Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 19:48   #61
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Te er jo helt motbydelig.
Kaffe er greit, men ikke det beste jeg vet.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:00   #62
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.855
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

og så deler mannen og jeg en literskanne (presskanne) om kvelden.

Jeg tror jeg skjønner hvorfor du alltid dingler oppe så seint.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:06   #63
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror jeg skjønner hvorfor du alltid dingler oppe så seint.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:09   #64
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Jeg drikker tre-fire kopper kaffe (med masse melk) hver dag og tar gjerne en kopp grønn te om kvelden. Unntatt når jeg er gravid, da klarer jeg ikke lukten av kaffe eller tanken på annen te enn Earl Grey.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:20   #65
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.192
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror jeg skjønner hvorfor du alltid dingler oppe så seint.

Jo jo. Det er vel noe i det, men jeg har ikke noe problem med å få sove rett etter å ha drukket tre-fire kaffekopper, hvis jeg bare får somlet meg til å legge meg. (Og hvis jeg ikke drikker kaffe om kvelden, våkner jeg med hodepine morgenen etter.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:25   #66
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Jeg drikker all slags smaker av fair trade økologisk te daglig.
Og tvinger litt kaffe i meg av og til hvis jeg må.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:29   #67
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Liker ikke te - bortsett fra ordentlig chai servert i uglaserte leirkopper på en jernbanestasjon i India. :snobbete:

Men kaffe er jeg helt avhengig av. Uten kaffe om morgenen er jeg utilsnakkelig, og hodepinen kommer så sikkert som...hva det nå enn er som er sikkert *ammetåke*. Drikker all slags kaffe bare den er svart, passe sterk eller mer og uten sukker. På kaffebar foretrekker jeg en god Americano, men tar gjerne en dobbel espresso hvis jeg har det travelt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:36   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.689
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg bodde i Sør Afrika et halvt år, og fikk etter fire måneder vite at det ble sett på som svært uhøflig å si nei til te. Noe jeg da hadde gjort minst tre ganger om dagen. Jeg tror det sitter i, og jeg vet der finnes de som synes det er uhøflig i Norge også.

Om ikke uhøflig, så får det mange til å føle seg utilpass, fordi de da plutselig ikke aner hva de skal by gjesten, og føler at det er for "simpelt" å gi gjester vann (selv om det er det de ber om).

På Sri Lanka har jeg lært meg til å takke ja til te uansett, fordi folk kan bli såret hvis jeg takker nei. Og selv om jeg ber om å få uten melk og sukker, fordi jeg ikke liker den med, så synes de det er flaut å komme med den sorte, melkefrie teen. Fordi det er ikke noe man byr gjester. Man byr gjester på det beste huset har å by på, må vite. Og tenk om naboen kom forbi og så at man hadde besøk av gjester fra utlandet, og ikke spandert på dem annet enn en kopp te uten melk, eller et enkelt glass vann

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:44   #69
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Jeg drikker te nesten daglig, men kaffe bare når jeg får kake til. Eller, kafékaffe kan jeg drikke uten tilbehør.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:46   #70
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Jeg drikker alt!
Hjemme har jeg kaffekvern og presskanne, samt bialettikanne til espresso. På jobb drikker jeg dårlig trakterkaffe som alle andre.

Nå når jeg er gravid har jeg forøvrig mistet litt smaken på kaffe. Merkelig.

Te er jeg også glad i.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:49   #71
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Om ikke uhøflig, så får det mange til å føle seg utilpass, fordi de da plutselig ikke aner hva de skal by gjesten, og føler at det er for "simpelt" å gi gjester vann (selv om det er det de ber om).

Nettopp. Men i ZA mer uhøflig fordi jeg var klassifisert som hvit og de var farget/svart. Når jeg takket nei tolket de det som at jeg ikke syntes de var "fine" eller "rene" nok. Og jeg som ikke ville være til bry og ikke klarte tanken på varm drikke i 35 grader. Nuh vel, jeg klarte da å drikke 4-5 kopper te om dagen de neste månedene. Mens jeg engstet meg over hva annet jeg gjorde som var uhøflig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 20:58   #72
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.097
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Drikker minimum en dobbel latte hver dag. Etter at vi kjøpte Nespressomaskin klarer jeg nesten ikke vanlig traktekaffe lenger. Te drikker jeg av og til, helst til mat.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 21:11   #73
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Kaffe drikker jeg som regel bare om vi er på besøk hos noen eller om vi har besøk. Te drikker jeg en sjelden gang til kveldsmaten.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 21:17   #74
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Begge deler, vanlig svart kaffe og de fleste tetyper
Espresso,Kaffe Latte og slike typer uten sukker er også deilig

Det gjør jeg også. Liker også te, helst Earl Grey med melk i

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 21:20   #75
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Kaffe. Minst en liter om dagen. Får jeg ikke kaffe, får jeg hodepine i stedet. *avhengig*

  Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:59   #76
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Kaffe til (helge)frokoster og etter middag. Og til kake på café.

Nå for tiden drikker jeg også en kopp fenikkel-te før jeg legger meg. Jeg tror nemlig Bittelille blir litt bedre i magen av det (ammer). I hvert fall synes jeg det er blitt skikkelig godt! I begynnelsen smakte det ikke noe særlig...

Og selvsagt te i syklubb.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no