23-08-09, 08:55 | #61 |
Passiv
|
Sv: Hvordan få tran i en ettåring!gir forresten ikke tran til mine selv. Førstemann var en gulpebaby så det tranproskjektet ble lagt vekk ganske kjapt. Yngste har hjertefeil og kastet endel opp og han brakk seg enda mere av tranen og viste tydelig ubehag gjorde at jeg droppet det der og. Han hadde nå nok ubehag fra før syns jeg. |
23-08-09, 10:34 | #62 |
mister magic
Medlem siden: Aug 2009
|
Sv: Hvordan få tran i en ettåring!hmm, glad jeg gikk innom denne siden... er ikke glad for å gi barna mine tran, når jeg hater smaken selv.... men da blir det eskimo 3 kids neste gang jeg handler |
23-08-09, 10:50 | #63 |
frakoblet
|
Sv: Hvordan få tran i en ettåring!Altså, det er viktig med riktige fettsyrer, og det får man faktisk ikke med Sanasol eller D-vitamindråper.
23-08-09, 12:54 | #64 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
|
Sv: Hvordan få tran i en ettåring!Man får riktige fettsyrer fra å spise fisk også, så vi stresser ikke med tran.
23-08-09, 14:54 | #66 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
|
Sv: Hvordan få tran i en ettåring!Gir ikke tran. Gir d-vitamindråper. |
23-08-09, 16:54 | #67 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
|
Sv: Hvordan få tran i en ettåring!
Selvsagt, så man bør jo ha et bevisst forhold til det, så man kan vurdere hvor nødvendig det er å ta tilskudd daglig.
24-08-09, 11:27 | #68 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
|
Sv: Hvordan få tran i en ettåring!Hva gir de andre landene til sine barn? Jeg mener i Sverige, Danmark, Finland osv. Det er vel kun vi nordmenn som gir tran? Jeg lurer på hvor stor helsegevinst vi har av tran, samenlignet med disse andre landene med lik levestandard, lav barnedødlighet osv? |
24-08-09, 11:37 | #69 |
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan få tran i en ettåring!Vi har begynt med tran når den verste gulpe/spytte-perioden gikk over. Gir med sitronsmak eller appelsinsmak eller hva det er. Det er konkurranse om å komme først i køen hver morgen. De to yngste bestikkes litt, med sanasol som "dessert". Eldste liker ikke det, og slipper - han syns tranen smaker helt greit. Han spiser uansett mye grønnsaker og annen bra mat.