Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvorfor er vi kvinner slik?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-07, 21:20   #61
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg bryr meg forøvrig NULL om hvordan andre har det. Er ikke sånn at jeg ser på det når jeg er borte. Synes det er befriende å komme i en hjem der alt ikke er strøkent... Men jeg må liksom rydde "overfladisk" før jeg får besøk likevel.

Men er god på å flytte på rot!

Som søsteren din sa: deilig å komme hjem til Karamell for der var det ikke ryddet

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 21:21   #62
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Som søsteren din sa: deilig å komme hjem til Karamell for der var det ikke ryddet

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 21:22   #63
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

NÅ skjønner jeg liksom hvorfor mamma måtte stenge av stua den dagen hun skulle ha syforening .
Jeg skjønte aldri som lita hvorfor hun måtte styre og stelle så mye for at nabokonene kom på besøk .

Men med 3 barn i huset var det kanskje nødvendig .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 23:09   #64
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Her ryddes det bare bort overflaterot.
Det kan hende at kjøkkengulvet får en liten moppesving, men det er sjelden det er så rotete eller møkkete at jeg MÅ noe somhelst før vi får gjester - og alle er velkommen - når det måtte passe

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 23:10   #65
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Her er det alltid ryddig og rent : perfekt karriere-husmor :

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 23:25   #66
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Jeg kan anbefale langvarig oppussing. Siden ingen forventer at det er rent og pent i et hus der det pusses opp, så trenger man heller ikke å vaske. Det gjelder forøvrig hele huset. Noen uker siden sist nå ...

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 23:33   #67
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg anbefaler hurtigvarianten:
Alt av rot på bord, stoler og sofaer ryddes effektivt vekk, om ikke annet så i hvert fall midlertidig. (Dvs. inn på soverommet vårt ja ...)
Så støvsuger man kjapt på gulvet, eller swiffer litt om det trengs - hvilket poden synes er artig, så da kan han gjøre det, og vips ferdig.

:lat:

Noe sånt i den duren her i huset også ja. Hadde vi ikke fått besøk innimellom, så hadde jeg ikke turd å tenke på åssen det hadde sett ut her
Jeg bryr meg forresten ikke noe særlig om hvordan det ser ut hos andre jeg kommer til, bortsett fra hos en venninne.
:liker-ikke-å-få-sand-mellom-tærne-i-sokkene-av-å-gå-inne:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 23:47   #68
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Jeg er veldig sånn!! :irriterende:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 00:32   #69
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.310
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja, for jeg regner ikke med at jeg er den eneste som sliter livet av meg hver gang jeg skal ha besøk.

I morgen kommer det noen damer på lunch hos meg. Og hva gjør jeg? Jo, jeg setter i gang med å shine huset.

Hvorfor gjør jeg dette da? Det kommer til å være en haug med småunger her også, så jeg må jo garantert vaske når de har dratt igjen.

Jeg bryr meg jo kattenhvordan det ser ut hos andre.

Er det noen som med hånda på hjertet kan si at de ikke gidder å fikse litt i krokene før det kommer gjester?

Sett sånt. Jeg er akkurat like teit som deg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 16:02   #70
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg så straks at "krokene" var feil sted å begynne.

Ja, selvfølgelig, da blir du aldri ferdig!

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har hatt stor personlig femgang på dette området.

Jeg rydder og tørker av litt hist og pist når jeg har invitert folk, men det er en "operasjon" som jeg sjelden bruker mer enn 10-15 minutter på.

Før brukte jeg å ha storrengjøring før barneselskaper og besøk av venninner med barn. Ren idioti, men jeg mistenker at alle vi i vennekretsen led av samme syndrom. Det var klinisk rent hos mine venner også ved slike uformelle treff med barna. Nyinvesteringer på interiørsiden, friske blomster på bordet o.l var også en del av gamet.

Jeg er veldig glad for at jeg er frisk nå.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 22:36   #71
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.297
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Jeg er kurert, jeg har fått vaskehjelp Før pleide jeg å vaske alle rom og spesielt badene før vi fikk overnattingsgjester. Nå planlegger jeg sånn at vaskehjelpen kommer dagen etter at de har reist. Det kan hende at min kjære sveiper over med støvsugeren dagen før om gulvet er for ille og der går grensen. Ellers rydder vi bort papirer/aviser etc hver kveld før vi legger oss. For besøk av noen som bare skal være her noen timer strekker vi oss til å rydde bort avisene og eventuelle brukte kopper og tallerkener.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 08:41   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Vims kan nå bevitne at jeg har verdens ryddigeste trapp.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 09:29   #73
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Jeg kan bare si at jeg skilpadda, Kasia og Tinetoff, og at guniss og Karamell kan bevitne at jeg definitivt ikke rydder eller vasker krokene før besøk. Jeg drister meg til å ta gjestebadet og rydde bort aviser som skilpadda.

Jeg har heldigvis fått meg en kone.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 09:31   #74
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vims kan nå bevitne at jeg har verdens ryddigeste trapp.

Er det vanskelig å holde den ryddig??

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 09:31   #75
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Åh..., den trappa INNE ja!
Den ser jo alltid for jævlig ut.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 09:31   #76
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Sett sånt. Jeg er akkurat like teit som deg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:36   #77
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Mannen er den største panikkryddern i vår hjem, men er han ikke hjemme og vi venter besøk så flyr jeg og rundt som en yr høne og kaster ting på plasser der besøkende ikke ser dem.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:45   #78
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Jeg hater panikkrydding og den klamme følelsen når noen står utenfor døra og man vet at man må be dem inn til tross for et bomba hjem.

Derfor har jeg utviklet et stramt regime som innebærer et nokså ryddig hus stort sett.
Da blir ikke panikkjobben så stor hvis det skulle bli nødvendig og jeg slipper å være djevel-kone i timene før gjestene kommer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:58   #79
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Noe sånt i den duren her i huset også ja. Hadde vi ikke fått besøk innimellom, så hadde jeg ikke turd å tenke på åssen det hadde sett ut her
Jeg bryr meg forresten ikke noe særlig om hvordan det ser ut hos andre jeg kommer til, bortsett fra hos en venninne.
:liker-ikke-å-få-sand-mellom-tærne-i-sokkene-av-å-gå-inne:

Men det er forskjell på rot og møkk ...

Hjemme hos oss er det fullstending kaos denne uken, derfor skal jeg ha syklubb om litt. Da må det være ryddig og fint.
(Og nå fikk jeg melding fra gubben om at det skal være spillkveld hos oss på fredag. Takker faen for det. Godt det er kvinnedagen i morgen, slik at HAN må rydde. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 14:00   #80
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Hvorfor er vi kvinner slik?

Uff jeg er vel litt den som må springe rundt å rydde litt når jeg vet det kommer folk. Men stort sett ser det ikke så ille ut da, bortsett fra yttergangen da men haugevis med sko og jakker og div. annet uteutstyr.

Syns det er veldig kjekt å komme på besøk til veninner som ikke har styrt i timesvis for at jeg skal komme for da føler jeg meg ganske komfortabel med litt leker og rot

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no