Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kindle - opplys meg!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-13, 11:16   #61
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.300
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg tror jeg klarer meg fint uten 3G. Men jeg bør kjøpe med et cover tenker jeg. Noe å anbefale der?

Ser du har bestillt allerede, men kan jo nevne det likevel.
Jeg har dette omslaget og er veldig fornøyd.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 12:50   #62
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg fraråder omslag som er på hele tiden. Kjøp en sleeve i stedet. Den eneste svakheten med Kindle Paperwhite er at den er litt for tung (213 g uten og 222 g med 3G). Jeg hadde gjerne sett at den veide litt mindre. Med et stort omslag blir den alt for tung. Omslaget frukt har veier 100 g, som riktignok er bedre enn Amazon sitt skinnomslag som veier 160 g. Den ekstra vekten spiller faktisk ganske mye rolle hvis du vil kunne holde leseren i en hånd mens du leser (tips: det vil du). Og egentlig er nok Kindle solid nok til bare å ligge løst i vesken, men jeg bruker en billig sleeve med glidelås for sikkerhets skyld.

Ebokleseren Kobo Glo veier forresten 185 gram. Jeg har ikke prøvd den, men den har samme skjerm som Kindle Paperwhite, og koster omtrent det samme. Ut fra omtalen jeg finner ser den fin ut. Den er sannsynligvis et godt alternativ hvis man skal lese mest norske bøker (ePub/Adobe DRM), men da må man (ulovlig) konvertere bøker kjøpt fra Amazon.

Ben "go bareback" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 12:56   #63
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.300
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg fraråder omslag som er på hele tiden. Kjøp en sleeve i stedet. Den eneste svakheten med Kindle Paperwhite er at den er litt for tung (213 g uten og 222 g med 3G). Jeg hadde gjerne sett at den veide litt mindre. Med et stort omslag blir den alt for tung. Omslaget frukt har veier 100 g, som riktignok er bedre enn Amazon sitt skinnomslag som veier 160 g. Den ekstra vekten spiller faktisk ganske mye rolle hvis du vil kunne holde leseren i en hånd mens du leser (tips: det vil du). Og egentlig er nok Kindle solid nok til bare å ligge løst i vesken, men jeg bruker en billig sleeve med glidelås for sikkerhets skyld.

Ebokleseren Kobo Glo veier forresten 185 gram. Jeg har ikke prøvd den, men den har samme skjerm som Kindle Paperwhite, og koster omtrent det samme. Ut fra omtalen jeg finner ser den fin ut. Den er sannsynligvis et godt alternativ hvis man skal lese mest norske bøker (ePub/Adobe DRM), men da må man (ulovlig) konvertere bøker kjøpt fra Amazon.

Ben "go bareback" Murphy

Bedriver enhåndslesing uten problemer jeg. Men så er det sjelden jeg har tid til å lese så lenge av gangen da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 13:03   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Er PW tyngre enn touch? For jeg har alltid lest med énhåndsgrep, inkl. etui.

Candy "not googling or in any way checking the scary internet" Darling

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 13:11   #65
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.946
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg har ikke noen problemer med å lese med en hånd med det originale Kindle omslaget.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 13:11   #66
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.300
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er PW tyngre enn touch? For jeg har alltid lest med énhåndsgrep, inkl. etui.

Candy "not googling or in any way checking the scary internet" Darling

222g mot 213g så ikke akkurat kjempestor forskjell.

frukt "hadde vært rik om hun fikk betalt for å google" ugla

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 14:06   #67
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Candy "not googling or in any way checking the scary internet" Darling

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

frukt "hadde vært rik om hun fikk betalt for å google" ugla

Fantastisk!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 14:38   #68
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg har et sånt PW-omslag fra Ebay. Jeg liker klart bedre å ha det på enn å holde rett i Kindlen, blir for glatt. Enhåndslesing funker fint, jeg aner ikke hva det veier. Uansett koster det en femtilapp, frakt inkludert, så det er ikke så veldig risky business å kjøpe et.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 16:08   #69
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det jeg ikke greier å få klarhet i er om det finnes noe som faktisk er bedre enn kindle hvis man leser endel på norsk. (Og endel engelsk).

Det blir ev digitalbok touch.
http://ebokhyllami.blogspot.no/2012/...rett-test.html

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:21   #70
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.946
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Hvor mange bøker får man plass til på selve Kindlen? Hvor kan man se at den er full?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:27   #71
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.714
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det blir ev digitalbok touch.
http://ebokhyllami.blogspot.no/2012/...rett-test.html

Ja, det er den jeg har.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:31   #72
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Eg tok nettopp å letta min kindle litt, fordi eg trudde den måtte nærme seg full etterkvart. Eg fjerna mellom 30-40 bøker, men dei kunne nok ha lagt der uten å ha skapt nokre problemer enno. Så det er plass til ein del.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:34   #73
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.300
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvor mange bøker får man plass til på selve Kindlen? Hvor kan man se at den er full?

1100
Aner ikke hvordan man ser om den er full, sikkert i menyen en plass. Tror ikke jeg kommer til å fylle opp min med det første!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:34   #74
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.946
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Å såpass ja. Men de siste bøkene jeg har kjøpt vil liksom ikke inn der, det står på Amazon at de blir sendt over, men det skjer ikke noe. Ikke har jeg fått til å slette leste bøker heller, selv om jeg velger slett osv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 18:08   #75
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Å såpass ja. Men de siste bøkene jeg har kjøpt vil liksom ikke inn der, det står på Amazon at de blir sendt over, men det skjer ikke noe. Ikke har jeg fått til å slette leste bøker heller, selv om jeg velger slett osv.

Har du valgt Sync and Check for Items og så sjekket Cloud etterpå?

Mener du å fjerne bøker fra kindlen, eller fjerne de helt fra kontoen din?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 18:11   #76
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg ville virkelig ikke ha kjøpt Digitalbok touch, eller en annen ebokleser uten innebygd frontlys og med lav oppløsning på skjermen nå. Og jeg er ikke i stand til å se at det fins noen alternativer som er like gode som Kindle Paperwhite eller Kobo Glo på markedet, men jeg regner jo med at Sony og andre kommer med bedre skjermer etter hvert. Hvis du ikke vil ha en Kindle vil jeg anbefale å kjøpe en Kobo. Eldre Kindle modeller, og andre lesere med samme type skjerm som Digitalbok touch, er fine de, men skjermen på Paperwhite og Glo er etter min mening veldig mye bedre.

Og når det gjelder vekt; det går fint å lese på en iPad som veier over 600 gram også, men jeg syns ikke det er ideelt.

Er det forresten lov til å lenke til markedsplassen herfra?

Ben "don't blame me for your RSI" Murphy


Sist redigert av Toffskij : 14-08-13 kl 10:53. Årsak: Fjernet lenke til Markedsplassen
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 20:40   #77
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Jeg har fått Kindle-en min i dag! Yay!

Liker så langt det originalet omslaget og, forøvrig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 21:27   #78
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.946
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Har du husket å skru på wi-fi på Kindlen?

Ja, jeg har fått til å både legge inn og slette, men nå vil den ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:30   #79
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Hvis jeg skal kjøpe Kindle til 12-årsdagen til Størsta, hva er ideelt da? Paperwhite eller noe annet? Hun er ikke voldsomt forsiktig med sakene sine, akkurat. Hun bruker i dag nettbrett til å lese bøker i Kindle-appen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 23:36   #80
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.946
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - opplys meg!

Synking funker ikke. Men jeg har nå lagt det inn på Macen, og så dyttet det inn på kindlen.
Jeg har ikke restartet, ting blir ikke borte da?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no