Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Alt det fine med korps!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 20:25   #61
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er møkk lei av voksne som snakker nedlatende om korps, så dette var godt å lese.

Jeg er egentlig møkk lei alle foreldre som sutrer om at de faktisk må bidra med noe i forhold til barnas fritidsaktiviter.
2 dugnader i året? Du overlever det.
Det er sosialt og det er som oftest gøy.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 20:26   #62
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.920
Blogginnlegg: 349
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg er egentlig møkk lei alle foreldre som sutrer om at de faktisk må bidra med noe i forhold til barnas fritidsaktiviter.
2 dugnader i året? Du overlever det.
Det er sosialt og det er som oftest gøy.

Enig! Også er det en ypperlig anledning til å bli kjent med de andre barnas foreldre og det er jo udelt positivt!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:05   #63
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg er egentlig møkk lei alle foreldre som sutrer om at de faktisk må bidra med noe i forhold til barnas fritidsaktiviter.
2 dugnader i året? Du overlever det.
Det er sosialt og det er som oftest gøy.

Ja ikke sant. Og om man tilbringer den tiden sammen med barna og barnas jevnaldrende/venner så er det en unik mulighet til kvalitetstid sammen med barna. Som regel er den tiden mye mindre konfliktfylt enn mange andre arenaer, så det kan virkelig være gull verd (jeg har ikke prøvd som forelder, snakker om mine opplevelser som barn her).

Jeg har ikke spilt i korps, men blir like vel rørt til tårer når korpsene kommer marsjerende på 17. mai.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:09   #64
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Jeg blir så glad av å lese denne tråden!

Holder på å organisere kick off helg for korpset mitt og vi gleder oss alle sammen

Ja har man en fot innen korpsfamilien, så er det lett å komme inn i ett flott miljø samme hvor man flytter

For ikke å snakke om sommermusikkskole det var tider det!
Jeg har vært leirsjef noen år i voksen alder, og det var så artig å se at dagens unge musikanter har det like kjekt og lærerikt som jeg hadde det

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:12   #65
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.900
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Jeg har en gutt i korps, og jeg har flere dugnadsvakter i fotballen enn i korpset.

Da han ville begynne i slutten av 3.klasse, var jeg litt skeptisk. Korps, liksom?? Men å har jeg snudd. Gutten mestret instrumenter sitt så bra, og noter (som de ikke lærer på skolen lenger), lærte han utrolig lett, til tross for at han har dysleksi.

Neste helg skal jeg være med på en korpstur, jeg har meldt meg frivillig, tror det kan bli veldig kjekt. Det er et lite, og ganske ungt korps, og jeg håper de får til rekrutteringen, så det får vokse seg større.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:14   #66
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.873
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hm, E sier at den andre som er "litt gammel" går i 4. BCsk.

Hm, har R eget korps? Tror nemlig han holder til der nede i fjæra.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 12:19   #67
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.998
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Hm, har R eget korps? Tror nemlig han holder til der nede i fjæra.

Han går på skole der oppe som du bor.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 12:23   #68
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.236
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Jeg har selv spilt i korps i 10 år, frem til jeg gikk ut av videregående skole. For meg har det vært en veldig positiv erfaring, og mange av mine aller fineste minner kommer fra tida i korpset. Mestring, samarbeid, jobbe mot et felles mål, sosialt samvær mellom ulike aldersgrupper, ingen reservebenk - korpset har så utrolig mange gode egenskaper!

Jeg håper virkelig ungene mine har lyst til å spille etterhvert også.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 12:24   #69
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er møkk lei av voksne som snakker nedlatende om korps, så dette var godt å lese.

Vi kan melde om følgende episode under fjorårets loppemarked, barn/ungdom fra korpset står å bretter klær, rydder i kleshaugene som folk drar utover og en kjerring står å forkynner midt i blandt dem "Fy fa... jeg er glà mine unger ikke går i korps!" Nåååh så søtt

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:15   #70
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.920
Blogginnlegg: 349
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi kan melde om følgende episode under fjorårets loppemarked, barn/ungdom fra korpset står å bretter klær, rydder i kleshaugene som folk drar utover og en kjerring står å forkynner midt i blandt dem "Fy fa... jeg er glà mine unger ikke går i korps!" Nåååh så søtt

Hjelpes! Jeg håper dere tok skikkelig ublu overpris på det hun kjøpte.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:36   #71
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hjelpes! Jeg håper dere tok skikkelig ublu overpris på det hun kjøpte.

Man blir litt satt ut, det første som slo meg, siden jeg vet vedkommende sitter i Fau var, "Men musikk på 17. mai og juleavslutningen skal dere ha??"

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 15:30   #72
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Vi har årets loppemarkedsjau denne uka. Og akkurat nå hadde det vært greit å slippe korps - det er ei tøff uke. Men bortsett fra denne ene uka er det en fin aktivitet. Og når helga kommer og loppemarkedet er der er det jo bare stas selv om det er slitsomt det også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:45   #73
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Så flott å lese!
Har selv gått i korps fra jeg var 10 til jeg var 21 år, spilte klarinett.
Nå har eldste på 9 år begynt, han spiller trommer og synes det er gøy.
Utrolig hvor positive og imøtekommende de voksne i korpset er,stor forskjell fra
fotballen ja. Det er jo selvsagt forskjell både på fotball og i korps rundt om.
Men jeg fikk ordentlig god følelse fra første dag.
Mannen var veldig lunken til hele korps-greia, men har skjønt at dette er bra for gutten vår og at dette er noe han vil.
Tenker pappaen blir stolt jeg, når go'gutten etterhvert skal ut og masjere med skarptromma.



Må si jeg gruer meg litt til dette loppemarkedopplegget, men skal vel komme igjennom det også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 00:50   #74
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Stort aldersspenn, begge kjønn, ingen må sitte på benken.

Ja!

Nå ser det ut til fotball tar over stafettpinnen i sutre-over-fæle-fritidsaktiviteter-for-barna, men jeg må si meg enig i mye av det som er sagt i denne tråden. Jeg gikk i korps selv, og av det jeg har hørt av fotballforeldre så har jeg inntrykk av at det krever vel så mye engasjement som korps. Men det varierer nok fra sted til sted.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 09:57   #75
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Jeg prøver å tvinge ungene inn i koprs, men de nekter, de mener det holder at jeg lager ulyder. Fotballunger.. kommer aldri til å skjønne meg på dem.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 10:23   #76
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Det var ikke egentlig kjempelurt av korpset å legge høstens infomøte/prøv et instrument til samme kveld som foreldremøte for hele skolen.

Går det an å maile og tigge om å få prøve læll? Guttungen er hypp på å bytte fra fotball, nemlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 10:30   #77
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

De fleste korps vil vel ha flere aspiranter så det tror jeg nok dere får lov til.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 10:33   #78
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.093
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Går det an å maile og tigge om å få prøve læll? Guttungen er hypp på å bytte fra fotball, nemlig.

Det går nok helt fint. Send dem en mail og si at du har et barn som vil begynne - når kan han komme.

Knotten var på seminar forrige helg. Storartet, alle var med alle - trass alderspennet fra 8 til 18 og det var rett og slett utrolig kjekt og inkluderende.
Det kan ikke sies om fotballen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:24   #79
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.920
Blogginnlegg: 349
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Fine tråden. Vi står foran høstens store loppehelg, og siden jeg helt frivillig er med i styre og stell rundt det, så er det en hektisk uke. Men gøy er det. Og etter søndagen er det ca. 5 1/2 mnd. til neste gang vi må jobbe litt.

Mave: Gutten din får helt sikkret lov til å prøve seg - tigg i vei!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 19:42   #80
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Håper dere hadde en inntektsrik søndag Pøbelsara!

I mitt distrikt praktiseres forøvrig ikke loppemarked som inntektskilde for korps.
Aldri vært med på iløpet av mine snart 30 år i 7 forskjellige korps.

Vi har hatt seminarhelg, reist bort, ligget på flatseng, badet i stamp foruten masse kjekk spilling og hatt det utrolig gøy sammen Aldersspenn 17-70 år

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no