Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Tour de France!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-09, 19:54   #61
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Da får jeg sørge for å renske planen for morgendagen.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 20:40   #62
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Da får jeg sørge for å renske planen for morgendagen.

Og i morgen starter sendingen tidligere enn vanlig. 12.30 tror jeg det var. Og de skal over et fantastisk fjellpass med en gang. Har kjørt over der med bil en gang, og det er så vakkert!

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 20:59   #63
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Savnet det i dag.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 21:22   #64
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Og i morgen starter sendingen tidligere enn vanlig. 12.30 tror jeg det var. Og de skal over et fantastisk fjellpass med en gang. Har kjørt over der med bil en gang, og det er så vakkert!

Weeeee!
:glederseg:

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 08:28   #65
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.763
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg klarer ikke å fri meg fra å tenke gjennomdoping når noen er SÅ overlegne etter en så beinhard "økt".

Her føler jeg sterkt for å dulte.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er vel akkurat den følelsen vi mange sitter med... Når jeg forsøkte å si noe i går om Lance.. jeg liker ham ikke for han er så.... (jeg lette litt etter rett ord) kom mannen med den enkle: dopa amerikaner?

Jeg frir meg vel ikke helt fra den tanken, men det omfatter sånnsett også flere... sykkelsporten er nok slett ikke kvitt det problemet nei... Litt slikt vil det jo være overalt, men jeg har en eklere følelse for sykkel enn en del andre idretter... spøkelser fra fortiden, kanskje?

Sykkelsporten har en lang dopinghistorie og jeg tror det er ganske urealistisk å forvente et tilnærmet reint felt på flere år ennå. Det som for alvor sprakk dopingbobla, i hvert fall når det gjaldt et systematisk doping av toppene på et lag, var Festinaskandalen i 1998. Toppytterne på Festina hadde individuelle tilpassa dopingprogrammer under oppsyn av lagets lege og soigneur. En av rytterne var Moreau som kjører årets TdF. En annen var Frankrikes yndling og klatrekonge, Virenque, han er nå medkommentator på fransk eurosport.

Det har tilsynelatende vært nedlagt en god del arbeid i bekjempelse av doping etter festinasaken. Likevel, ikke alle er like ..skal vi si entusiastiske.. når det gjelder denne kampen. Både sportsdirektører, som selv var proffer i ei tid da doping ble sett på som et must, ryttere, journalister, - med et par hederlige unntak - UCI. Kanskje sponsorer og også publikum har et ansvar her? Vi som ser ønsker oss spektakulære sykkelritt, å se ryttere lide seg milevis oppover fjellene med kroppen tung av melkesyre og topper som helst skal være HC. Høyere enn sist år, større stigningsprosent, verre underlag. Smett gjerne inn et stykke med grusvei også for riktig å gni det inn. Det er dette vi vil ha, men er et det forenelig med et reint felt? Kanskje det er det, kanskje ikke. Vi kan uansett la tankene kretse litt rundt denne problemstillingen. Ikke glemme at av og til er det ene ikke mulig uten det andre.

Rytterene i proffsirkuset ser ofte på seg selv som arbeidsfolk mer enn idrettsutøvere. Som en av dem (husker ikke hvem) uttrykte: "We are not athletes, we are professionals" Dette innebærer at de må prestere for å få ny kontrakt, og de får ikke jobb hvis CV'n suger. Det er ikke bare toppene som doper seg, det er også arbeidsmaurene vi ikke vet navnene på, hjelperytterne som står 100 % til disposisjon til lagets kaptein og som aldri får navnet sitt i L'Equipe eller Gazzetta. De har ikke mer å gi når nestsiste eller siste bakke skal forseres, de er dønn ferdige og likevel skal de karre seg til mål. De sitter i gruppettoen sammen med sprinterene - som til tross for sitt noe tyngre legeme ikke har det like hardt fordi det ikke blir forventa at de skal jobbe på disse fjelletappene - og gudene vet hvordan de klarer å grise seg med over det siste fryktelige HC-fjellet. For ikke å snakke om hvorfor. På noe som bare kan karakteriseres som luselønn. De doper seg for i det hele tatt klare å gjøre en noenlunde jobb. For hva skal de ellers finne på? Spesielt sør i Europa har sykkelsporten vært sett på som fattigguttens sjanse til å bli til noe, en arena hvor han med hardt arbeid kanskje kan vinne ære og berømmelse, og like viktig; få seg arbeid. Disse gutta er på jobb og det er muligens også noe av årsaken til at doping aldri har blitt et fy fy innen sykkelsporten. Jeg har i perioder trengt håndleddstøtte for å klare jobben min, rytteren trenger epo for å klare sin.

Det vil ta tid å endre disse holdningene, men som sagt tidligere så tror jeg vi langt på vei vil klare det.

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Jeg klarer ikke helt Astana jeg heller. Når jeg tenker på Astana tenker jeg dop! Og da kan man jo spørre seg hvordan Lance har klart det alle de andre årene. Det er akkurat som om han er vernet for å beholde en "helt" i hele sykkelsirkuset spør du meg.

Og der setter du fingern på noe viktig! Lance er vernet. Han er bl.a. vernet av dem som nettopp skulle ha interesse av å avsløre, være kritiske, grave etter sannhet og aldri gi opp. Lance og Bruyneel tillater ikke at pressen stiller ubehagelige spørsmål, om de aldri så mye benekter at de har en fysisk svarteliste over litt for respektløse journalister så har de i alle fall en mental liste. Spør bare journalistene Paul Kimmage og David Walsh. Jeremy Wittle er heller ikke særlig populær, for ikke å snakke franske Philippe Brunel. Boikott og ignorering er konsekvensene av kritiske spørsmål ang. Lance og dop. Ok, jeg kan skjønne han er rasende på Kimmage som kalte Lance en kreftsvulst i sykkelsporten, - jeg mistenker både Hinault og Proudomme for å mene det samme, de sier det bare ikke åpent - men det er ganske mange journalister som har havnet på den lista etterhvert. Klöden ser ut til å ha snappet opp denne taktikken, han boikotter tysk presse pga litt for nærgående spørsmål om Klödens bruk av dopingmidler.

I fjor høst satt jeg på en terrasse høyt oppe på Sacro Monte, ei mil ovenfor Varese i Italia hvor VM i sykling pågikk, og drakk en espresso sammen med to irske journalister. Det var midt under VM i sykling og vi bodde på det samme hotellet i Sacro Monte. Selvsagt kom vi inn på Lance og alle de hendelsene og personene som knytter han til dop. Og vi - dvs. jeg - kom inn på journalisters ansvar for å avdekke og formidle ting som ikke er som de skal. Problemet til journalistene er at de ikke får tilgang til førstehånsdinfo hvis Lance bestemmer seg for å ignorere dem. Ikke nok med det, Lance er såpass paranoid at han følger med på hvilke kolleger de "utstøtte" skribentene omgås, og plutselig står også de i fare for falle utenfor det gode journalistselskap. "We have to live. We have to be able to do our job".

Nå har jeg bablet mye mer enn jeg egentlig hadde tenkt. Fytti helvete, hvis noen gidde å lese alt dette så hatten av! Hva hjertet er fullt av osv.

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Og i morgen starter sendingen tidligere enn vanlig. 12.30 tror jeg det var. Og de skal over et fantastisk fjellpass med en gang. Har kjørt over der med bil en gang, og det er så vakkert!

Jeg gleder meg så jeg knapt kan sitte i ro!
Og jeg er så vanvittig spent på hva Schleck-gutta kommer til å finne på! Andy høres ut som han er villig til å satse alt. Hva skal han med en 4 eller 5 plass, liksom?

Se denne herlige profilen, da!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 08:29   #66
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.763
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Og jeg er glad for at det finnes flere sykkelfreaks her på FP!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 08:41   #67
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Dæven, og takk for et sinnsykt informativt innlegg, Retz!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 08:51   #68
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.763
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Åh. Takk!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 09:06   #69
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Og jeg leste alt.
Det har jeg gjort mange ganger før. Altså, fått mer innsikt mtp Tour de France, ved å lese dine innlegg, Retz.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 09:19   #70
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Retz: Eg liker dei lange og informative innlegga dine eg. For ei som følgjer med, men ikkje får med seg alt av det som skjer rundt, er dine innlegg med på å forklare ein god del for meg.
Er heller ikkje i fan klubben til Lance.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 09:37   #71
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.739
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Retz: Eg liker dei lange og informative innlegga dine eg. For ei som følgjer med, men ikkje får med seg alt av det som skjer rundt, er dine innlegg med på å forklare ein god del for meg.
Er heller ikkje i fan klubben til Lance.

Må si meg enig idet, det var et innlegg som får en til å tenke... I mitt hode er liksom doping litt mer "svart/hvitt" enn det vel muligens egentlig er...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:06   #72
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

I fjor høst satt jeg på en terrasse høyt oppe på Sacro Monte, ei mil ovenfor Varese i Italia hvor VM i sykling pågikk, og drakk en espresso sammen med to irske journalister. Det var midt under VM i sykling og vi bodde på det samme hotellet i Sacro Monte. Selvsagt kom vi inn på Lance og alle de hendelsene og personene som knytter han til dop. Og vi - dvs. jeg - kom inn på journalisters ansvar for å avdekke og formidle ting som ikke er som de skal. Problemet til journalistene er at de ikke får tilgang til førstehånsdinfo hvis Lance bestemmer seg for å ignorere dem. Ikke nok med det, Lance er såpass paranoid at han følger med på hvilke kolleger de "utstøtte" skribentene omgås, og plutselig står også de i fare for falle utenfor det gode journalistselskap. "We have to live. We have to be able to do our job".

Det der er en artig kuriositet. Journalistenes holdning til doping avviker ikke mye fra syklistenes. De vender det andre kinnet til, og ønsker ikke å stå på barrikadene for å motarbeide doping.


Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det lukter brudd av dagens etappe. Det er 3 mil utforkjøring etter toppen, og det kan være et sjansespill for sammenlagtfavorittene å forsøke seg i dag. Begge fjellene i dag er monsterfjell, men det er lengden som gjør dem så tunge. De er ikke bratte nok til at Schleck eller Contador får utbytte av sin styrke. Jeg tipper sammenlagtfavorittene blir dratt opp siste bakke av et Astana-tog. I morgen er det nok duket for mer action i bakkene. Det er trolig tourens hardeste etappe med hele 4 førstekategoristigninger. De er ikke så lange, men til gjengjeld veldig bratte. De to siste bakkene er på 9 og 7,5 km, med en stigning på henholdsvis 8,9 og 8,5 %. Det er veldig mye brattere enn dagens avslutningsfjell på 5,1 %. Dessuten er det bare 15 km til mål fra toppen, så man får nok mer betalt for å rykke i morgen enn i dag. Jeg tror vi får en reprise på Verbier opp til Col de la Colombière, hvor Schleck og Contador sykler fra resten.



  Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:25   #73
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.763
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Jeg tror det blir en spennende etappe fordi det er åpning for overraskelser her. Det å gå rett inn i fjellet etter en hviledag kan bli svinetungt for mange ryttere, en del av dem liker ikke en gang hviledager, de blir for tunge i beina av det. Det er dessuten bra høyde på toppen av det første fjellet, noe som er en ekstra belastning for stakkarene som har to uker på landeveien bak seg. Etappen er kort, bare 159 km, dvs. at det blir trøkk i kjøringa fra start. Dette kan bli utrolig spennende mtp Cav og tidslimiten! Og andre også for den saks skyld. Er enig i at fjellene ikke er bratte nok til at Contador får fullt utbytte av eksplosiviteten sin, han kan derimot få en utfording i de lange utforkjøringene! Denne etappa er ganske uforutsigbar, synes jeg.

Det nærmer seg avspasering, he he.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:30   #74
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.739
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tour de France!

I motsetning til alle som vurderer tidlig fri, fristes jeg nesten til å sitte lenge på jobb i dag jeg... Jeg har korte dager grunnet ammefri, og er egentlig ferdig for dagen til halv tre-toget. Men når jeg er på jobb åpner jeg et par vinduer med db sin livdeekning og den offisielle sida, og vips, så har jeg grei oversikt, mens jeg jobber. Når jeg kommer hjem? Da har jeg en stykk sønn som krever oppmerksomhet, skal ha pupp (greit, det gir jeg forran tv'n) og middag, og det skal spises voksenmiddag, fortrinnsvis ved spisebordet, man lærer da den oppvoksende generasjon gode matvaner. det skal byttes bleie og det skal ikke minst LEKES! Tv'n står gjerne på mens disse tingen utfører, men jeg får jo ikke FULGT MED... Skjønner ikke hvorfor andre interesserte absolutt vil HJEM...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:54   #75
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Nebbia og Retz: Det er rett og slett kult å lese innleggene deres!
Takk.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:59   #76
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg tror det blir en spennende etappe fordi det er åpning for overraskelser her. Det å gå rett inn i fjellet etter en hviledag kan bli svinetungt for mange ryttere, en del av dem liker ikke en gang hviledager, de blir for tunge i beina av det. Det er dessuten bra høyde på toppen av det første fjellet, noe som er en ekstra belastning for stakkarene som har to uker på landeveien bak seg. Etappen er kort, bare 159 km, dvs. at det blir trøkk i kjøringa fra start. Dette kan bli utrolig spennende mtp Cav og tidslimiten! Og andre også for den saks skyld. Er enig i at fjellene ikke er bratte nok til at Contador får fullt utbytte av eksplosiviteten sin, han kan derimot få en utfording i de lange utforkjøringene! Denne etappa er ganske uforutsigbar, synes jeg.

Det nærmer seg avspasering, he he.

I utgangspunktet er jeg ikke enig, men jeg håper virkelig jeg tar feil. Verbier-etappen var tung, og det blir også morgendagen. Det kan tale for en mer forutsigbar etappe i dag med Astana-tog. Det hadde derimot blitt en morsom etappe hvis Sastre stikker i den første bakken. Han hevder jo at han ikke har sjanse på den gule trøyen lenger, men det er mange ryttere som sier mye rart om sine sjanser på trøyene. Han har i alle fall ingen ting å tape. Har man først vunnet Tour de France, samler man ikke på topp-10-plasseringer.

Dessuten håper jeg på en etappe hvor en sammenlagtfavoritt går i veggen. Jeg får fremdeles frysninger av å tenke på den 17. etappen av Giro d'Italia i 2002 opp til Folgaria. Cadel Evans i rosa ledertrøye sprakk som en ballong i den siste bakken og tapte over 17 minutter. Den etappen slo luften så til de grader ut av Evans, at han gjorde ikke noe bemerkelsesverdig verken resten av 2002 eller påfølgende sesong. Det er kanskje erfaringen hans som gjør ham så forutsigbar og kjedelig.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:22   #77
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.763
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

I utgangspunktet er jeg ikke enig, men jeg håper virkelig jeg tar feil. Verbier-etappen var tung, og det blir også morgendagen. Det kan tale for en mer forutsigbar etappe i dag med Astana-tog. Det hadde derimot blitt en morsom etappe hvis Sastre stikker i den første bakken. Han hevder jo at han ikke har sjanse på den gule trøyen lenger, men det er mange ryttere som sier mye rart om sine sjanser på trøyene. Han har i alle fall ingen ting å tape. Har man først vunnet Tour de France, samler man ikke på topp-10-plasseringer.

Dessuten håper jeg på en etappe hvor en sammenlagtfavoritt går i veggen. Jeg får fremdeles frysninger av å tenke på den 17. etappen av Giro d'Italia i 2002 opp til Folgaria. Cadel Evans i rosa ledertrøye sprakk som en ballong i den siste bakken og tapte over 17 minutter. Den etappen slo luften så til de grader ut av Evans, at han gjorde ikke noe bemerkelsesverdig verken resten av 2002 eller påfølgende sesong. Det er kanskje erfaringen hans som gjør ham så forutsigbar og kjedelig.

Den husker jeg! Kjørte for Mapei, ja? Syntes fryktelig synd på ham, men samtidig heiet jeg på Savoldelli. Den heiinga tok en brutal slutt på 17 etappe i 2005 da han slo Kurt på målstreken! Etter å ha vært ute i løypa så jeg resten av etappa fra en bar i Toulouse. En av mine mer traumatyiske opplevelser i livet. *grøss*

Ønskescenario i dag:
Brudd med et par mulige trusler mot sammendraget tidlig avgårde, feltet må jobbe for å holde kontroll
Sastre stikker på siste fjell, Andy går etter
Contador klarer ikke følge, han ble hengende etter i utforkjøringa og har brukt mye krefter på å kjøre seg opp igjen
Vemmelig Lance går næringstom så det holder!
Producer zoomer stadig inn på en lidende Cav som ligger etter gruppettoen

Sastre vinner!
Contador beholder den gule 3 sekunder foran Andy (da må astana kjøre i morgen også)
Lance ramler ned til 73 plass
Drar Klöden med seg
Good Man Wiggens holder koken også i dag sammen med storebror Schleck
Evans kravler seg også litt opp i sammendraget

Cav klarer såvidt limiten.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:25   #78
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!



Spennende i dag!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:38   #79
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.763
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Thors siste lead out man gruer seg:

bdlancaster Just trying to figure out how I am going to get my 80kg ass over Col du Grand-Saint-Bernard 2473mt from km 0! ouch!

(twitter)

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:52   #80
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Hehehe.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no