Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken stil har du i heimen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-11, 18:53   #61
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Vi har en blanding av landstil/romantisk, nostalgisk og New England stil. Noe nytt, noe avet fra besteforeldre og noe ikea.

Vi flyttet inn i nybygget hus for vel 1,5 år siden og er ikke i mål med å få på plass alt i alle rom. Men svært godt fornøyd med de jeg har fått laget til gjennomført.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 19:07   #62
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Vi har nettopp flyttet, og jeg har prøvd å satse på lyst/hvitt/nordisk, kun basert på ikea. Har et rødt teppe på gulvet (fra ikea), det er det eneste med farge i stua akkurat nå. Ellers er det henholdsvis rosa prinsesse og blå bil på ungenes rom, og hvitt både på soverom og kjøkken (med heltre benkeplate). Polarhvit askeparkett uten dørkarmen i alle rommene, eggehvite vegger og lister. Hovedbadet er mørkegrått på gulv og hvitt på veggene.

Syns det er fint, men satser på å få inn litt mer naturtoner etterhvert. Har nettopp kjøpt nytt fotoapparat, så håper å kunne ta noen fine bilder som jeg kan skrive ut, enten på lerret eller i ramme.

Akkurat nå er det veldig hvitt og relativt nyinnflyttet, uten bilder på veggene og 100% gjennomtenkte løsninger overalt.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 21:38   #63
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Vi har ingen spesiell stil, blanding av litt av hvert. Noe arvet, noe nytt, litt eik. Prøver å holde det lyst og lett med noen fargeklatter her og der. Kjøkkenet er nok litt sprekere enn stua.
Er generelt glad i skandinavisk stil uten at det blir for minimalistisk.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 21:39   #64
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Eklektisk må jeg vel kalle "stilen" vår i den grad det kan kalles stil. "Koselig" kaller mannen det. Vi har en god blanding av IKEA, 60-talls-møbler, midlertidige løsninger, leker, barnekunst, fargeklatter, myke puter og pledd, overfylte bokhyller osv. Ikke rotete i mine øyne, men minimalister vil nok steile litt i døra. Jeg liker meg godt her, men skulle ønske vi hadde råd til å bytte ut de midlertidige løsningene litt kjappere. Lei av kjøkkenstoler i plast, og drømmer om bokhyller opp til taket, bl.a.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 21:41   #65
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Litt sånn "fransk landstil møter skandinavisk minimalisme". Mye hvitt og jordtoner. Samme stil i hele huset.

Her også.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 21:43   #66
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Resirkulert stil på stua. Ikea på kjøkkenet. Selvmade både her og der.....

Mange som kommer til oss første gang sier vi har det koselig. Vi bor trangt så det er småkoselig her.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 21:46   #67
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Veggene er hvite, med unntak av en vegg på vårt soverom som er mørk grå og jentene har en vegg som er rosa på hvert av sitt soverom. Ellers så er mye av møblene fra IKEA. Sofa og stoler er hvite, bord,hyller og store gulvspeil er i brunsort. Pynter med lysestaker i sølv og blomster, da enten avskåret eller noen fine i potte. Vi har veldig lite på veggene, leiligheten er veldig åpen så det virker ikke for kalt og minimalistisk. Om jeg skulle valgt en still som vi liker så må det bli klassisk/ moderne, Slettvoll stilen liker vi godt.

Om sommeren har vi lyse tekstiler og om vinteren mye brunt og jordfarger. Soverommet vårt er det gardiner, sengeteppe og pynteputer i en sølv går farge. Bruker altid og ha hvitt sengetøy. Jentene har mye rosa, men det blir nok byttet ut med turkise nå til høsten etter storesøsters ønske. Lillesøster er enda på prinsessekjøret.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 22:10   #68
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Jeg har ikke en typisk stil tror jeg. Ikke minimalistisk, ikke romantisk.. men lyse vegger. Lite nips. Og kombi av nytt og gamle møbler jeg har arvet.
Får hive inn noen bilder i morgen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 22:26   #69
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.009
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Typisk skandinavisk, vil jeg si. Vi har lite nips, og nesten ingen bilder på veggene, og ikke gardiner på andre rom enn soverom. Veggene er stort sett hvite, med mørk kontrastvegg i stua og på soverommene, og møblene er stort sett eikemøbler i stram design, og en nyinnkjøpt sofa i kaffebrunt skinn fra Bolia, som i grunnen er altfor stor for denne leiligheten, men som sikkert blir flott i huset vi skal overta om noen måneder.

Stilen er vel preget av jeg får kløe av for mye stæsj, og ikke liker å løfte på ting for å tørke støv.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:07   #70
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Kjempegreit

Det fasinerer meg. Jeg kunne nemlig aldri hatt det slik.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:12   #71
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det fasinerer meg. Jeg kunne nemlig aldri hatt det slik.

Det hender og at jeg går i klær som min mor kjøper til meg på salg.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:15   #72
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.883
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

En blandig av skandinavisk og romantisk stil, tror jeg. De lyse bjørkemøblene er på vei til å bli byttet ut med hvite litt shabby møbler. Noe Ikea noe "merke". Sofa fra Bolia og kremfarget kjøkken.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:19   #73
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Vi flyttet inn i nytt hus i vinter og er egentlig ikke i mål enda, men gulvene er lyse med grått i seg og hvite vegger. Fargeklattene er i lyse, skjøre farger. Liker den romantiske stilen, men det må ikke bli for mye av det gode, også syns jeg det er fint med litt røft, gammelt treverk som en motvekt. Begynner å bli fornøyd med deler av stua, men trenger litt mer tid og penger for å få den helt perfekt.

Deretter er det resten av huset, får ta et rom om gangen.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:21   #74
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det hender og at jeg går i klær som min mor kjøper til meg på salg.

Hilsen nolo ni år?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:22   #75
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg må ikke lese slike tråder skjønner jeg. Da tør jeg ikke få besøk av FP-ere. Mange her ville fått vondt i øynene sine om de kom inn til oss nå tror jeg.

Tenkte litt det samme. Da kan vi besøke hverandre. Jeg har resirkulert på stua ;-)

Syns jeg har en stilløs og koselig bopel he he....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:24   #76
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Vi har veldig mye ikea ting og mye lyse møbler. Har det veldig lyst her, lyse vegger. Nesten ingenting på veggene og ikke kjempe mye møbler. Liker at det ikke er kaos her.
Så liker jeg litt romatisk stil.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:29   #77
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Romantisk og nostalgisk, men er ikke glad i for mye nips. Har en greie for puter og pledd. Blir så hjemmekoselig av det. Liker gamle leiligheter med høyt under taket, høye vinduer og gjerne rosetter i taket. Vil kjøpe meg det en gang.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:30   #78
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Enkel stil, og jeg har helt bestemte meninger om hva jeg IKKE liker, men ikke så mange om hva jeg liker.

Hvite vegger, eikeparkett, ingen gardiner. Mye IKEA, lite nips, mange blomster. Absolutt ingenting som er svart av møbler eller lysestaker eller lamper. Jeg er allergisk mot svarte ting, og mot ferdigmalte panelplater, det har vi IKKE. Jeg har derimot en del retrogreier, både i form av duker, puter og lamper. Har hjemmelagde ting på veggene og på veggene. Har glittertapet i trappeveggen, teppe i trappa og ellers masse knallfarger på detaljer. Tror neppe stilen min har noe navn.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:31   #79
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det hender og at jeg går i klær som min mor kjøper til meg på salg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:32   #80
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Det med å overta mammas bomkjøp er forresten genialt. I motsetning til å overta FP-bomkjøp er mammabomkjøp gratis.

Jeg overtar gjerne bomkjøp, men ikke fordi de er gratis. Det må være fordi jeg liker dem og de kler meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no