Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 09:13   #61
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Iset: spør du hvorfor de blir så sjokkerte? Utfordre de litt tilbake?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:13   #62
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Jeg drikker heller nesten aldri alkohol. Folk syns vel jeg er kjedelig, men who cares?

Jeg er ikke totalholden, og jeg liker alkohol. Men drikker det kanskje max 2-3 ganger i året.
Drikker forresten sjelden brus også. Her går det i vann, kaffe og te.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:14   #63
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Jeg tilhører også den særeste sorten av alle, de som verken drikker kaffe, te, alkohol eller alkoholfritt øl eller vin.Jeg synes det smaker høgg, og i stedet for å lide seg gjennom litervis med ekle væsker, foretrekker jeg Pepsi Maxen

Jeg har ikke alltid vært avholds forresten, jeg har gjort mine fylletabber jeg også, men jeg tror jeg plutselig ble gammel og satt på et tidspunkt da jeg fant ut at prisen man betaler dagen(e) etter var ikke verdt det. Jeg er av de som blir sprekksjuke av selv små mengder alkohol, og livet er for kort til å kaste bort fine søndager på å være i så dårlig form som det jeg blir.
Det er forresten ganske interessant å være edru på en fest hvor alle drikker

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:15   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Iset: spør du hvorfor de blir så sjokkerte? Utfordre de litt tilbake?

Ja, det har jeg gjort siden jeg har havnet i DE diskusjonene til tider. Så da har det jo vært naturlig å spørre. De sier som regel at de ikke er vant til folk som aldri drikker, at det høres så rart ut og om jeg er SIKKER på at jeg ikke hadde likt det om jeg hadde prøvd å venne meg til det? Og hvor gammel jeg er, at jeg kommer til å like det når jeg blir 30 (folk tror som regel jeg er 24-25 år) og når jeg sier jeg er over 30 sier de at jeg skal gi det 5-10 år så liker jeg det garantert osv. Samme rælet hver gang.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:16   #65
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja helt enig, men problemet og det jeg snakker om her, er jo at folk blir sjokkerte! Hadde folk spurt meg om jeg ikke drikker og jeg sa nei og de sa javel og godtok det så hadde det jo vært ok? Altså de kan godt spørre om grunnen og jeg svarer gjerne, men jeg skjønner ikke dette med å bli SJOKKERT og liksom skulle LÆRE meg å drikke og sitte og si at jeg ikke er voksen nok enda osv? Det er det jeg reagerer på, ikke det at de spør?

Nettopp.

Og jo Kirsebær - "jeg liker ikke" genererer oppfølgingsspørsmål.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:19   #66
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.




Ja helt enig, men problemet og det jeg snakker om her, er jo at folk blir sjokkerte! Hadde folk spurt meg om jeg ikke drikker og jeg sa nei og de sa javel og godtok det så hadde det jo vært ok? Altså de kan godt spørre om grunnen og jeg svarer gjerne, men jeg skjønner ikke dette med å bli SJOKKERT og liksom skulle LÆRE meg å drikke og sitte og si at jeg ikke er voksen nok enda osv? Det er det jeg reagerer på, ikke det at de spør?

Ja, og det syns jeg også er rart. Jeg syns jo det er rart at mennesker i dag blir sjokkerte over noe som helst.
Men jeg tror mange som ikke drikker alkohol eller kaffe eller andre slike saker som er "vanlig" å drikke i sosial sammenheng, ofte kan lese interessen litt feil. På samme måte osm gravide, ikkegravide, tykke, tynne, kan lese interesse og oppmerksomhet litt feil.

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.


Det er forresten ganske interessant å være edru på en fest hvor alle drikker

Det er ikke så rart at folk på fyllekalas syns det er kjipt å ha med edruinger når de entrer med den holdningen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:20   #67
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Jeg bryr meg ikke om når folk spør hvorfor jeg ikke drikker, de må gjerne spørre og grave så mye de vil. Jeg synes bare det er litt snodig at det skal være så pussig/merkelig/sjokkerende at man velger alkoholfritt.

Men for all del, spør i vei - det gjør da ingenting.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:21   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

I min krets er det flere som ikke drikker, eller drikker lite, av ymse grunner, og det er like naturlig å sjenke eplejuice eller vann som vin (brus må jeg tilstå at vi sjelden har i hus).

Folk er FREKKE, hvis de maser.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:22   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Det gjør ikke meg heller noe, Babe. Men når de skal lære meg å drikke og sier jeg er for ung og ikke gir slipp på temaet, så blir jeg litt irritert altså, og det skal mye til før jeg blir det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:22   #70
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.



Ja helt enig, men problemet og det jeg snakker om her, er jo at folk blir sjokkerte! Hadde folk spurt meg om jeg ikke drikker og jeg sa nei og de sa javel og godtok det så hadde det jo vært ok? Altså de kan godt spørre om grunnen og jeg svarer gjerne, men jeg skjønner ikke dette med å bli SJOKKERT og liksom skulle LÆRE meg å drikke og sitte og si at jeg ikke er voksen nok enda osv? Det er det jeg reagerer på, ikke det at de spør?

Ja, det er dette jeg også synes er litt merkelig...

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:23   #71
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg drikker heller nesten aldri alkohol. Folk syns vel jeg er kjedelig, men who cares?

Jeg er ikke totalholden, og jeg liker alkohol. Men drikker det kanskje max 2-3 ganger i året.

Signerer

Jeg har ikke noe problemer med at folk spør hvorfor jeg ikke drikker, det som plager meg er at folk til stadighet skal omvenne meg og har som mål om å sjenke meg full .. DET finner jeg svært irriterende, for det viser at folk absolutt ikke respekterer mine valg.
Jeg er gjerne med på en fest, og tar meg en cider eller to, men jeg har tydeligvis et annet mål med festen enn mange andre. Jeg koser meg med det sosiale selskapt og kanskje god mat og noe moro å finne på. Mens mange andre har som mål om å bli fullest mulig, på kortest mulig tid .. Og det må jeg ærlig innrømme at jeg har problemer med å forstå.

Her hvor jeg bor, er det en veldig usunn drikke og festkultur. Det er bare rølpefyll som moro. Den biten hater jeg virkelig og går derfor heller å legger meg/forlater festen tidlig når jeg ser at enkelte begynner å komme på det nivået.

Dette er faktisk et tilbakevendende tema hjemme hos oss. Mannen er vokst opp her vi bor og rølpefylla er da sammen med hans kamerater. Han syns jeg er en kjiping som alltid er den første som drar fra fest. Og så blir han da irritert, fordi jeg kan tydligvis feste når vi er med mine venner eller kollegaer hvor ting ofte går i litt roligere former .. Han klarer bare ikke helt å se at promillenivået er problemet og ikke folkene.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:24   #72
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.877
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For meg blir det litt som når folk sier at de ikke liker kaffe; veldig uvant, men ikke noen big deal.

Samme tenker jeg, og som Kokos sier det er mange årsaker til at folk ikke drikker alkohol.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:24   #73
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg tilhører også den særeste sorten av alle, de som verken drikker kaffe, te, alkohol eller alkoholfritt øl eller vin.Jeg synes det smaker høgg, og i stedet for å lide seg gjennom litervis med ekle væsker, foretrekker jeg Pepsi Maxen

Det særeste er definitivt det siste der. Det er komplett uforståelig for meg at noen hiver innpå mengder av den gørra. :tolerant:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:24   #74
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Folk har sluttet å si at jeg er for ung da... eller

Men vil gjerne lære meg å drikke ja, og kommer gjerne med forslag til drikkevarer som man raskt kan trenes opp i å like.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:26   #75
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Nei, sjokkerende er det ikke akkurat, det er mange som velger vekk alkohol.
Jeg tenker sånn i forbifarten at det er fordi man, når man er på fest og drikker for å bli brisen, på en måte blottlegger seg litt. Man endrer litt karakter (jeg blir f.eks. veldig pratsom og det er slett ikke alltid det er fornuftig det som kommer ut) og da føles det litt som om de edru er med som observatører, som ikke deler den siden av seg selv. Jeg merker i hvert fall at jeg prøver å skjerpe meg og prate fornuftig med den som sitter og er edru, for jeg liker ikke tanken på at de skal sitte og tenke: Å herregud, Thula, jeg aner ikke hva du sier fordi du snøvler sånn men jeg bare smiler og nikker til du gir opp og går din vei. Og så har man det gjerne fryktelig moro, og synes bittelitt synd på den som tålmodig sitter og venter på at kl skal bli 01 så man kan kjøre fyllikene hjem.

Dette er satt litt på spissen altså, det er sikkert fullt mulig å ha det kjempemoro på fest uten alkohol og klart det er kjekt å ha med noen som er mindre bedugget! Men jeg vet av egen erfaring ( jeg ble fryktelig dårlig av selv små mengder alkohol en del år og lot da være å drikke) at jeg er en person som da begynner å kjede meg i 23-tiden og er klar for å dra hjem.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:28   #76
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Det stusser jeg ikke på i det hele tatt. Har flere venninner som ikke drikker, og hvorfor har jeg da strengt tatt ikke noe med? Om de ikke liker smaken, eller virkningen er ikke min business, og saken legges død når de sier de ikke drikker. Uansett - i og med at de er venner, så vet jeg jo som oftest hvorfor de ikke drikker, uten at det spiller noen rolle.
Jeg kan riste litt på hodet, og si at jeg ikke forstår at noen ikke kan like vin, for det er jo såååå godt, men det blir jo bare på fleip selvsagt. Og at det er helt greit, for da blir det mer til meg
Det er ikke noe annerledes enn at enkelte ikke spiser fisk, eller whatever.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:30   #77
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Jeg tenker sånn i forbifarten at det er fordi man, når man er på fest og drikker for å bli brisen, på en måte blottlegger seg litt. Man endrer litt karakter (jeg blir f.eks. veldig pratsom og det er slett ikke alltid det er fornuftig det som kommer ut) og da føles det litt som om de edru er med som observatører, som ikke deler den siden av seg selv.

Det tror jeg er et ganske godt poeng.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:31   #78
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.695
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis grunnene til at du ikke drikker et eller annet er personlige, og du ikke liker å prate om det til gud og hvermannsen hadde jeg nok villet funnet opp en enkel, grei og kjedelig grunn. "Liker ikke" er for eksempel ikke et svar som genererer oppfølgingsspørsmål.

Åjoda, det gjør det.
virkelig ikke? det er jo så mange ulike smaker. Har du prøvd rusbrus? Du liker sikkert vin. Hvitvin! jeg vet en veldig god likør... Om du bare prøver xxx... du må jo prøve noen ganger da, man lærer å like og sette pris på.. (Har ei "venninne" som virkelig ble fornærmet over at jeg ikke ville lære meg å drikke øl. Det er nemlig viktig det. Å lære seg å like øl.)

"Liker ikke, og har ikke noe behov for det." kombinert med "bevisst snakke om noe annet/med noen andre fungerer stort sett. Vel, avhengig av hvem og hvor. For meg er dette oftest aktuelt i jobbsammenheng, hvor det er nye folk fra gang til gang, ikke "vennegjengen som vet".

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:39   #79
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.341
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Jeg kjenner at det skal litt mer til for å sjokkere meg. (Selv om dere nærmer dere, dere som ikke drikker kaffe!)

Og festlig nok tror jeg at folk hadde blitt mer sjokkert om jeg hadde sluttet å drikke kaffe enn om jeg hadde sluttet å drikke alkohol. Selv om jeg veldig gjerne gjør begge deler.

Det er liksom... uinteressant. Så lenge "nei, jeg drikker ikke alkohol, jeg!"-kommentaren ikke er ledsaget av et fnys og et megetsigende blikk i retning vinglasset mitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:42   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.


Dette er satt litt på spissen altså, det er sikkert fullt mulig å ha det kjempemoro på fest uten alkohol og klart det er kjekt å ha med noen som er mindre bedugget! Men jeg vet av egen erfaring ( jeg ble fryktelig dårlig av selv små mengder alkohol en del år og lot da være å drikke) at jeg er en person som da begynner å kjede meg i 23-tiden og er klar for å dra hjem.

Jeg koser meg veldig på fester uten alkohol jeg. Men jeg skal innrømme at om folk tar HELT av og begynner å gaule og strippe og spy og bli skikkelig plagsomme, ser jeg litt på klokka og gleder meg til det er over.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no