Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva kan man lage av rabarbra

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-23, 15:12   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.695
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Opprinnelig lagt inn av *TB*, her.

Hehe, ingen som har fått kardemommesjokk når jeg har laget den. Den har alltid blitt spist opp, og alle har skrytt av dem. Men vi er glade i kardemomme da.

Ja, de andre både skrytte og spiste, så det kan hende det bare var jeg som reagerte. Men jeg syntes kardemommesmaken overdøvet rabarbrasmaken. Jeg er også glad i kardemomme, så det må absolutt med, men tror det må balanseres litt bedre mot rabarbrasmaken neste gang. Kaka ga uansett mersmak, og gikk ned på høykant hos hele gjengen.

Jeg la også rabarbrabitene i sukker først. Vet ikke om det er nødvendig, men godt ble det i alle fall.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-23, 18:10   #62
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.270
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Jeg kan anbefale terten med marsipan. Både enkel og god.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-23, 18:29   #63
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.270
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Litt ulike oppskrifter her.
https://detgladekjokken.no/8-oppskrifter-med-rabarbra/

I dag har jeg laget rabarbraflan. Enkelt og godt! Brukte oppskriften på bildet, og rabarbra i stedet for kiwi.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20230622_155543_Tiny Scanner.jpg (338,0 KB, 2 visninger)

Sist redigert av frukt : 22-06-23 kl 15:53.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-23, 19:29   #64
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Herregud som jeg elsket den kardemummekaken! Takk for oppskrift. Med halvert kardemommemengde ble den vidunderlig.
Jeg måtte forresten steke den nesten dobbelt så lenge.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-23, 01:59   #65
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Jeg har lagd rabarbra-og jordbærsyltetøy, veldig godt.
Rabarbra, jordbær, vanilje, sitron

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-23, 07:17   #66
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.028
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg har lagd rabarbra-og jordbærsyltetøy, veldig godt.
Rabarbra, jordbær, vanilje, sitron

Jeg har pleid å ha litt sukker i, og av og til litt vaniljestang, men ikke sitron. Godt er det i hvert fall.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-23, 12:25   #67
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.842
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Og DER fikk jeg planer for dagen. Ut og plukke.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-23, 13:22   #68
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har pleid å ha litt sukker i, og av og til litt vaniljestang, men ikke sitron. Godt er det i hvert fall.

Ja, glemte i si sukker, det også. Hadde ganske mye jordbær, så godt med litt sitron. Hvis jeg hadde dempet mengden jordbær hadde jeg droppet sitron, tror jeg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-23, 15:47   #69
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.270
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Er syltet rabarbra godt tro?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-23, 15:52   #70
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Jeg har kokt rabarbrasirup i år. Tenker det blir god å blande i drinker - og kanskje ha på is.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-23, 15:54   #71
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.270
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg har kokt rabarbrasirup i år. Tenker det blir god å blande i drinker - og kanskje ha på is.

Da må du prøve denne.
https://www.nrk.no/mat/rabarbradaiquiri-1.11025265

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-23, 16:08   #72
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Anbefaler disse, kjempegode!
https://stinna.dk/bagvaerk/rabarberhorn.html

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-23, 16:17   #73
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.695
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Anbefaler disse, kjempegode!
https://stinna.dk/bagvaerk/rabarberhorn.html

Sweet lord, disse må jeg prøve!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-23, 16:20   #74
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Mamma pleier å koke syltetøy med rabarbra og bringebær. Kjempegodt.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-23, 16:49   #75
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.270
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Mamma pleier å koke syltetøy med rabarbra og bringebær. Kjempegodt.

Det høres ut som en god kombinasjon.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-23, 01:12   #76
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.842
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Sylta masse rabarbra en sommer og spiste til «alt». Men ble lei. Overdose. Det er godt. Akkurat som syltet rødløk er godt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-23, 20:39   #77
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.270
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Denne kaken er veldig saftig og god.
https://krem.no/hjem/banankake-med-rabarbra

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-23, 08:05   #78
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Superenkel smuldrepai med eple og rabarbra har vært suksess ved flere anledninger nå i sommer. Jeg har servert den som dessert sammen med is, har gjerne laget den klar om morgenen og oppbevart den i kjøleskapet frem til like før gjestene skal komme, satt den i ovnen slik at den kan taes ut og kjøles ned litt før det er tid for dessert.
Jeg bare skreller og lager biter av rabarbra og epler og legger dem i bunnen av en paiform, drysser over kanel og litt sukker, lager smuldredeig av 100g sukker, 100g mel og 100g smør, drysser smuldredeigen over paiformen så det blir et lokk, inn midt i ovnen på 200 grader i 25-40 minutter. Serverer den gjerne lunka med vaniljeis til. Kjempeenkelt og kjempegodt!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-23, 08:11   #79
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.728
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Jeg kokte rabarbra med vaniljestang og litt sukker. Superdigg topping til kjøleskapsgrøten.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-23, 13:43   #80
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.270
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan man lage av rabarbra

Vi laget rabarbra cookies i går, og de ble veldig gode. Finhakket ikke rabarbraen sånn som oppskriften sier, og jeg tror det gjør at man kjenner mer rabrarasmak. Det er så mye sukker i deigen at det skal mye til før det blir for syrlig.

https://www.hoteatsandcoolreads.com/...okies.html?m=1

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no