Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai - en viktig dag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-11, 11:17   #61
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

17. Mai er IKKE en skoledag på noen som helst måte. Men lærere på barnetrinnet forventes vel å gå sammen med klassen sin.

17. mai er fridag for lærerne og har vært det i 25 år eller så (tar forbehold om elendig hukommelse her. Finner ingenting om det på nett, men mener jeg leste noe om det i bladet Utdanning eller Bedre Skole for litt siden...).

Jeg gikk i tog sammen med klassene mine fram til jeg fikk barn selv. Det var hyggelig. Men nå når jeg har opptil flere unger selv, ønsker jeg å bruke fridagen min på dem istedenfor på jobb.

Her er det praksis at trinnkontaktene går sammen med klassene.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:18   #62
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.936
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Selvfølgelig er det en fridag for lærere, men hva som forventes på de ulike skolene vet vi jo ikke så mye om.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:49   #63
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Ungene liker denne dagen, så ja den feirer vi. Det er jo også en anledning til å få brukt bunadene våre. Vi drar til skolen klokken 15, spiser pølse, går i tog, drikker kaffe og drar hjem. Pleier å ha en litt god middag på kvelden.

Ungene liker egentlig alle typer markeringer, og jeg lar dem ha den gleden. Jul, påske, bursdager, 17.mai. Alt litt utenom det vanlige. Litt pynting og ordning.

Lærere kan delta i barnetoget i byen tidligere på dagen om de kan/vil, men ellers ordner foreldrekontaktene at noen følger barna der. Det må ikke være foreldrekontaktene.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 11:51   #64
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Anne C: det ligger et bilde av deg i bunaden din her på forumet, og det er en nydelig bunad på en nydelig dame! Skikkelig staselig og flott. Man retter seg liksom opp i ryggen og stråler, bare man får på seg en bunad.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:06   #65
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Fisketur kan man dra på de 364 andre dagene i året. 17. mai/barnas dag er en dag i året.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:07   #66
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Fisketur kan man dra på de 364 andre dagene i året.

Det kan man nå tross alt ikke - ganske mange av de 364 dagene er jo skoledager, bursdager, julaften og annet. Men joda. (Og det er altså opptil flere barn, mitt eget inkludert, som i grunnen bryr seg fint lite om 17. mai og dermed ikke ville bli skuffet over å gjøre noe helt annet.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:25   #67
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Fisketur kan man dra på de 364 andre dagene i året. 17. mai/barnas dag er en dag i året.

Nja, vi har jo forpliktelser forsåvidt til at man jobber, går på skole osv...

Det er mye som skjer bare en gang i året, det betyr jo ikke at man deltar på det alikevel. Jeg deltar gjerne om det er noe spennende som skjer, de fleste synes jo 17. mai er hyggelig og bra, jeg synes det er bare helt greit. Tror Vetle også synes det er helt greit (skal selvfølgelig spørre han ut litt mer) og vi har ikke bestemt noe enda.

Morsdag er også bare en gang i året, nå feirer vi ikke den, men for mange betyr den mye også, jeg ville ihvertfall mye heller dratt på skitur enn å feire. Jeg synes hverdagen er så fin at dagene som feires er de som betyr minst egentlig. Det er jo vi som skapet ett behov for bursdagsfeiringer, jul, påske osv... Jeg har alltid også feiret det fordi man er vokst opp med det.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:30   #68
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.612
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Utover det synes jeg 17.mai er en viktig dag og det prøver vi også å lære barna våre.
Alt handler ikke om moro og gøy. 17.mai er i våre øyne en del mer enn det og vi prøver også å ha fokus på frihet, demokrati og fred innomellom all isen og pølsene.

En ting er å ikke feire 17.mai på tradisjonelt vis, noe annet er å synes dagen er uviktig. Det synes jeg er en skremmende holdning.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:31   #69
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det er jo vi som skapet ett behov for bursdagsfeiringer, jul, påske osv....

Hva mener du med dette egentlig? Hvem er vi?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:32   #70
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Utover det synes jeg 17.mai er en viktig dag og det prøver vi også å lære barna våre.
Alt handler ikke om moro og gøy. 17.mai er i våre øyne en del mer enn det og vi prøver også å ha fokus på frihet, demokrati og fred innomellom all isen og pølsene.

En ting er å ikke feire 17.mai på tradisjonelt vis, noe annet er å synes dagen er uviktig. Det synes jeg er en skremmende holdning.

Jeg synes forsåvidt ikke hverken påske, jul, konfirmasjon, dåp eller bursdager er viktig å feire heller. Ikke at det da sikkert er det samme.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:34   #71
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

En ting er å ikke feire 17.mai på tradisjonelt vis, noe annet er å synes dagen er uviktig. Det synes jeg er en skremmende holdning.

Hvorfor er det skremmende? Man kan vel være for demokrati, frihet og norsk selvstyre selv om man syns 17. mai er en uviktig dag? Det er da mange land som ikke markerer nasjonaldagen nevneverdig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:35   #72
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg gir beng i 17. mai (ytlending) og mannen har aldri likt dagen heller, heller ikke som barn. Barna våre synes det er stas å gå i tog, i hvert fall i en halvtime før de synes det blir kjedelig. Vi har laget en liten tradisjon de siste årene, nemlig at vi går i tog først, deretter går vi på tivoli og tilbringer resten av dagen der. Ungene elsker det, men har nå begynt å ymte frem om at de heller vil på Tusenfryd, selv om det betyr at vi dropper barnetoget da. Helt greit.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:36   #73
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Utover det synes jeg 17.mai er en viktig dag og det prøver vi også å lære barna våre.
Alt handler ikke om moro og gøy. 17.mai er i våre øyne en del mer enn det og vi prøver også å ha fokus på frihet, demokrati og fred innomellom all isen og pølsene.

En ting er å ikke feire 17.mai på tradisjonelt vis, noe annet er å synes dagen er uviktig. Det synes jeg er en skremmende holdning.

Hvorfor det? Det er ikke alle som har behov for en spesiell merkedag.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:38   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg synes forsåvidt ikke jul er viktig å feire heller.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:45   #75
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg elsker 17. mai - toget, pølsene, isen og lekene -alt sammen. Jeg kunne ikke tenke meg å bytte det mot fisketurer eller noe annet i grunn .

Det er vel relativt forventet at barna stiller i skoletoget her hos oss - men ikke verre enn at man kan reise bort om man vil det (selvsagt). Jeg har vært voksen i toget i flere år og vi krysser barna ut og inn på klasselistene

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:54   #76
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.943
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg synes at 17. mai er en viktig dag og nettopp derfor må folk få lov til å feire den akkurat som de vil. Enten de er på fisketur eller drukner i folkemengdene i sentrum.

Før jeg fikk barn syntes jeg det var strålende å være i sentrum på 17. mai. Jeg liker bunader og folkemengder. Med barn er det bare grusomt. Mine barn ønsker heller ikke å gå til sentrum mer, og skolen vår har meldt seg av det barnetoget i sentrum fordi det simpelthen er for anstrengende og for mange mennesker. Hos oss går forøvrig ikke lærerne i toget og ingen har orket å ta på seg å pålegge klassekontaktene det heller. Så toget er et eneste kaos, og det er morsomt i det lille skoletoget, men ikke i det store toget i sentrum.

Enn så lenge går vi på feiringen på skolen fordi jentene liker det, men den dagen de blir lei, da er det slutt for meg. Da kan jeg gjerne være på fjellet og fryde meg over landet mitt der. Hvorfor i all verden er det sånn at man må svette i store folkemengder for å være glad i landet sitt?

Nip: jeg synes at du skal spørre sønnen din hva han vil og gå ut fra det. Jeg er forsåvidt med på de som sier at 17. mai er barnenes dag, men er det helt sikkert at alle barn synes at rare leker på asfaltplasser og halvsmeltet is er det morsomste i verden?

Jeg gleder meg til jeg får så store barn at jeg kan velge selv. Da skal jeg gå i morgenprosesjonen. Så skal jeg spise stor frokost med familien. Ta på meg turtøy og gå over Vidden. Komme hjem igjen og samle venner til god mat og champagne.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:54   #77
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

17. mai er en viktig og fin dag for oss. Så sant vi er i landet feirer vi selvfølgelig. Og er vi i utlandet, markerer vi dagen da også. Om ikke annet enn med en is.

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg synes forsåvidt ikke hverken påske, jul, konfirmasjon, dåp eller bursdager er viktig å feire heller. Ikke at det da sikkert er det samme.

Det hørtes litt stusselig ut, synes jeg. Hva feirer dere, da?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:56   #78
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.612
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvorfor det? Det er ikke alle som har behov for en spesiell merkedag.

Jeg synes det er viktig, på linje med at vi også markerer bursdager og andre annledninger. Jeg gjør stas på barna og mannen litt hver dag, uten at vi dropper barneselskapet på bursdagen av den grunn.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:57   #79
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Jeg virkelig HATER (unnskyld at jeg roper) 17 mai.
Men ungene mine elsker dagen, og jeg setter alle mine behov til side og prøver å gjøre alt for at de skal få en flott opplevelse.
Selv om jeg hver år foreslår både sydentur, campingtur, fjelltur etc for å få dem på andre tanker.
Så min mening er altså at dette må bli barna sin avgjørelse så fremt de er så store at de har en formening.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 12:58   #80
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Eg synest det er gøy med 17. mai, men så er eg stor fan av drikke-kaffe-med-naboen-mens-slarva-går -opplegget. Kombinert med kor-skitten-kan-ein-bunad-bli, og kva-blir-isrekorden-til-storesøster-i-år.

Men dagen er heilt klart for borna ja. Og for enkelte vaksne.
I år håper me tromle saman grillparty på leikeplassen saman med naboane etterpå, berre for å slita oss heilt ut. Forøvrig er det foreldre/ klassekontakter som følger klassane i toget.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no