Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-11, 20:19   #61
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

(Jeg har dessuten fartsrekord på Måneskinnssonaten. Hva? Skal den ikke spilles lynraskt sier du? )

Du och jag.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 21:20   #62
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Heh, nå er det høst igjen!
Det jeg spiller for tiden nå er

Comptine d'Un Autre Éte: L'Aprés Midi


og La Valse d'Amélie


De kan anbefales altså, skikkelig morsomme å spille.

Får jeg komme på konsert?
Jeg kan stille tekkelig antrukket og er villig til å medbringe entusiasme og stemningsskapende tårer i øyekroken

Fin film og veldig, veldig fint soundtrack.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 22:40   #63
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Å nå ble jeg inspirert igjen! Men min familie liker ikke at jeg spiller og vil bare at jeg skal skru av. Og jeg syns det er "kjedelig" å spille med øreklokker på, vil gjerne ha litt rom å spille i liksom, ikke bare tett i øret. Men kanskje jeg trenger å bli litt flinkere først slik at de vil høre på...

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 23:23   #64
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Jeg savner pianoet mitt. Det står fortsatt hjemme hos foreldrene mine så jeg har ikke spilt på 16 år. Håpet på å snart få det over fjellet. Da er det fram med notene til musikken fra The Piano. Og kjøpe notert fra musikken til Amelie-filmen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 03:04   #65
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.295
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg prøver å lære meg. Har som mål å kunne kompe til julesanger og denslags.

Åh, hadde jeg det som mål? Vel, der er jeg ikke akkurat enda. Kanskje en ide å faktisk skaffe seg noe pianolignende? Jeg hadde musikk som fag i fjor, med tilgang på piano daglig, så det var vel derfor jeg satte meg dette noe ambisiøse målet.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 06:59   #66
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Min kjære spiller mye piano, og i det siste har han spilt mye på en låt som heter "On the shores of Swilly" av Phil Coulter:


(Kilde: youtube.com)


Akkurat nå holder han på med denne nydelige julesangen:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 12:59   #67
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Hvordan har jeg gått glipp av denne tråden? Jeg søkte den frem, da jeg desperat var på jakt etter eventuelle FP-pianister!

Er det noen som spilte firhendig? Jeg har deler av Nola og Turtelduene og sånt i fingrene fremdeles, men det er jo meningsløst når man ikke har sparringspartner...

Hvordan går det med Måneskinnssonaten på Speed-konkurransen?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 10:02   #68
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.076
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Jeg spilte firhendig med venninna mi. Norsk danser av Grieg, var det vel. Sent på 80-tallet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:51   #69
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Spilte firhending med pianolæreren husker jeg, men det er vel omtrent det eneste jeg husker.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 07:12   #70
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Skjer der noe her? Nå er jeg endelig klar for sherry og tiara, jeg har kjøpt piano! Bestilt på internett - leveres i morgen. Notehefter er også på vei.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 08:34   #71
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Jeg har også lyst på piano!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 11:12   #72
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Åh, takk, nå minnet du meg om at jeg må bestille pianostemmer! :svosj:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 11:27   #73
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Skjer der noe her? Nå er jeg endelig klar for sherry og tiara, jeg har kjøpt piano! Bestilt på internett - leveres i morgen. Notehefter er også på vei.

Jeg tar veldig gjerne imot tips til sanger å spille, høsten er på vei og det er spesielt da jeg spiller. Tenkte å prøve å finne notene til Victor's solo fra Nightmare before Christmas



Og til Forrest Gump-temaet:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 11:29   #74
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har også lyst på piano!

Da må du sjøpe det.

De elektriske pianoene er helt supre å spille de altså, kjempegode tangentanslag og så er det jo fordel å kjøpe noen skikkelig gode flotte øretelefoner.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 11:31   #75
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Det var bare å få det til å nå opp i konkurransen med alle de andre tingene vi også vil sjøpe.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 13:00   #76
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.076
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Kva kan få meg til å begynne å spele att? Me har eit flott, godt piano, men det berre står der. Eg kjem rett og slett ikkje på å gå bort å spele. Og det er så trist, for det er bra for psyken å spele piano. Jenta har hatt sin første pianotime. Ho spelar lile katt, eller kvar han heiter, og nekter å ikkje bruke pedal. Blir mykje meir musikk med pedal. Hehe.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 13:18   #77
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kva kan få meg til å begynne å spele att? Me har eit flott, godt piano, men det berre står der. Eg kjem rett og slett ikkje på å gå bort å spele. Og det er så trist, for det er bra for psyken å spele piano. Jenta har hatt sin første pianotime. Ho spelar lile katt, eller kvar han heiter, og nekter å ikkje bruke pedal. Blir mykje meir musikk med pedal. Hehe.

Hva med å finne noen nye noter, som ikke er for vanskelige sånn at man føler at man spiller de nye sangene med en gang og trenger å honke seg gjennom dem?

musicnotes.com har en del som er gratis og til å skrive ut (tips: skriv ut pdf som bilde om du får trøbbel)

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 15:30   #78
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Og for de som skal ha piano (elektrisk) kan jeg anbefale Kawai CS7. Nettopp fått det levert. Nydelig instrument!


(Kilde: youtube.com)

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 16:00   #79
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.076
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva med å finne noen nye noter, som ikke er for vanskelige sånn at man føler at man spiller de nye sangene med en gang og trenger å honke seg gjennom dem?

musicnotes.com har en del som er gratis og til å skrive ut (tips: skriv ut pdf som bilde om du får trøbbel)

Åh, takk! Eg har mye vanskelig frå når eg var flink og fingrane var myke og på eit heilt anna nivå enn no, så kanskje det blir morsommere viss eg justerer meg ned eit hakk?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 17:41   #80
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Fin tråd!

Vi har nylig slept et blytungt, eldgammelt piano i hus. Tre barn og jeg er euforiske, mannen liker å være i garasjen når vi 'spiller'. Noen som har bestilt noter fra Notebutikken på nett?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no