykke ut av byen før de begynner å stoppe på holdeplassene. Om noen år blir det enda bedre vei til Os.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 22:25   #80
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koselig rekkehusområde rundt Bergen

Er det nokon som har nevnt Åsane? Det er i alle fall innafor 15 minutt. Trafikken flyt bra, men skal ein vidare forbi Vågsbotn så er det for tida vanvittig kø. Når det vegarbeidet er ferdig kjem Haukås til å bli attraktivt forresten - men ingenting å kjøpe der enda. Er eit av dei større områda i Bergen der det blir satsa på bustadbygging. Stort område er lagt ut i kommuneplanen.
Når det gjeld rekkehus i Åsane er eg nokså blank, men dei finst. Kjem ein seg ut mot fjorden har ein fantastisk fine område med sjøutsikt. Ved vatna i Åsane er det også veldig fint. Åsane er meir enn berre Åsane senter og IKEA altså....

Om nokre år kjem Bybanen også.

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 31-05-12 kl 22:50.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no