Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du valgt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 11:04   #61
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Finserviset vårt er forøvrig Amherst fra Wedgewood:

Det har vi og.

Til hverdags har vi arvet håndmalt servise fra kina, med typisk kinamønster. Kan egentlig brukes til fint også for vi har uendelig mye tilbehør til det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:06   #62
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Har egentlig lyst på Grand Gru sitt, men er skeptisk om det ikke tåler oppvask så bra.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:14   #63
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Jeg går for Rosendal Grand Cru
Har sjekket ut litt og de jeg har snakket med sier det tåler oppvaskmaskin og det tåler å blir brukt. Det har vært en dårlig brenning på det i 2007, men der har de gikk nytt til de som har reklamert på det.
I morra skal det shoppes noen deler

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:16   #64
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Huff, jeg er visst ikke kommet til sevicestadiet enda.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 21:04   #65
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi har Rosendal Grand Cru, til middag, dessert og kaffe + alt av glass, vannkaraffel med mer. Vi vasker alt i oppvaskmaskin. Holder seg pent, ikke noe merke.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 08:11   #66
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Så bra.
Skal på en liten shopping i dag.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 08:51   #67
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Det har egentlig aldri helt falt meg inn å 'spare' på et middagsservise. Jeg kjøper nytt hvis jeg får lyst på. Det sier vel sitt om hvor eksklusiv smak jeg har. Vi har Högånäs (skrives det sånn?? ) i brunt og turkis som brukes stort sett til både hverdags og fest, og har matchende kaffekrus fra Ittala. (stripete) Har også et enkelt hvitt servise fra min ungdom, som jeg vurderer å bruke i jula, da turkis går dårlig til 'julefarger'

Hmm.. kanskje jeg skal begynne å 'spare' på nytt. Conran sitt synes jeg er fint til både hverdags og fest, men det har broren min, så det blir litt fantasiløst.

Næsj, oppdaterer sikkert med noe nytt fra Ikea, klarer seg nok.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 14:36   #68
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi har Petit Fleur fra Villeroy & Boch. Jeg tviler på at jeg ville valgt det servicet i dag, men foreldrene mine startet å gi meg fat til bursdager og jul fra jeg var 16 år. Det er jo fint og koslig, men av og til litt vanskelig å kombinere til servietter og duker bla.

Jeg har også noen helt hvite fra Arzberg. Tror de heter "Daily". Ønsket meg hvite tallerkener til bursdagen min for noen år siden, og det var søsteren min som begynnte å kjøpe de. Veldig fine, helt hvite, blanke og runde i kantene.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:14   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.946
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Har ikke lest tråden.

Men mitt valg ville vært Amherst fra Wedgwood.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 19:16   #70
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.946
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Jeg liker også Edme, men de er litt store og dype, synes jeg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 20:34   #71
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Hva synes dere om dette? Noen som har sett det i RL? Fascination fra Royal Doulton:

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:55   #72
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Lett!

Rosenthal Free Spirit (hvitt)

Ville brukt det som hverdags- og finservice.





http://www.rosenthalusa.com/images/k...0001-25832.jpg





/TH

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:55   #73
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi har Porsgrund Saturn Platina til fint.


Jeg ønsker meg Goebel sitt engleservise til julepent.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 10:02   #74
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi har Amherst fra Wedgwood, det er bare fantastisk flott

Mannen og jeg fant det sammen da vi skulle gifte oss for 7 år siden, og vi er like enige om at det er det fineste i verden fremdeles.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 11:33   #75
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg liker også Edme, men de er litt store og dype, synes jeg.

Det er jo et utall av størrelser å velge i, så du burde finne en størrelse som passer hos deg.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 12:57   #76
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Edme har sikkert 4 forskjellige dype tallerkner. Litt forvirrende når man skal ønske seg de.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no