Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvordan ligger dere an med juleforberedelser?
Ferdig!!! 1 0,88%
Mangler litt 41 35,96%
Mye igjen 43 37,72%
Har ikke begynt engang .... 29 25,44%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 02:29   #61
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

I dag hadde jeg ei tante på besøk som vasket vinduer og do, og førdagen hengte mannen lys på et par trær i hagen. Så nå ligger vi litt bedre an. I morgen må jeg få bestilt de siste julegavene på nettet (og krysse fingrene for at de kommer fram i tide).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 07:56   #62
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Sjokoladen er i hus. Nå er det bare å finne et lurt gjemmested slik at ingen spiser den opp. Og det er jo ganske fåfengt når sjokoladens største trussel er den som skal gjemme den.

Ellers så har vi igjen 5-6 julegaver, men det blir easy-peasy. Kjøkkenet er vasket ned, og det får holde med vasking. Litt helgerent dagen før dagen før dagen så blir det bra.

I helgen skal vi bake og forhåpentligvis lage julekort.

Joda, det blir nok jul etterhvert.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 15:42   #63
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Vi er invitert bort alle juledagene, så her skal det handles inn minimalt med mat. Mangler pakke til mannen og ellers er den største oppgaven å distribuere alle gavene dit de skal.

Skal kjøpe juletre også, og få opp post-snømannen på veggen.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 16:22   #64
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Ligger dårlig ann gitt, burde vel sånn ca hatt en mnd til på meg ...
Har hauger med pakker igjen, all julevasken, har ikke bakt noe ....

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 17:44   #65
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Det meste av det jeg har tenkt bake er ferdig.
Det er også de fleste julegavene, bare noen få igjen.
Vask tar jeg om jeg får tid

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 18:03   #66
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Gjort:

  • Alle pakken er kjøpt inn og pakket inn
  • Pen antrekkene er i hus
  • Julekort er skrevet og sendt ut
  • Pepperkaker og kakemenn er laget
  • Kjøpt inn julehefter
  • Kjøpt inn sjokolade til å henge i treet
Vi skal være borte alle juledagene, så vi trenger nesten ikke å kjøpe inn noe mat.

Ikke gjort:
  • Vaske ned kjøkken og bad
  • Vaske vinduer
  • Stryker løpere/duker og skjorter
  • Kjøpe inn svibler til pynt i stuen
  • Kjøpe juletre
  • Lage eggerøre og waldorfsalat til julelunsjen 25.12

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 19:05   #67
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.871
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Til å være meg som stort sett er tidlig ferdi har jeg i år ikke kontroll i det hele tatt. Noen gaver i hus, og skrevet handleliste. Vi skal ha fullt hus her til søndag på gløgg, og fullt hus julaften.
Prøver å lage jul innimellom jobbing (heldivis ferdig med det etter morgendagen), sykt barn og skrive oppgave og lese til eksamen. HJELP! hvordan skal dette gå?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:49   #68
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Jeg har fått sendt alle julegavene som skulle sendes, vi har bakt pepperkaker og handlet endel julemat og mannen har pusset sølvtøy!

Synes vi er godt i rute jeg.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:01   #69
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Sånn akkurat passe i rute Pakket nettopp inn de siste julegavene (mangler en gave til ungene - kjøper nemlig på vegne av besteforeldrene også)

Mesteparten av mathandlingen blir nok tatt nå i helga eller mandag kveld

Den siste uka før jul skal jeg bare pusle hjemme med litt rydding og vasking, pynting samt at jeg skal bake kransekake og risboller. Baker jeg risboller nå så er det borte vekk før jul

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:13   #70
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

90% ferdig

Her har vi barneselskap på mandag, så resten får vente til det er gjort.
Må kjøpe juletre og sende de siste tre kortene. Pappa skal få askesuger, den må jeg får kjøpt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:20   #71
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

:sende julekort i morgen:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:30   #72
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Til å ha handlet de aller fleste julegavene ferdig tidlig i november ligger jeg veldig, veldig dårlig ann. Det blir nå jul likevel, så i år har jeg ikke tenkt til å stresse i det hele tatt.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:50   #73
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Jeg har ikke kommet noe lenger siden sist jeg skrev i denne tråden. Ti dager til jul. God tid.

  Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:55   #74
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Nå begynner jeg å nærme meg ferdig.
Har en gave igjen + pakke inn resten av gavene.
Lagd litt konfekt og kaker, men skal lage litt til.

er i veldig mye mer rute enn jeg trodde jeg skulle være.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:17   #75
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Ferdig!! :hvilerpålaubær:

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no