Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Passer bunaden din?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Passer bunaden din?
Som hånd i hanske! 86 45,50%
Greit nok, men bør ikke puste og spise for mye 33 17,46%
Den går på hvis noen hjelper til med hekter og knapper 4 2,12%
Nei, den har krympet eller vokst i skapet 59 31,22%
Dustepoll 7 3,70%
Deltakere: 189. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 19:01   #61
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.719
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Nei, den er for stor.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:44   #62
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.843
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Dustepoll -jeg har ikke bunad!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:10   #63
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.832
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Ja, den passet veldig bra, men merker at jeg aldri har hatt så lite å gå på rundt midjen før (selv om det var holde nok). Jeg har kun måttet legge ut beltet litt - som forøvrig var nokså trangt fra starten av, - ellers er den helt lik i størrelse som den var da jeg konfirmerte meg (for x antall år og barn siden). Det skyldes nok (dessverre) at mormor sydde den i god størrelse til meg, samt at den er romslig over baken og rundt hoftene - hvis ikke hadde den nok aldri gått på nå

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:17   #64
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Ingen av alternativene passet meg. Min passer fortsatt, men den er trangere over puppene enn den var da jeg var konfirmant (gitt), jeg stemte derfor at jeg ikke bør puste sånn veldig mye, selv om det egentlig er en overdrivelse.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:22   #65
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Prøvde den for første gang på over 10 år, og jeg kunne ha brukt den på 17 mai. Såvidt...

Nå er jeg vokst opp i et "praktisk" dalføre, der man ikke kunne bytte klær i tide og utide Så den passer alle magefasonger og det er rimelig enkelt å fikse den inn eller ut 10 cm. Men jeg gadd ikke det dette året, for neste år passer den

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:37   #66
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Den ene bunaden passer perfekt, mens den andre er altfor stor rundt livet. Den har jeg arva etter bestemor og ho var mye større enn meg. Skal sy den inn, men håper å ta av noen kg først..

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:44   #67
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.110
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Nyinnkjøpt bunad som passet perfekt

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:52   #68
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.088
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Den passer, men vesten er blitt en anelse trang over brystet.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:56   #69
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.267
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Jeg fikk min til konfirmasjonen, og fikk den sydd ut og tilpasset på nytt for 15 år siden. Nå er vesten stor og sitter ikke pent, og stakken er også for vid. Jeg bør nok gjør noe med den i løpet av det neste året.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:05   #70
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.745
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Den passer perfekt ja.

Nå har ikke jeg hatt min siden jeg var femten da.
Jeg arvet min etter svigermor, og fikk den sydd om til dåpen til pompen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:09   #71
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.246
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Den er litt trang og i tillegg er skjorta litt for liten (den er rett og slett for kort). Da jeg fikk den bodde vi i Afrika. Mamma fikk en venninne til å ta mål av meg som ble sendt hjem til hun som skulle sy bunaden i Norge. Jeg valgte stoff i en brosjyre. I uken før konfirmasjonen kom alle delene ned til Afrika - skjorta kvelden før. Alt passet. Nå har jeg sydd den ut noe. Jeg vurderer å kjøpe ny skjorte.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:27   #72
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Min ble sydd ut i 2002. Nå er den visst 20-25 kg for stor

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 22:15   #73
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.312
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Min passer, men den har alltid vært litt stor. Den er ikke så stor nå lengre...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 22:52   #74
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Som spyttet på! Fikk sydd min i 2009, etter å ha sydd inn og ut og inn og ut en konfirmasjonsbunad som passet hvert skuddår. Utrolig deilig å ha et plagg so passer min voksne kropp.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:49   #75
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Tja. Jeg fikk min til konfirmasjonen, den ble sydd litt stor "for jeg kom nok ikke til å beholde samme kroppsform når jeg ble voksen!" Dama fikk forsåvidt rett i det - bare motsatt vei! Jeg har aldri vært så tynn som jeg har vært etter siste svangerskap, og bunaden har vært altfor, altfor stor. I mange år kunne jeg ikke bruke den. For to år siden fikk jeg Husfliden til å sy vesten inn, de måtte demontere den fullstendig og sy den på nytt for å få den til å passe - det var MYE som måtte sys inn. Jeg kan nå bruke bunaden, men skjørtet er for stort, skjorta er for omfangsrik og vesten blir på en måte feil selv om den sitter inntil.

Datteren min skal konfirmeres om 3 år, vi får se an str. hennes om hun skal få ny bunad eller min. I så fall vil jeg ha ny, for jeg er ikke klar for å avslutte bunadskarrieren min!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:51   #76
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Litt for stor, men helt ok. Fikk den fiksa i 2006 eller 2007 tror jeg, og minket litt i fjor. Men da er det litt å gå på. Mulig jeg fikk den fiksa på en gang før også. Tror nesten det. For konfirmasjonsvarianten av meg forsvant ganske fort.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:52   #77
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Den er vel trang, men det gikk greit. Håper den er litt mer rommelig til neste år.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 11:19   #78
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.643
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Bunaden min er sydd ut og inn i flere omganger. Mamma har lånt den en stund siden min hadde sømmonn nok til at hun kunne bruke den, og så brukte jeg hennes i mellomtiden.
Nå er min på plass hos meg igjen, og den passet akkurat. Skjorta var en smule trang da. Det er forsåvidt ikke rart - den ble kjøpt til konfirmanten Bobbelur som var tjue kilo lettere enn jeg er nå.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:09   #79
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Bunaden min sitter som sleika på. Kunne sikkert med fordel sydd den ut ett lite hakk, men på den andre siden hadde det kanskje ikke gjort noe om jeg gjorde noen grep for å sørge for å ha en kropp som passer bedre inni den heller. Det får bli målet frem til neste gang den skal i bruk (august).

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 20:23   #80
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.161
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passer bunaden din?

Altså, nå svarte jeg ut i fra ikke-gravid tilstand, og da passer den utmerket. I år har jeg naturlig nok ikke brukt den, siden den ikke ville passet rundt livet. :35 uker på vei: Den ble også sydd til konfirmasjonen, og så har den blitt justert *litt* her og der underveis til sånn som den er nå - helt passe og kanskje til og med litt romslig. Vi får se til neste år hvordan den er da, den blir ikke brukt i år.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no