Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å bestille fly og feriehus selv

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-14, 17:07   #61
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.837
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Der vi bor er det faktisk mange spanjoler som bor både fast eller har feriehus der. Derfor får en faktisk brukt spansken en god del også om en vil.

Om jeg ikke er helt på bærtur så ferierer vi vel på samme sted allium?

Og vi tror jeg.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 17:08   #62
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.222
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Der vi bor er det faktisk mange spanjoler som bor både fast eller har feriehus der. Derfor får en faktisk brukt spansken en god del også om en vil.

Om jeg ikke er helt på bærtur så ferierer vi vel på samme sted allium?

Det gjør vi.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 17:11   #63
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Og vi tror jeg.

Ja det mener jeg også å huske

Det er nok steder langs kysten som er finere mm, men det ligger ypperlig til i forhold til å farte rundt. Kun 15 minutter unna flyplassen og Alicante. Og tett ved S.t Pola som er en trivelig by.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 17:13   #64
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.222
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Ja det mener jeg også å huske

Det er nok steder langs kysten som er finere mm, men det ligger ypperlig til i forhold til å farte rundt. Kun 15 minutter unna flyplassen og Alicante. Og tett ved S.t Pola som er en trivelig by.

Det er penere og grønnere lenger nord, men også tettere befolket og dårligere strender. Vi har den fineste stranden.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 17:21   #65
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.122
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Vi leide leilighet i Torriveja, men dro hver dag til Guardamar - fantastiske badestrender og koselig by, ikke langt fra Alicante som stor by og bare 15 min med bil til Torriveja (skriver det sikkert ikke riktig. .. Torvika!). Og kun 30 min til Benidorm med Terra Mitica. 1,5 time til Valencia - fantastisk barnevennlig og morsom by med mange aktiviteter. Jeg er ikke begeistret for Hellas, men syntes Spania er veldig flott. Hver sin smak. Fly bestiller du på finn.no, samme med leilighet og bil. Evt gå inn på spaniagudien.no og søk. Homeaway.co.uk har også mye hus/leiligheter i området. Som sagt, skulle vi dratt dit igjen, hadde jeg valgt Guardamar.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 18:05   #66
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.812
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Vi leide i guardamar del segura når vi leide i Spania. Leide via finn.no veldig flott by!!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 18:06   #67
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er penere og grønnere lenger nord, men også tettere befolket og dårligere strender. Vi har den fineste stranden.

Ja stranden er jo bare helt fantastisk, men av en eller annen grunn drar vi ofte inn til St. Pola og der er vi som regel nesten helt alene på en av strendene der. Vi kommer v. 12 tiden og da drar spanjolene opp og når vi drar så kommer de tilbake.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 18:59   #68
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Hva heter det der halve fp ferierer da?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 19:01   #69
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Sendte deg en prikk

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 19:02   #70
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.715
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Vi har leid på et kjedelig sted på Bornholm, men planlegger å ha leiebil og farte litt rundt med den, samt leie sykler en del av dagene. Huset ligger 250 m fra skapelig strand. Jeg føler meg ganske sikker på at det blir en super ferie selv om vi ikke har noen bestemte eller fasjonable planer.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 19:17   #71
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.626
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Jeg bor med en komfortfanatiker, en prinsessefanatiker og en baby. Vi hadde nettopp en suksess av en tur til Florida. Rikelig med fornøyelsesparker, rikelig med shopping, rikelig med fancy strender, gode restauranter, pent prisnivå, billige leiehus (eget svømmebasseng er litt fantastisk. Ikke all verdens på historiske greier, skjønt det er en overkommelig kjøretur til St Augustine og til og med Savannah om man har barn som er litt mindre bilskeptiske enn mine, men de er gode på naturseverdigheter.

Norwegian-Dreamlineren er veldig barnevennlig, forøvrig. Den gikk når den skulle også.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 19:30   #72
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.659
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

http://www.apollo.no/reiser/europa/h...FQLecgodSVQAQg

Her er vårt faste feriested. Klikk på "flere bilder" så får du opp mange fine

Unnskyld at jeg bruker tråden din, Katta. Men mailer dere bare hotellet og bestiller, Levic? Hvordan pris kommer de opp med da?
Hvor bestiller dere fly uten 400 mellomlandinger?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:01   #73
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Unnskyld at jeg bruker tråden din, Katta. Men mailer dere bare hotellet og bestiller, Levic? Hvordan pris kommer de opp med da?
Hvor bestiller dere fly uten 400 mellomlandinger?

Vi bestiller gjennom hotellet sine egne nettsider, og Norwegian flyr direkte
Har også flydd fra Gøteborg et år, og sparte ca 6000 på det. Orker ikke det flere ganger pga mye styr med barna, men har man store nok barn kunne jeg gjort det igjen.

Prisen for kun hotell i to uker tror jeg kom på ca 14000 i fjor. For tre barn og to voksne all ink. Da var det noe rabattgreier i november, så vi slo til da. Bestilte i november i år også, men da var det ikke like god pris. Hotellet blir veldig raskt fullt, så de har vel erfart at det kommer gjester uansett hvilken pris de tilbyr.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:05   #74
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Jeg ser at for oss er det ikke noe billigere nå å bestille rett fra hotellet enn gjennom ving eller apollo som begge er på hotellet. Men det er typisk annerledes før jul ja. Det hotellet er ikke ideelt for oss i og med mange barn, vi må jo ha to rom, men bortsett fra det ser det jo veldig bra ut. Jeg sitter og ser litt på Kreta nå, vurderer det litt. Vi har vært der før og synes det er fint der. Men jeg vil ikke alt for langt utenfor allfarvei, sist var vi i Gerani og det ble for gokk for meg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:11   #75
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg ser at for oss er det ikke noe billigere nå å bestille rett fra hotellet enn gjennom ving eller apollo som begge er på hotellet. Men det er typisk annerledes før jul ja. Det hotellet er ikke ideelt for oss i og med mange barn, vi må jo ha to rom, men bortsett fra det ser det jo veldig bra ut. Jeg sitter og ser litt på Kreta nå, vurderer det litt. Vi har vært der før og synes det er fint der. Men jeg vil ikke alt for langt utenfor allfarvei, sist var vi i Gerani og det ble for gokk for meg.

Vi har vært 5 ganger på Vings Alexandra Beach, Kreta. Likte oss veldig godt der og syntest det var "roligere" enn et typisk Sunving anlegg. Vi vurderte bestille et år direkte via hotellet og ordne med fly tur/retur selv, men flyturen ble såpass dyr at det ble ikke billigere enn reise/bestille via Ving.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:12   #76
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Tror kanskje hotellet kan hoste opp noen bra priser om man henvender seg direkte. De er veeldig gode på service

Vi måtte ha to rom i fjor, for da hadde vi med enda et barn (min bror). Var helt ok det, for vi er så lite på rommet. Er ute rundt minidisco og barområdet hele kvelden, og er egentlig på rommet bare når vi skal sove.
Men, hvis man vil ha alle på ett rom, så er ikke dette stedet. Finnes ikke muligheter for det.

Kreta er forøvrig det mest perfekte feriestedet. Har aldri hatt så fine ferier som vi har på Kreta.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:14   #77
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Det meste blir rimeligere om man er bosatt ikke langt unna Oslo tenker da på fly.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:16   #78
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Jeg synes det er en fordel å ha alle i samme leilighet, men det er ikke noe must. Men det blir ofte litt dyrere hvis man er så mange at man ikke passer inn. For eksempel får vi barnepris bare for to av barna. (eldstemann har avgått for aldersgrensen også nå, men det gjaldt før også). Men sånn er det, det må vi forholde oss til, men det er grunnen til at vi ser på om det er mulig å få til en bra ferie uten å involvere reiseselskap.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:29   #79
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.374
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Men er det ikke like varmt på Kreta som i Tyrkia, omtrent?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:31   #80
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bestille fly og feriehus selv

Ja, ser den. Dere kommer nok best ut av det uten reiseselskap uansett vil jeg tro, for reiseselskap skal jo ha sin del av fortjenesten. Det er jo ofte det man sparer ved å bedtille selv.
Blitt mer og mer vanlig å droppe selskapene, for det er så gode lege og sykehusordninger gjennom forsikringen. Man er blitt mer reisevant, og er ikke så avhengig av en guide på bussen lenger

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no