Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Fotball-VM i Qatar :sukk:

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-22, 19:27   #61
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.665
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Boikottet dere OL i Kina, Friidretts-VM i Qatar og Formel 1 i Abu Dhabi. Eller kampene
i Premier League? :nysgjerrig:

Ja, selvfølgelig.

Men jeg også si at jeg ikke helt synes Premier League kan sammenliknes med VM. Dør det tusenvis for at PL skal kunne gjennomføres, som en direkte konsekvens AV kampene? Her tar jeg gjerne i mot informasjon/voksenopplæring.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 17-11-22 kl 19:35.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 19:32   #62
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.881
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Jeg ser på null sport, så det taller liksom ikke at jeg ikke ser på, føler jeg. Men dette er jo noe vi snakker om hjemme, så jeg er jo informert om sportwashing likevel.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 19:34   #63
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Boikottet dere OL i Kina, Friidretts-VM i Qatar og Formel 1 i Abu Dhabi. Eller kampene
i Premier League? :nysgjerrig:

Eller FN. Qatar sitter for pokker i FNs menneskerettighetsråd.

Jeg må innrømme at jeg må gå noen runder med meg selv om Liverpool nå blir kjøpt opp av en saudiarabisk sjeik eller noe. Og jeg kunne aldri reist på ferie til Dubai eller andre land med relativt kjipt syn på menneskerettigheter generelt og kvinner og skjeive spesielt. Jeg har til og med issues mht Singapore, etter å ha satt meg inn i hvordan de behandler fremmedarbeidere fra feks Filippinene (hadde au pair derfra, som fortalte de mest horrible historiene).

Anbefaler forresten dokumentarene som gikk på nrk om tildelingen av VM til Qatar. Frankrike har alt annet enn rent mel i posen der (og 16 av de 22 som stemte for Qatar er enten suspendert, tiltalt eller fengslet).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 19:40   #64
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.665
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

FN er ikke underholdning. Sammenlikningen blir helt søkt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 19:58   #65
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

FN er ikke underholdning. Sammenlikningen blir helt søkt.

Nei det er ikke underholding. Det er en komite med formål å utbre og forbedre menneskerettigheter. Og der har vi altså gitt Qatar et sete. Jeg synes faktisk det er hakket spesielt. Og problematisk.

Jeg synes også det er hakket spesielt at vi koker dette ned til å gjelde VM i Qatar og se kamper eller ikke, ikke snakker om Gutteklubben grei og de prosessene og avtalene som skjedde i kulissene, og som sørget for at Qatar fikk VM i første omgang. Det var liksom ikke sånn at de stjal det, noen synes det var en god ide å gi det til dem. Frankrike byttet vel stemmen sin mot en avtalte om kjøp av fly. Hvor ansvarlig er de som sørget for at Qatar fikk VM for dødsfallene?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 20:09   #66
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.026
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Boikottet dere OL i Kina, Friidretts-VM i Qatar og Formel 1 i Abu Dhabi. Eller kampene i Premier League? :nysgjerrig:

Jeg har ingen planer om å se på fotball-VM, like lite som jeg så på OL i Kina og de andre arrangementene Karamell nevner her. Jeg sluttet å se fotball for noen år siden. Jeg har sluttet å se på OL også. Mye er det pga dårlig/kvalmende følelse mtp hvor penga kommer fra, men også dalende interresse. Hverken mann eller barn/svigerbarn kommer til å se på, men det er pga nada interesse fra deres side. Jeg prøver å finne ut om snooker er like infisert av slavestatene, men det virker ikke helt slik. Ennå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 20:15   #67
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.199
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det er veldig lett å si man boikotter, om man ikke intreserer seg for fotball, her i heimen er alle fotballinteressert , usikker på om vi boikotter eller ei.

Absolutt. Og jeg er usikker på hva jeg hadde gjort om det var håndball det var snakk om. Og der er det jo faktisk vinnersjanser både på dame- og herresiden.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 20:28   #68
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.665
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Nei det er ikke underholding. Det er en komite med formål å utbre og forbedre menneskerettigheter. Og der har vi altså gitt Qatar et sete. Jeg synes faktisk det er hakket spesielt. Og problematisk.

Jeg synes også det er hakket spesielt at vi koker dette ned til å gjelde VM i Qatar og se kamper eller ikke, ikke snakker om Gutteklubben grei og de prosessene og avtalene som skjedde i kulissene, og som sørget for at Qatar fikk VM i første omgang. Det var liksom ikke sånn at de stjal det, noen synes det var en god ide å gi det til dem. Frankrike byttet vel stemmen sin mot en avtalte om kjøp av fly. Hvor ansvarlig er de som sørget for at Qatar fikk VM for dødsfallene?

Men gjør vi det da? Jeg synes det har vært en del debatt om det du tar opp. Tildelingen er jo i seg selv helt horribel, og nok et argument FOR å boikotte.

For ordens skyld sluttet jeg med det som var min store lidenskap i tenårene (travsport) da jeg forsto hvor mye grusom behandling mange av de hestene blir utsatt for. Det var en sorg. Og er det ennå, for så vidt. Så det der «lett å boikotte når man ikke er interessert» biter ikke på meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 20:34   #69
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Ingen her har den ringeste interesse for fotball så vi ville aldri sett noe slikt uansett. Men jeg synes det er vanskelig. Mye toppidrett har mistet sin sjarm etter at man har forstått hvordan systemet fungerer. Om det er FIFA eller ioc , eller det Internationale svømmeforbundet for den del så er det så mye trist politikk og mangel på politikk og gamle gubber som klapper hverandres rygger.
Jeg har selv valgt bort ryttersport selv om jeg egentlig kunne tenkt meg å vært med fordi jeg ikke liker utviklingen sporten har hatt. Det er trist som faen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 20:38   #70
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Nja. Gjør vi? Boikotter vi FIFA over hele linjen? VM er en FIFA-turnering. FIFA har et ansvar her også. Gir vi ungene våre FIFA-spill? Jeg antar at FIFA får sin fair share av pengene som spilleselskapet drar inn på dette?

Amnesty har forresten en god side om sportsvaskig, FIFA og Qatar (og oppfordrer selv ikke til boikott).

https://amnesty.no/sportsvasking-vm-i-qatar

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 20:43   #71
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Og som jeg sa innledningsvis, jeg synes dette er problematisk. Og ikke beine veien mht hva som er riktig å gjøre.

Men jeg har veldig lyst til å se Amnesty sine reklamer, og håper de når fram til mange. Og gleder meg over dekoren på flyene som skal fly det tyske landslaget til Qatar.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 20:48   #72
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.665
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Å gi ungene FIFA-spill er vel ikke helt det samme som å diskutere gutteklubben grei og de andre tingene du nevner. Jeg har aldri hørt om dødsfall som et resultat av produksjonen av FIFA-spill, så det blir jo et spørsmål om hvor langt man skal strekke det. Jeg kjøper ikke FIFA-spill til mine barn, men de har heller aldri spurt. Alt henger jo sammen med alt, og å kjøpe de spillene er selvfølgelig også en støtte til FIFA. Så om jeg fikk spørsmålet, måtte jeg vurdert det.

Om jeg ikke husker helt feil var det mange her inne som boikottet Nestle. Det blir jo noe av samme greia.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 20:59   #73
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Å gi ungene FIFA-spill er vel ikke helt det samme som å diskutere gutteklubben grei og de andre tingene du nevner. Jeg har aldri hørt om dødsfall som et resultat av produksjonen av FIFA-spill, så det blir jo et spørsmål om hvor langt man skal strekke det. Jeg kjøper ikke FIFA-spill til mine barn, men de har heller aldri spurt. Alt henger jo sammen med alt, og å kjøpe de spillene er selvfølgelig også en støtte til FIFA. Så om jeg fikk spørsmålet, måtte jeg vurdert det.

Om jeg ikke husker helt feil var det mange her inne som boikottet Nestle. Det blir jo noe av samme greia.

Jeg er uenig. Jeg mener som sagt at det som er ille her er at man ga VM til Qatar i utgangspunktet, det er derfor vi er der vi er, og at vi bør diskutere gutteklubben grei og FIFA også. At det er lett å bare si boikott VM i Qatar og glemme at VM i Qatar bare er et symbol på alt som er galt, og at skylden for alt som har fulgt i kjølevannet av at VM ble lagt til Qatar like mye er på dem som sørget for at det havnet der. Puh, for en tung setning.

Men ja. Mer symboleffekten å boikotte VM enn å boikotte FIFA og de som stemte på Qatar.

Nå leser jeg meg opp på Amnesty sin side, lærerikt. Viktig diskusjon, og som sagt, jeg mener ikke at dette er uproblematisk på noe som helst vis.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 21:21   #74
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er altså snakk om mange, mange tusen mennesker som har mistet livet for at folk som oss skal få underholdes av hobbyen vår. Det er helt uforståelig for meg at det går an å mene at å protestere mot det er mindre viktig enn den underholdningen. Og jeg har også ting jeg er lidenskapelig opptatt av. Fotballinteresse vs. menneskeliv burde være en enkel avgjørelse.

https://www.faktisk.no/artikler/z3q6...elsene-i-qatar

Denne var interessant mht hvor mange som har mistet livet. Jeg ser også at Amnesty er mest opptatt av brudd på menneskerettigheter knyttet til arbeidsforhold og lønn og slavekontrakter, ikke unaturlig høye dødsrater.

Ikke det at det er ok fordi de «bare» har hatt slavekontrkter og ikke latt dem arbeide seg til døde.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 22:12   #75
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.581
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Kommer nok ikke til å se noe særlig, men det er fordi jeg ikke er interessert i fotball.

Konsernet jeg jobber for gjør business i Qatar og landene rundt. Det må jeg forholde meg til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-22, 09:12   #76
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.665
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

https://www.faktisk.no/artikler/z3q6...elsene-i-qatar

Denne var interessant mht hvor mange som har mistet livet. Jeg ser også at Amnesty er mest opptatt av brudd på menneskerettigheter knyttet til arbeidsforhold og lønn og slavekontrakter, ikke unaturlig høye dødsrater.

Ikke det at det er ok fordi de «bare» har hatt slavekontrkter og ikke latt dem arbeide seg til døde.

Takk for lenke, jeg skal lese den nærmere når jeg er mindre dopa på smertestillende, for nå blir det bare grøt. Men jeg må jo si at jeg er enig i at slavekontrakter ikke hjelper stort, nei...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-22, 10:03   #77
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Takk for lenke, jeg skal lese den nærmere når jeg er mindre dopa på smertestillende, for nå blir det bare grøt. Men jeg må jo si at jeg er enig i at slavekontrakter ikke hjelper stort, nei...

Huffda, god bedring!

Både faktisk-linken og siden til Amnesty var lærerik lesning. Alt man lærer ved å delta i diskusjoner på FP!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-22, 10:16   #78
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Både kjæresten og jeg boikotter. Vi pleier å se nesten hver eneste VM- og EM- kamp, så vi går jo glipp av noe, men det får så være. Håper vi er mange nok til at det merkes på seertallene.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-22, 10:48   #79
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.242
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Angående å kommentere i SoMe, så må jeg ta forbehold om at jeg ikke er sikker på hvordan algoritmene belønner engasjement - det kan hende all oppmerksomhet er god oppmerksomhet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 10:55   #80
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.813
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:

Jeg og et av barna (13 år) er veldig fotballinteresserte. Jeg ser vanligvis alt jeg kan i store mesterskap og har de siste 10 årene sett mye på Kontraskjæret og utesteder. I morgen skal jeg sannsynligvis på Ball. De boikotter VM og sender opptak av gamle kamper i stedet, det ønsker jeg å støtte.

Hvor stor effekten av boikott er kommer jo an på hvor mange av oss som faktisk gjør det, men jeg mener det er min moralske plikt å bruke den lille forbrukermakta jeg faktisk har. Og jeg TROR det koster meg ganske lite enn så mye jeg elsker fotball. Foreløpig får jeg i hvert fall vond smak i munnen bare av å tenke på å se på når jeg vet hva det har kostet de som har jobbet på «gølvet» for at dette skal kunne avvikles. Og det hjelper selvfølgelig ikke de som allerede har måttet betale en ufattelig pris for at vi skal kunne sitte hjemme i våre stuer å la oss underholde av sporten vi elsker. MEN hvis mange nok gjør det så vil det potensielt kunne føre til endring mtp fremtidige arrangementer. Dersom TV-selskapene ikke får seer-tallene de forventer vil det påvirke hvor mye de er villige til å betale for rettighetene i fremtiden og er det et språk FIFA snakker er det vel £$€. Og så skjønner jeg ikke helt argumentet med at det er greit så lenge kampene går på NRK? De betaler jo og for rettighetene og bryr seg om seer-tallene selv om de har en annen finansieringsmodell?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no