Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan er alkoholvanene endret de siste ti årene?
Drikker samme mengde som før/like ofte/sjelden/mye/lite 43 26,06%
Drikker mer. 49 29,70%
Drikker mindre. 72 43,64%
Ufint spørsmål. Jeg vil ikke svare. Men jeg vil gjerne trykke på et alternativ allikevel. 1 0,61%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-17, 14:10   #61
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Litt usikker, egentlig. Men så er jeg i tredveårene , da. Lite rotbløyte, men generelt mye vin.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 15:02   #62
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.796
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Drakk lite for ti år siden og like lite nå. Ca 10 glass rødvin i året tenker jeg.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 15:17   #63
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg tror jeg drikker litt mindre.
Mengden er uansett så liten at det er vanskelig å anslå endring.

For ti år siden hadde vi små unger og da hendte det en sjelden gang at jeg fant meg et glass vin etter at de la seg. Akkurat det gjør jeg ikke lenger.

Fram til nå i 2017 har jeg drukket 2 glass hvitvin.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 15:51   #64
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

For ti år siden hadde jeg en to åring, så jeg tror jeg drikker litt mer nå enn da, når det fortsatt var opp kl 06 om morgene, men jeg drikker mindre og annerledes enn jeg gjorde pre barn. Da ble det ofte ganske mye festing. Det orker jeg ikke lenger, men jeg er veldig glad i god vin til god mat.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 16:46   #65
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg tror det blir omtrent likt. Jeg er usikker. Men ingen store endringer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 16:56   #66
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.868
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker mindre nå enn for 10 år siden. Da drakk jeg svært lite og sjelden. Nå drikker jeg aldri.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 17:06   #67
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.638
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg hadde ikke fått barn for ti år siden så definitivt mindre nå! Kan godt gå uker uten og det gjorde det aldri før barn.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 17:33   #68
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.681
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg hadde ikke barn for ti år siden, har tre nå.

Men er uansett like avholds nå som jeg var da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 18:43   #69
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Mer og oftere enn for ti år siden. Da var vi i den perioden der det var såpass stress å gå innom polet at det ble en flaske rødvin i halvåret + litt mer på det obligatoriske julebordet og kanskje en sommerfest.

Nå er jeg i rødvinsalderen. Jeg elsker rødvin, og drikker som regel noen glass både fredag og lørdag dersom det passer seg slik. Jeg kan finne på å ta ett glass en onsdag også dersom det står en åpen flaske i skapet.

I 20-årene var det rusen som stod i fokus, men nå er det rødvinen. Får jeg ikke en ok rødvin så kan jeg like godt droppe hele greien.

Meget sjelden full fest nå.

Så fasit: drikker mer og oftere enn for 10 år siden, mye mindre men oftere enn for ca 15 år siden.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 19:59   #70
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Mye mindre. For 10 år siden opplevde jeg nesten en "midtlivskrise" ( i en alder av 31 år) og var ofte ute på byen. Flere av venninnene mine var nysingle og det var topp motivasjon for fest og spetakkel.

Nå drikker jeg omtrent aldri. Jeg tok et glass champagne på nyttårsaften. Og ei festivalhelg i august. Jeg kan fint drikke noen glass hvitvin eller cider, men jeg blir så vanvittig fyllesyk av ingenting at jeg orker omtrent aldri

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 20:14   #71
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker ofte vin i helger og gjerne et glass på en hverdag også. Men summen er nok mindre nå enn for ti år siden, da jeg var singel og ute på byen stort sett hver helg.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 20:31   #72
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker definitivt mer nå enn hva jeg gjorde for 10 år siden, uten at jeg drikker mye av den grunn. Det har seg slik at så lenge vi hadde Lillemann, foretrakk jeg at minst en av oss foreldrene var kjørbar, og siden mannen min er mer glad i øl enn jeg er, så var det ikke noe stort offer å la ham kose seg med en øl til tippekampen i helga, eller til helgemiddagen, mens jeg lot være drikke alkohol.

Nå har vi ikke behov for å være kjørbare lenger, så nå tar jeg gjerne en flaske cider fredag kveld, og om jeg husker det, kan det være jeg drikker en cider på lørdagen også, men det glemmer jeg ofte.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 10-02-17 kl 22:12.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 20:42   #73
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg var singel og barnløs for ti år siden, så jeg var nok mer ute og drakk større mengder enn nå. Jeg tror kanskje likevel jeg drikker oftere, bare mye mindre om gangen, kan man si. Fest er sjelden vare, og det er fint. Men et glass vin i hverdagen setter jeg pris på, eller som i går, tre spontane glass med venninne på en torsdag. Rødvinsglasset på fredagskvelden er absolutt en fin ting, men jeg annonserer det ikke noe sted når jeg tar det, liksom.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 21:14   #74
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.903
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Var barnløs for ti år siden, så drakk mer da enn nå. Var mer ute da. Nå holder det med et glass rødvin i ny og ne.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 21:17   #75
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker nok mindre.
Mindre festing rett og slett. Ikke er det så mye innbydelser til det, og ikke orker jeg det så ofte heller. Jeg blir ofte ganske dårlig dagen derpå. Jeg glemmer jo det kvelden før så klart. Hver eneste gang.

Blir veldig lite fredagsrødvin her i huset altså. Vet ikke hvorfor. Vi har jo skapene fulle av drikkevarer.
Nå har jeg hatt et par år jeg har vært kjørbar og sjafør for å få eldste hjem i helgene, så da har det blitt lite pils og vin på kveldene i helgen også.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 21:19   #76
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

For ti år sidan hadde eg små barn, og da vart det ikkje så mykje alkohol. Ergo drikker eg nok meir no. Men hadde spørsmålet vore om eg drakk meir eller mindre for 20 år sidan, så ville svaret vore at eg drikker mindre.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 21:36   #77
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Drikker mer, for 10 år siden hadde jeg små barn som jeg nylig hadde sluttet å amme. Nå er den minste 12 og og den eldste 21 og det blir mer vin til maten nå ja. Men fyll er det ikke og kommer det aldri til å bli, for jeg liker ikke å være skikkelig beruset.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 21:52   #78
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Drikker like lite, for 10 år siden hadde jeg ei jente på under 2 år, og ble lite alkohol, og drikker like lite nå pga medisiner for kronisk sykdom. Kan ta meg ett glass rødvin i ny og ne, men det er så sjeldent at jeg åpner ikke en flaske for ett glass rødvin.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 22:44   #79
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.853
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

For ti år siden var jegneste avvent fortsatt. Tre forholdsvis tette svangerskap og ammeperioder gjorde sitt til at jeg nesten ikke rørte alkohol fra høsten -98 til vinteren/våren 2006. Lenge etter det drakk jeg nesten ikke noe, jeg hadde rett og slett glemt det. Nå drikker jeg mye mer! Det går kanskje tre-fire flasker vin i måneden.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 22:48   #80
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.564
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg er usikker. For ti år siden var yngste straks to år og vi forsøkte på å bli gravide med nr 2. Jeg er nokså sikker på at jeg drikker mer nå, dvs i alle fall oftere. Den gang var jeg nok mer ute med jobb enn nå og drakk mer da enn hjemme, mens nå har det snudd til mer rødvin hjemme og så og si aldri ute lenger. Forrige gang jeg drakk ifm jobb var på jobbmiddag i sommer, august. Neste gang tenker jeg blir på kundearrangement i juni, om jeg får dra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no