Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-13, 17:10   #61
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvorfor?

Det er mer av et eller annet skadelig stoff i kapselkaffe, pga. det høye trykke kaffen lages under. Eller noe i den duren.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 17:11   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.576
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er mer av et eller annet skadelig stoff i kapselkaffe, pga. det høye trykke kaffen lages under. Eller noe i den duren.

Hmm. Kanskje kutte litt ned da.

Jeg drikker noen kopper kaffe på jobb hver dag, men det er vanlig friele traktekaffe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 17:21   #63
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Kapselkaffe har jeg aldri skjønt, det er dyrt og ikke så godt, og ikke miljøvennlig. Hjemme har jeg kaffemaskin med integrert kvern, på jobb bruker jeg presskannekopp. Den maskina vi har på jobb... DEN lager fæl kaffe, og det er ikke kapselmaskin.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 17:32   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvorfor?

Det står litt om det her:
http://mobil.aftenposten.no/meninger...cle1853245.ece

...og her:

http://m.kk.no/868106/kapselkaffe-er...nn-annen-kaffe

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 17:32   #65
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Jeg synes faktisk det er litt smålig at man skal hakke på slike maskiner som gir vanlige folk uten enorme finanser tilgang på god kaffe. Ikke at det er en rettighet man har altså, men en kaffemaskin som maler hele kaffebønner og i tillegg lager god kaffe koster mange tusen kroner. Det har ikke vi råd til selv om vi gjerne skulle hatt en. Vi har en kaffemaskin fra elektrolux som steamer vanlig melk, men som bruker kaffekapsler og er førnøyd selv om mannens drøm er manuell kaffemaskin til 20.000.

Til gjengjeld har vi råd å ha bare en bil, bruker lite strøm, resirkulerer det vi kan og flyr sikkert mye mindre enn mange andre. Vi har rett og slett moderat forbruk siden vi er lavlønte begge to. Vi har ikke annet valg. Kaffemaskinen har jeg veldig lite dårlig samvittighet for. Jeg tror faktisk at veldig mange her inne på forumet tjener veldig mye mer enn oss og derfor også forbruker mye mer. Det kommer i hvert fall fram i flere tråder at mange her på forumet bruker penger på hus, interiør, restaurantbesøk og datautstyr som langt overgår det vi har mulighet til. Jeg klager ikke på det altså, jeg bare blir litt sur når relativt velstående skal hakke på slike ting som ikke egentlig har stor betydning i forhold til mye annet. Alle får gå inn i sin familie se hvilke muligheter man har til å ta miljøvennlige hensyn, her kan de fleste sikkert bli litt mer bevisste, men det kan være lurt å passe på at man ikke sitter på bjerget og klager.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 17:42   #66
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg synes faktisk det er litt smålig at man skal hakke på slike maskiner som gir vanlige folk uten enorme finanser tilgang på god kaffe. Ikke at det er en rettighet man har altså, men en kaffemaskin som maler hele kaffebønner og i tillegg lager god kaffe koster mange tusen kroner. Det har ikke vi råd til selv om vi gjerne skulle hatt en. Vi har en kaffemaskin fra elektrolux som steamer vanlig melk, men som bruker kaffekapsler og er førnøyd selv om mannens drøm er manuell kaffemaskin til 20.000.

Til gjengjeld har vi råd å ha bare en bil, bruker lite strøm, resirkulerer det vi kan og flyr sikkert mye mindre enn mange andre. Vi har rett og slett moderat forbruk siden vi er lavlønte begge to. Vi har ikke annet valg. Kaffemaskinen har jeg veldig lite dårlig samvittighet for. Jeg tror faktisk at veldig mange her inne på forumet tjener veldig mye mer enn oss og derfor også forbruker mye mer. Det kommer i hvert fall fram i flere tråder at mange her på forumet bruker penger på hus, interiør, restaurantbesøk og datautstyr som langt overgår det vi har mulighet til. Jeg klager ikke på det altså, jeg bare blir litt sur når relativt velstående skal hakke på slike ting som ikke egentlig har stor betydning i forhold til mye annet. Alle får gå inn i sin familie se hvilke muligheter man har til å ta miljøvennlige hensyn, her kan de fleste sikkert bli litt mer bevisste, men det kan være lurt å passe på at man ikke sitter på bjerget og klager.

Hmm, denne argumentasjonen var pussig. Vi har ikke råd til dyre restaurantbesøk, har nesten bare arvede møbler, og har i hvert fall ikke råd til noen kaffemaskin som bruker kapsler hjemme og klarer oss med en gammeldags kaffetrakter. For meg er kaffemaskiner som bruker kapsler et symptom på overflodssamfunnet og ikke noen "fattigmannstrøst", og jeg hadde påpekt det lite miljøvennlige aspektet ved dem uavhengig av pris og hvem som bruker dem.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 17:49   #67
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Hmm, denne argumentasjonen var pussig. Vi har ikke råd til dyre restaurantbesøk, har nesten bare arvede møbler, og har i hvert fall ikke råd til noen kaffemaskin som bruker kapsler hjemme og klarer oss med en gammeldags kaffetrakter. For meg er kaffemaskiner som bruker kapsler et symptom på overflodssamfunnet og ikke noen "fattigmannstrøst", og jeg hadde påpekt det lite miljøvennlige aspektet ved dem uavhenig av pris og hvem som bruker dem.

Poenget er vel at det er en prioriteringssak. Med mindre du putter haugevis av penger i banken så forbruker du og det i seg selv er miljøuvennlig. Man kan ta valg som er bedre hvis man tar hensyn til miljøet på mange områder, men antagelig ikke på alle. Du sparer mest sannsynlig ingenting i miljøregnskapet om du lar være å kjøpe kapselmaskin og heller bruker pengene på flybilletter?

Nå finnes det sikkert mennesker som ikke kjøper noe nytt og sparer pengene eller gir dem til veldedighet eller noe, men de fleste bruker vel pengene de tjener?

Det viktigste er at vi kan alle bidra. Vi kan sortere søppel, benytte kollektivt, tenke over forbruket osv. Trenger vi en pc til? Trenger vi å pusse opp kjøkkenet? Må jeg kjøpe mer julepynt i år igjen? Må vi ha to biler?

Mannen har en onkel som nettopp har brukt 20.000 på ny kaffemaskin. Er den mer miljøvennlig enn vår? Ja! Er de generellt mer miljøvennige enn oss. Uvisst. De har mer å rutte med og har dermed også mulighet til kjøpe dyrere klær, nyere bil, dyrere mat osv enn oss, men hva skal vi gjøre? Vi gjør så godt vi kan med de midlene vi har.

__________________
(2005) (2010) (2012)

Sist redigert av Meissa : 22-01-13 kl 18:16.
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 17:52   #68
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Jeg hadde kaffemaskinen som kvernet bønner den gang da jeg bodde sammen med en som drakk masse kaffe. Nå bor jeg sammen med meg som drikket te og har en kapselmaskin (tassimo) som jeg lager kaffe til gjester. Selv bruker jeg den til å varme vann med.

Og mht smaken så skryter alle av at den lager knallgod kaffe.

Ellers kan jeg være enig i at det sikker hadde sett dumt ut om jeg var fryktelig miljøbevisst og drakk mengder med kapselkaffe.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 17:56   #69
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Jeg skjønner argumentasjonen til Meissa veldig godt. Til syvende og sist er det totalen av alle de små og store tingene vi gjør i livene våre som teller i forhold til "det store bilde" av hva vi gjør for miljøet. Derfor er det nyttig å tenke på hva slags karbonavtrykk vi har som individer da det tar hensyn til denne helheten.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 17:58   #70
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er ikke spesielt miljøbevisst, og drikker nespresso. Ikke boikotter jeg noen, heller. Jeg er enig i at det hadde vært problematisk for meg hvis jeg hadde gjort det.

Vi valgte nespresso av en svært enkel grunn, det er den beste espressobaserte kaffen man får med minst mulig pes. Jeg hverken bor eller jobber sånn til at det er enkelt å få tak i gode bønner (og jeg er altfor kresen til å kjøpe middels gode bønner).

Jeg vurderer likevel å kjøpe en aeropress, mest fordi den er så kul. Nå vet jeg ikke om det medfører bedre miljøvennlighet, siden nespressomaskinen likevel er der, og jeg drikker én kopp om dagen - produksjon er vel fremdeles en av de største miljøsyndene?



Her er det kun jeg som drikker kapselkaffe, så voldsom mengde blir det ikke. Ved selskap bruker jeg trakter. Jeg synes dog det burde vært mulighet for å kunne levere disse inn, som man kan andre steder, og håper at Nespresso kan fikse det her i Norge også.

Og så er det litt at jeg velger mine kamper da. Jeg er ikke ekstrem flink når det gjelder å være miljøbevisst, men vi er ganske bevisste på en del ting, blant annet kildesortering, der er vi nøye synes jeg. Dog synes jeg kommunens opplegg ikke er bra nok, men det er en annen sak. Vi bruker mye føtter og/eller buss, og det er stor endring fra der vi bodde før og begge kjørte mye bil.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 18:11   #71
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Jeg må innrømme at økonomi har hatt mer å si for valg av kaffimaskin her hjemme. Det er helst mannen som drikker kaffe, han drikker mye og helst sort kaffe. Så det hadde fort blitt dyrt med en kapselmaskin. Han har kaffekvern og moccamaster som han bruker.

Selv er jeg glad i melkebaserte kaffidrikker, men ser ikke at vi har plass til en maskin kun for det på kjøkkenet. Og ikke er det sunt å drikke sånt hver dag heller. Så jeg har espressobønner jeg kverner og en espressokanne og melkeskumkanne fra bialetti. Tar litt tid, men er helst til frokosten i helgene jeg lager. Og det blir nydelig, mye bedre enn det jeg har smakt fra kapselmaskiner.

Jeg tror jeg kunne kjøpt ganske mange glass med latte på kaffebar før det skulle lønne seg for meg å kjøpe en maskin til dette bruket. Spesielt dersom jeg skulle kjøpe kapsler til 4-5 kroner koppen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 18:15   #72
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Jeg kjøper ikke argumentet om at det er dyrt med kaffekvern integrert. Den jeg har koster under 3000 kr og kaffen er mye mye billigere når man kjøper bønner enn kapsler, så det jevner seg fort ut.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 18:24   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

En skikkelig god kaffekvern koster 2500,- og den maskinen jeg skal ha når jeg har god tid og morgenen koster 5000.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 18:25   #74
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg kjøper ikke argumentet om at det er dyrt med kaffekvern integrert. Den jeg har koster under 3000 kr og kaffen er mye mye billigere når man kjøper bønner enn kapsler, så det jevner seg fort ut.

Vår kostet 1700 og var julegaven vår i fjor. Jeg tviler på at gode kaffebønner er så veldig mye billigere. Vi betaler en 50 lapp for 16 porsjoner. Jeg tror ikke du får så veldig mange fler porsjoner hvis du kjøper bønner - eller det finnes sikkert billige kaffebønner, men vi hadde en arvet gaggia før og brukte ikke noe mindre penger på kaffen da.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 18:26   #75
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.238
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Selv er jeg glad i melkebaserte kaffidrikker, men ser ikke at vi har plass til en maskin kun for det på kjøkkenet. Og ikke er det sunt å drikke sånt hver dag heller. Så jeg har espressobønner jeg kverner og en espressokanne og melkeskumkanne fra bialetti. Tar litt tid, men er helst til frokosten i helgene jeg lager. Og det blir nydelig, mye bedre enn det jeg har smakt fra kapselmaskiner.

Hvorfor ikke? Er der forskjell på melk man drikker til brødskiva og blandet i kaffe?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 18:26   #76
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

En skikkelig god kaffekvern koster 2500,- og den maskinen jeg skal ha når jeg har god tid og morgenen koster 5000.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 18:26   #77
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor ikke? Er der forskjell på melk man drikker til brødskiva og blandet i kaffe?

Ja, det lurte jeg også på.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 18:47   #78
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg kjøper ikke argumentet om at det er dyrt med kaffekvern integrert. Den jeg har koster under 3000 kr og kaffen er mye mye billigere når man kjøper bønner enn kapsler, så det jevner seg fort ut.

Vår Nespresso U kostet 799 kr. Da fikk vi 300 "tilbake" til å handle kapsler for. Og med et forbruk på 4 kapsler pr mnd, så klarer vi oss nok en stund.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 19:01   #79
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor ikke? Er der forskjell på melk man drikker til brødskiva og blandet i kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor ikke? Er melk i kaffe mer usunt enn melk til brødskiva?

Utålmodige, er vi?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 19:01   #80
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Jeg har også tenkt litt på det der, at det er så usunt med cappuccino/latte pga melka. Men jeg drikker feks ikke melk ellers. Kun i kaffe. Og ikke noe særlig yoghurt og slike ting heller. Så jeg skjønner ikke at det skal være så ille?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no