Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbanna debattanter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-11, 22:00   #61
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Hvorfor er det opplest og vedtatt at ghettoer ikke er bra, egentlig?
Jeg tror at hvis jeg skulle ha flyttet til et fullstendig fremmed land gjerne hadde søkt sammen med de som hadde sin opprinnelse fra samme kulturelle bakgrunn som meg selv. Første generasjons innvandrere kan helt sikkert nyte godt av et slikt fellesskap.

Altså - jeg forstår hvorfor ghettoer allment er sett på som potensielle trykkokere. Det er angsten for marginalisering av en voksende gruppe, at frustrasjoner over sosial status og arbeidsløshet skal få vokse innenfor et lukket samfunn, og at det hele skal kulminere i enten opptøyer lik de som har vært i Frankrike, eller samfunn med intern justis, slik skrekkeksemplene fra Malmø visstnok skal ha ført til.

Med en bevisst politikk for å unngå potensielle farer ghettofisering kan medføre, er jeg ikke overbevist om at det aldri kan være veien å gå.

Jeg bor forresten i Groruddalen, om det skulle bety noe for noen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 22:06   #62
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Ghettoer i alle slags former er vel ikke ideellt. Jeg kjenner folk som er vokst opp i hvite rikmannsghettoer på Oslo Vest og har slitt med det. Mobbing, kjøpepress, utfrysing av de som ikke kommer fra bemidlede hjem, statusjag.

Utfordringene i Groruddalen skal selvsagt taes på alvor. Det blir da ikke sett på som rasisme å ta opp problemene her. Jan Bøhler i AP er en av dem som jobber med disse tingene, og Frp er slett ikke alene om å sette fokus på Groruddalen. Men det har noe med sprkbruken å gjøre, når to vestkantsnobber (Chr Tybring-Gjedde og Carl I Hagen) tar en sjelden tur over til østkanten og kritiserer og kategoriserer innvandrere i sterke ordelag.

Mange jeg kjenner bor forøvrig på Oslo Sør, og stortrives (Holmlia, Lambertster etc). Ingen ghetto den ene eller andre veien.

Carl I Hagen bodde flere år på Stovner med barn i skolealder, dog begynner det å bli ganske så lenge siden. Robert Wright fra KrF er en annen som bor i området og som har frontet en del utspill mht utfordringene. Rune Gerhardsen bodde mange år på Stovner og andre steder øst, nå Nordstrand. Han hadde det berømte snilismeutspillet i 1991, og når man leser dette nå, så er deler av det han tok opp (utfordringene mht integrering blant annet) like aktuelt nå og lite er forandret. Det som kjennetegner motsvarene er gjerne åpent eller skjult stikk om at problemfokuseringen egentlig handler om rasisme, fremmedfrykt, islamfobi etc.
Når du nevner Holmlia så er det vel ikke langt unna en ghetto, de har de samme utfordringene der som på Stovner, men jeg tror muligens at etnisiteten er mer variert og det kan virke som en fordel flere steder. Problemet er ofte at man sier som deg; ja, problemene må tas på alvor, men det er ingen vilje blant topp-politikerne til å virkelig gjøre noe. For det betyr mest sannsynlig politisk ukorrekte beslutninger og dermed upopulært i visse kretser som ikke sliter med dette personlig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 22:55   #63
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.078
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Naivistisk? Jeg har da lov å snakke utifra egne erfaringer. Eller?

Selvsagt. Men det framsto litt som om du snakket om kattunger eller noe. Sååå søte lizzom

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 23:21   #64
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.


Et sånt evig "high five" her inne for hver gang man kan legge ut noe negativt om FrP synes jeg kanskje bør balansere med å legge ut noe av idiotien de andre politiske partiene også klarer å lire av seg. Dette blir for ensidig for meg.

Selvsagt, jeg er helt for likebehandling. Problemet er vel bare at det så ufattelig mye dumt å ta av hos nevnte parti, og heller tynt i rekkene av dumme utsagn og handlinger hos de andre. Men du er jo mer enn velkommen til å henge ut hvem det skulle være, vil jeg tro.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 11:05   #65
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Selvsagt, jeg er helt for likebehandling. Problemet er vel bare at det så ufattelig mye dumt å ta av hos nevnte parti, og heller tynt i rekkene av dumme utsagn og handlinger hos de andre. Men du er jo mer enn velkommen til å henge ut hvem det skulle være, vil jeg tro.

Det er fint, Rine.

Greia er bare at _jeg_ ikke har lyst eller behov for å henge ut noen eller noe som helst egentlig. Hverken fra høyre, venstre eller sentrum, selvom det strengt tatt vel er plenty å ta av også der (litt skattesnusk, telefonspådame på arbeidsgivers regning, ønske om å ikke leie ut til homofile...).

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 11:32   #66
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Å diskutere politikk, og med det gi tydelig uttrykk for å ta avstand fra ytringer eller handlinger er ikke det samme som å henge ut.

I dag leser jeg at Støre "raser" over Hagens siste uttalelser (en bekreftelse av hans egen tidligere påstand om at de fleste terrorister er muslimer). Driver Støre nå og "henger ut" Hagen/FrP etter ditt syn, eller er det helt enkelt et tydelig uttrykk for uenighet?

Nå har det vært mye klaging fra flere her inne over at vi på FP henger ut og dummer ut FrP ved enhver anledning. Jeg kan dra paralleller til min egen til tider oppgitthet over latterliggjøring over religiøsitet/gudstro/alternativegreier her inne - og jeg vil gjerne si at selv m jeg vil at mitt livssyn skal møtes med respekt her inne, så både godtar og skjønner jeg latterligggjøring av sjarlataner i alternativbransjen, f.eks.

Det er helt på sin plass. Og bare et tegn på oppegåendehet her og i samfunnet.

På samme måte respekterer jeg folk som har et mørkeblått blikk på tilværelsen - men latterlige/farlige/tanketomme/fordummende/intolerante/empatiløse etc. etc innspill fra f.eks FrP både kan og skal møtes med tydelige motforestillinger. Og jeg synes ikke synd på folk som blir smekket på truten etter å ha f.eks nedvurdert en hel gruppe mennesker i media.

Å kritisere slikt i harde ordelag, er ikke å henge ut noen. Og det er ikke å være slem å kalle idiotiske forslag for idioti.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:23   #67
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Å diskutere politikk, og med det gi tydelig uttrykk for å ta avstand fra ytringer eller handlinger er ikke det samme som å henge ut.

I dag leser jeg at Støre "raser" over Hagens siste uttalelser (en bekreftelse av hans egen tidligere påstand om at de fleste terrorister er muslimer). Driver Støre nå og "henger ut" Hagen/FrP etter ditt syn, eller er det helt enkelt et tydelig uttrykk for uenighet?

Nå har det vært mye klaging fra flere her inne over at vi på FP henger ut og dummer ut FrP ved enhver anledning. Jeg kan dra paralleller til min egen til tider oppgitthet over latterliggjøring over religiøsitet/gudstro/alternativegreier her inne - og jeg vil gjerne si at selv m jeg vil at mitt livssyn skal møtes med respekt her inne, så både godtar og skjønner jeg latterligggjøring av sjarlataner i alternativbransjen, f.eks.

Det er helt på sin plass. Og bare et tegn på oppegåendehet her og i samfunnet.

På samme måte respekterer jeg folk som har et mørkeblått blikk på tilværelsen - men latterlige/farlige/tanketomme/fordummende/intolerante/empatiløse etc. etc innspill fra f.eks FrP både kan og skal møtes med tydelige motforestillinger. Og jeg synes ikke synd på folk som blir smekket på truten etter å ha f.eks nedvurdert en hel gruppe mennesker i media.

Å kritisere slikt i harde ordelag, er ikke å henge ut noen. Og det er ikke å være slem å kalle idiotiske forslag for idioti.

Å påstå at det har vært MYE klaging fra _enkelte_ over uthenging av FrP er vel en relativ sterk overdrivelse. Det er nemlig ikke så mange som synes det gjør noe, egentlig, å henge ut disse idiotene. Og jeg skriver idioter med overlegg, fordi det er DET jeg (som jo er en av få _enkelte_) henger meg opp i. Det går fra å være diskusjon rundt sak, til en diskusjon om hvor lav IQ de som stemmer på FrP har. Idiotene, nazistene, høyrekstremistene, rasistene, vestkantgutta osv osv. Også synes vi det er greit å servere sånt unyansert tøys, fordi det føles veldig OK når så mange er enige.

Å være uenig er nå en ting, og jeg opplever vel egentlig ikke at Støre heller diskuterer annet enn den ene påstanden fra Hagen. Ikke at han rakker ned på alle FrPs velgere som lavpanna, eller at han i samme åndedrag drar frem gamle avisoppslag og bruker Martin Schanke som brekkstang for å undestreke idiotien i det Hagen driver med.

Jeg synes ikke det er helt på sin plass å latterligjøre NOEN (hverken nicket NOEN eller andre), og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke deg når du skriver at du synes DET (latterligjøring av folk) er et tegn på oppegåendehet (i den grad det er et ord) både her på FP og i samfunnet. Der er ikke jeg kjenner jeg, da jeg jeg tenker at ulikhet og annerledeshet er noe vi heller bør prøve å godta og prøve å forstå.

Jeg synes det er fint at utspill blir imøtegått, og jeg synes det er fint at det kan diskuteres så fillene fyker. Det er også en god egenskap å ikke umiddelbart avfeie alt som tull og tøys, men heller søke å se om det faktisk kan like noen elementer i sakene som er verdt å se nærmere på (hence den nye etaten FrP har foreslått). Det jeg reagerer på, er den elitiske holdningen om at alle som stemmer FrP uansett kan puttes i definerte grupper. Jeg tror ikke det er så enkelt, og jeg tror faktisk at slike forenklinger gjør det vanskeligere å "nå" disse velgerne med andre, alternative politiske budskap.

Etter ditt synspunkt er det da OK at jeg kaller hvem som helst for IDIOT, hvis _jeg_ mener at det de sier er idiotisk?

Jeg har for ordens skyld aldri stemt FrP.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:30   #68
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Jeg leser bare: forbanna debat-tanter, og lurer på hvem disse tantene er.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:27   #69
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.


Jeg synes ikke det er helt på sin plass å latterligjøre NOEN (hverken nicket NOEN eller andre), og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke deg når du skriver at du synes DET (latterligjøring av folk) er et tegn på oppegåendehet (i den grad det er et ord) både her på FP og i samfunnet. Der er ikke jeg kjenner jeg, da jeg jeg tenker at ulikhet og annerledeshet er noe vi heller bør prøve å godta og prøve å forstå.

For noe tøys! Jeg har ikke sagt noe sted at latterliggjøring av noen er på sin plass - jeg sier at tidvis hard kritikk kan være på sin plass.

Og om ikke oppegåendehet allerede er et ord, så bør det bli det - det fungerte i alle fall utmerket i kommunikasjonen mellom deg og meg.

Å tolerere annerledeshet og å være glad i mangfold er absolutt en fanesak du og jeg kan enes om.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:34   #70
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er fint, Rine.

Greia er bare at _jeg_ ikke har lyst eller behov for å henge ut noen eller noe som helst egentlig. Hverken fra høyre, venstre eller sentrum, selvom det strengt tatt vel er plenty å ta av også der (litt skattesnusk, telefonspådame på arbeidsgivers regning, ønske om å ikke leie ut til homofile...).

Jeg er heller ikke veldig ivrig på å henge ut partier, og har vel forsåvidt ikke startet en eneste Frp-tråd. (Men innrømmer å ha bidratt med en sarkastisk kommentar eller tre... )
_Men_ jeg er dypt og fullstendig uenig med deg i at det er "like mye å ta av" i de andre partiene. Sammenlagt kommer de kanskje opp mot Frp- på en god dag. Og så har det jo vært tråder her om telefonspådamen, Pølsehansen og Snåsamannen også. De andre partiene får faktisk ikke dø i synden de heller.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:43   #71
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna debattanter

@Talluhla (?) og rine.

Jeg skal selvsagt slenge inn her neste gang jeg kommer over en debatt der venstresiden fronter holdninger som er usmaklige. Det kan hende det må vente til jeg er i permisjon dog, for nå om dagen er det ikke akkurat det jeg prioriterer når jeg har nett tid. (Ja altså å lese debatter.)

Jeg er forøvrig helt enig med Billa i denne debatten, og synes flere av dere går over streken i å latterliggjøre og idiotstemple grupper.
Og til hovedinnlegger, jeg trodde denne debatten dreide seg om ytterste høyre fløy, ikke frp, hvis det skulle være en debatt om frp burde du vel kanskje ha skrevet det i HI fremfor å skrive ytterste høyre fløy, for de er ganske langt fra å være det.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:38   #72
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Holder kommentarer om at "Utøya-massakren er Frp-politikk i praksis" mål for at det skal være usmakelige holdninger? Og at Tybring Gjeddes kommentar et eller annet sted har fått en skremmende akutalitet?

Jeg reagerer i alle fall på disse uttalelsene.
Men mulig at andre ikke gjør det.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:10   #73
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

@Talluhla (?) og rine.

Jeg skal selvsagt slenge inn her neste gang jeg kommer over en debatt der venstresiden fronter holdninger som er usmaklige. Det kan hende det må vente til jeg er i permisjon dog, for nå om dagen er det ikke akkurat det jeg prioriterer når jeg har nett tid. (Ja altså å lese debatter.)

.

Sorry, altså, men jeg tror ikke det er tidsnød som gjør at de usmakelige holdningene fra venstresiden er vanskeligere å finne.

Bønna; Den kommentaren der synes jeg var unødvendig, og satt veldig på spissen. Men neppe tatt ut av løse luften...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:26   #74
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Holder kommentarer om at "Utøya-massakren er Frp-politikk i praksis" mål for at det skal være usmakelige holdninger? Og at Tybring Gjeddes kommentar et eller annet sted har fått en skremmende akutalitet?

Jeg reagerer i alle fall på disse uttalelsene.
Men mulig at andre ikke gjør det.

Jeg reagerer og på dem, men de er nok ikke gode nok.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Sorry, altså, men jeg tror ikke det er tidsnød som gjør at de usmakelige holdningene fra venstresiden er vanskeligere å finne.

Bønna; Den kommentaren der synes jeg var unødvendig, og satt veldig på spissen. Men neppe tatt ut av løse luften...

Sorry altså men jeg sitter ikke å leser noen nettdebatter akkurat nå, så jeg hadde ikke klart å grave frem usmakligheter fra hverken den ene eller andre siden. De er ikke vanskelige å finne, ikke i det hele tatt, det er bare ikke akkurat det jeg driver med når jeg er veldig hormonellgravid og inne i en litt vond periode med mannen.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:27   #75
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Og hvis vi skal begynne å snakke om unødvendige kommentarer burde vel omtrent hele denne tråden kunne klassifiseres som unødvendig kommentar.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:31   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Det er leit du er inne i en dårlig periode, inter, og jeg skjønner godt at du ikke prioriterer å grave fram usakligheter fra venstresiden da. Men det at du faktisk må grave for å finne dem beviser egentlig at det er ikke like mye å ta av fra ytterste venstre, sorry.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:39   #77
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Det beviser ikke noen ting som helst all den tid jeg bruker uttryket "grave frem" for å si finne og lime inn her.
Jeg styrer unna alt av slikt nå, jeg er kun på fp, mitt eget lukkede forum og spiller på facebook, jeg prøver å skjerme meg for alt annet, det går nok over når eggulfen er ute tenker jeg, og jeg slipper å kjenne på skrekktankene som har inntatt hodet mitt på grunn av sultkatastrofen. (Eventuelt så klarer jeg å distansere meg bittelitt til dem håper jeg) da blir akkurat venstreside vs høyreside og usmakligheter så forsvinnende trivielle.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:47   #78
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Den er grei, men da foreslår jeg at du også lar være å komme med påstander du ikke kan backe opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:51   #79
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Var i United Kingdom jeg nå. Kjenner ikke til hvem som tar regninga der. Men de som legger godvilja til har bolig tror jeg. Ser at folk som har plyndret blir kasta ut av kommunale boliger, så da kan det se ut som det er noen som får bolig dekket. Men man kan som sagt under ingen omstendigheter sammenlikne de forholda der med noe som helst her i landet. Omfanget og definisjonene av sosial nød er helt andre her.

Jeg skjønte du snakket om UK det gjorde jeg også. Jeg har bodd der en del år og har fremdeles en del kontakt med landet.

Det er en mye større sosial sektor for boliger i UK enn i Norge, selv om dette nå er mye mer i regi av "housing associations" enn kommunen. Uansett er det subsidierte boliger og det er mye større andel av boligmarkedet der enn her. Det er for meg ganske pussig at UK blir hengt ut som et land med massiv med så forferdelige forhold. De har jo på mange måter mere sikkerhetsnett enn oss. Anderledes, men mye er faktisk langt mere utbygd.

Jeg har sett nye bygg bli rasert etter kort tid som "council flats" det er helt utrolig den holdningen folk har.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:56   #80
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Ja når jeg kan styre når slike ting skal dukke opp så skal jeg heller ikke slenge meg med i debatter.



Og det(å backe opp påstander) burde forsåvidt gjelde for deg og dine meningsfeller og, dere er ikke akkurat flinke til å backe opp det dere sier med relevant dokumentasjon selv om dere latterliggjør og harselerer med noe som er skikkelig pk å harselere med her inne. Det må for pokker være lov å påpeke at venstresiden har sine svin på skogen og fostrer sinte og til tider farlige mennesker akkurat som høyresiden. Det er jo bare å se på et historisk perspektiv det, hvilke politiske styreformer som har flest liv på samvittigheten.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no