Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-07, 20:33   #61
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.730
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Boligene er da dyrere på Bønes enn i sentrum?

Bønes er ikke mange minuttene lenger til byen enn det Fyllingsdalen er.

Prisnivået på de største eneboligene på Bønes er nok høyere enn en del boliger i sentrum, men da får du også kanskje 300 kvm og ikke 94
I tillegg er det en stor andel rekkehus på Bønes. Dyrt, men ikke dyrere enn sentrum.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:35   #62
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.947
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Bønes er hyggelig, men veldig vanskelig trafikk mot sentrum om morgenen. Dessuten holder Livets ord til der.

Det er på ingen måte slum rundt Fridalen skole :fornærmet:. Det er et hyggelig boområde og ganske sentralt, men prisene øker veldig.

Dersom jeg ønsket å bo sentrumsnært og hadde råd til det ville jeg ha valgt Sandviken.

Fyllingsdalen er jeg lite kjent i, men de som bor der er veldig lokalpatriotiske og det tyder jo på at det er hyggelig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:36   #63
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.730
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Ville satset på Nordnes jeg, dersom man har råd til å kjøpe noe der.
Der er det kjempefint!

Jeg kommer fra åsane, og stortrives med det.
Tar ikke 15 min å kjøre fra åsane til sentrum som en over sa, men rundt 10 min.
Bussene går hvert 5.minutt og bruker 15-20 min inn til sentrum.


Ville ikke valgt Fana.

Det er egentlig litt morsomt... de fleste jeg kjenner fra Åsane kunne aldri i verden tenke seg å bo vestover (Fyllingsdalen, Bønes, Fana) De velger mer i retning Landås, Sentrum, Kronstad osv. Og likedan er det motsatt vei. Jeg som er oppvokst i Fyllingsdalen og på Bønes (bor nå i Fana) ville ikke valgt Åsane.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:37   #64
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.730
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Og hva skal man vel med 300 kvm?

Gubben drømmer om noe sånt, sånn at han kan innrede eget fotballrom med tribuner, storskjerm, pølseservering osv... Det hadde kanskje vært noe for deg også?

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:38   #65
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Jeg kommer fra åsane, og stortrives med det.
Tar ikke 15 min å kjøre fra åsane til sentrum som en over sa, men rundt 10 min. Bussene går hvert 5.minutt og bruker 15-20 min inn til sentrum.

Jeg bor litt lenger nord, men likevel tar det bare 15-20 min inn til sentrum, og det er jeg meget nøgd med.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:39   #66
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Fana eller den retningen, er det ALLTID lang kø hvis man reiser til/fra byen i rushtid!

Fana er jo bare kø på den tiden.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:48   #67
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Enig med Sandviken og Nordnes.
Om det er så veldig barnevennlig i forhold til bydelene er en annen sak. Har ikke peiling på bhg dekningen der!

Bønes er nevnt men mot byn må du i Fjøsangerveien og der stamper man i kø! Det gjelder også Fana!

Laksevåg, Fyllingsdalen er sentralt. Vi bor i nærheten av Alvøen og her er det bra bhg dekning og kort vei til byn

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:51   #68
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg bor litt lenger nord, men likevel tar det bare 15-20 min inn til sentrum, og det er jeg meget nøgd med.

For meg bor du langt uti hutti heita
Jeg brukte nå ihvertfall 20 min ut til deg om ikke mer

Men det kommer jo helt an på øynene som ser, hihi...

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:07   #69
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

For meg bor du langt uti hutti heita
Jeg brukte nå ihvertfall 20 min ut til deg om ikke mer

Men det kommer jo helt an på øynene som ser, hihi...

Ja, men det var jo fra der du bor, og ikke sentrum.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:13   #70
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Ja, men det var jo fra der du bor, og ikke sentrum.


Nei det var fra sentrum, kom rett fra jobb

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:53   #71
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Det kommer helt an på livssituasjon og tidsperspektiv.

Hadde jeg skulle bo en begrenset periode, feks jobboppdrag i et par-tre år bare, så hadde jeg valgt å bo sentrumsnært for å lære byen Bergen å kjenne og å bli glad i den. Feks Nordnes, Fjellsiden, Kalfaret, Fløen, Nygårdshøyden. Ja, også med barn faktisk.

Men skulle jeg flytte tilbake igjen for å bo, lenge - slå meg til ro lissom - så hadde jeg valgt bydel Fana så nær sentrum som mulig. Dvs Paradis. Man kjører til byen på 8-10 min utenom rushet, og selv i rushtiden så er det såpass nær at man ikke klarer å bruke allverdens tid til byen.

Pendling til arbeidssted har jo også betydning. Skal man jobbe "på andre siden av byen" ift der man bor så kan det være horrible rushtidsproblemer på enkelte strekninger. Så det er verdt å ha i bakhodet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:55   #72
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.144
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Gubben drømmer om noe sånt, sånn at han kan innrede eget fotballrom med tribuner, storskjerm, pølseservering osv... Det hadde kanskje vært noe for deg også?

Høres bra ut. Skjenkebevilgning også? Og vaskehjelp, selvsagt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:58   #73
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Jeg ville nå antatt at Liven uansett ville anbefalt å ha adresse så nær som mulig Idrettsveien, eller?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 22:53   #74
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Nei det var fra sentrum, kom rett fra jobb

Nå synes jeg du er vanskelig. Enten var det kø, ellers kjørte du ikke fort nok.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 08:11   #75
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.256
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Paradis og Hop er nok gode adresser, og enda dyrere enn Bønes. Det er kanskje Ullevål Hageby? Sandviken er Frogner, Kalfaret er Gimle og Nordnes tilsvarer St. Hanshaugen?

Nå skal det sies at ingen steder i Oslo kan oppvise sjarmen til Bergen uansett, da.

Personlig ville jeg som sagt bodd på Nordnes hvis jeg hadde råd til et stort nok hus der, men jeg hadde ikke klumpet meg inn på 70 m^2 med to barn bare for å bo i gangavstand til kinoen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 08:18   #76
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Vi bor i Fana. Mellom paradis og fana er det Kjempe god bussforbindelse så lenge du bor i nærheten av bussstopp. Vi bor ganske langt ut i fana men bruker likevel ikke mer enn 15-20 med bil til sentrum.
Det er veldig kjekt for barn her. masse gode tur og leke områder. Ikke så mye bråk her i fana som andre bydeler.

Er selv oppvokst i sentrum/nygårdshøyden og elsker den delen av byen... eller elsket.. Det var så utrolig flott og barnevennlig der da jeg var liten. vi gikk barbeint rundt i gatene og lekte og koste oss. Ikke noe skummelt der oppe. Nå er det stappfullt av fulle studenter som slenger rundt seg med ølflasker og narkomane som vanker rundt om... Hele strøket er ødelagt. Universitetet har kjøpt opp nesten alle bygårdene og leier ut til studenter. Flytter derfra når jeg var 19 og da var det bare uoverkommelig å bo der som en vanlig familie. Mamma kjøpte seg hus på møhlenpris da. Koselig der også, men litt for masse bråk der og, mest fra innvandrere...

Vil du bo i et koselig område NÆR sentrum, ambefaler jeg også Nordnes.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 08:37   #77
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Nå synes jeg du er vanskelig. Enten var det kø, ellers kjørte du ikke fort nok.

hehe...

Det var nok kø ja, litt mer enn jeg er vant til

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 10:17   #78
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.480
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Sandviken eller Nordnes høres ut til å være midt i blinken etter de spesifikasjonene du listet opp. Dette er kjempehyggelige områder hvor alle egentlig har lyst å bo. Boligene er dyre, men ikke sammenlignet med Oslopriser.

Men sjekkpunkt! Be venneparet deres undersøke at ingen av byens Buekorps har fast oppstilling utenfor soveromsvinduet hvis de velger å bo i disse sentrumsområdene. Det er ikke gøy å våkne med et brak av at 30 smågutter hamrer løs på hver sin tromme (!) klokken syv hver helgemorgenen fra april til oktober.

Jeg signerer ellers Miss Norways innlegg om tidsperspektiv på flyttingen. Ved permanent flytting er det ikke dumt å utvide søket til Fana, spesielt hvis de jobber Sandsliområdet. Veldig mange gjør det, det her de store bedriftene er samlet.

Jobber de derimot i sentrum vil jeg anbefale at de sjekker ut Åsane også, da slipper de Danmarkskryss som er et sant helvete i rushtiden. Morvik i Åsane har noen nydelige prospekt, noen med egen strandlinje og fjordutsikt. Litt avhengig av hvor i Morvik er det kun 10-15 min inn til sentrum med bil.


Sist redigert av daffy : 19-11-07 kl 10:39.
daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 10:54   #79
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.707
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Egentlig så kan man oppsumere veldig mye til at Bergen er ikke en så stor kommune. så nesten uansett hvor du bor så er det ikke mer en 15-20 min så er du parkert i sentrum. Man må ikke kjøre i bygater i hele tatt for å parkere mitt i sentrum.

En genial by uansett hvor i kommunen (eller nabokommunene) man bor.

Jeg for min del bor langt ute i gokk i en nabokommune og bruker 30 min til sentrum.
Mannen jobber på feil side av danmarksplass og bruker 35 min hjem på ettermiddagen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 11:02   #80
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som er kjente i Bergen - hvor er det bra å bo?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Det er egentlig litt morsomt... de fleste jeg kjenner fra Åsane kunne aldri i verden tenke seg å bo vestover (Fyllingsdalen, Bønes, Fana) De velger mer i retning Landås, Sentrum, Kronstad osv. Og likedan er det motsatt vei. Jeg som er oppvokst i Fyllingsdalen og på Bønes (bor nå i Fana) ville ikke valgt Åsane.

Vi kommer fra sædalen/Landås området, og Åsane var desidert siste plassen vi ville bo. Men av en eller annen grunn så endte vi opp med å flytte til Åsane. Det er nå 8 år siden, og vi kunne aldri ha tenkt oss å flytte herfra igjen.

Jeg liker sædalen veldig godt, men ikke landås.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no