Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Prosjekt gutterom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-08, 22:18   #61
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.077
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Så spennende, dette blir flott. Må følge med.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 22:24   #62
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Tirsdag skal far gå båtvakt
Da var uka besatt.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 22:27   #63
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Dette blir jo helt knall

Her får gutta boys det fint! Gardinvalget var jo ganske sjarmerende

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 22:41   #64
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Dette blir jo helt knall

Her får gutta boys det fint! Gardinvalget var jo ganske sjarmerende

Hehe, ja jeg ble rimelig overrasket. Det er rimelig heftig med testosteron i begge to, men jeg er jo veldig glad i blonder og dilldall så de har vel arvet litt fra meg.

Siste finpuss med maling i dag. I morgen skal jeg fjerne alt av tape og vaske over gulvene. Det lukter kraftig av oljemaling der inne ennå så guttene får sove ned en stund.
Elektrikeren kommer i løpet av uka, så fort han er ferdig flytter gutta opp midlertidlig opp igjen. Madrassene får ligge på gulvet der sengene skal være.
1. september blir det snekring, da har pappa ferie.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 09:21   #65
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Hvordan går det med rommet? Har du fått vært på IKEA? Jeg var på IKEA i går kveld, men fikk jo ikke tak i alt jeg skulle ha. Akkurat det der er litt håpløs på IKEA. En ringer og spør om de har ting (siden en ikke kan sjekke lagersaldo på Slependen akkurat nå pga. ombygging), og ja da det har de, men når en kommer så er det tomt i hylla. Så har de mye feil lagersaldo også. Så jeg må sikkert tilbake en tur til uka.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:10   #66
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Her er det stillstand akkurat nå. Venter på vår gørrtrege elektriker. ( som atter en gang har lovet å komme til uka) Uten å få flyttet på stikkontaktene kommer vi ikke videre.
Alt av skap er nå på plass og innredet. Gardinene på plass, alt ferdig malt og tepper på gulvet. Gutta sover på rommet nå, på madrass/klappseng der som sengene kommer.
Jeg er kjempefornøyd med alt så langt, de også ikke minst.
Fikk vært på IKEA ja, men så klart hadde de ikke skrivebordene vi skulle ha. Ei heller kunne noen si når de fikk dem inn igjen. Det er rimelig vesentlig for gutta, det er jo så typisk !
Skal ta litt bilder igjen nå som mye er klart.

Sjekket IKEA nå og såklart, nå hadde bordene kommet. Pokker !!!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:12   #67
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Susse: Jeg må på IKEA en dag denne uka også mest sannsynlig fordi jeg mangler en oppvaskkum jeg må ha så snart som mulig egentlig. Er de store de skriveborda du skal ha? Men de tar sikkert ikke så stor plass i bilen hvis det bare er bordplate med bein?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 19:19   #68
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Elisabet : ellers takk, svigerfar jobber på Furuset og tar med til meg i morgen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 19:57   #69
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Så flott det blir, du har vært kjempe flink.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 21:50   #70
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.160
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Da får vi bytte. Vi har ei koøyseng og vil ha vanlig seng.

Hey, smart! Vil du ha skyveseng? den er fin altså! 75 brei. Har en 90 seng og, men det er rammemadrass. Og R sin, så jeg må høre med han.

*avsporing*

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:04   #71
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Endelig skjer det noe. Pappa har tatt mål i dag, svigerfar har kjøpt sengebunner og skrivebord på IKEA.
Gutta sover fortsatt på gulvet og har alt begynt å rote skikkelig til....
De er søte også da, for de har jo alltid sovet sammen. Dermed sleper lillebror madrassen sin intill storebror hver kveld. En natt la han seg til og med under klappsenga. En som savner køya mon tro ?
Sengestammene skal snekres denne uka, så håper jeg indelig den h...elektrikeren får ut fingeren, for før det kan ikke rammen settes på plass utenpå.
Når alt er på plass flytter gutta i kjelleren igjen så jeg får malt over resten.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:40   #72
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

abonnerer

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:29   #73
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Torsdag begynner snekringen
Håper vi blir fort ferdige nå så jeg får malt før det blir for kaldt til å lufte skikkelig.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:24   #74
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Endelig, 18 dager på overtid er sengestammene oppe. Gutta prøveligger i natt. Kjøpte sengebunner på IKEA og sparte dermed masse jobb og penger på å ikke lage dem selv, det ville blitt masse saging og mas med 4 meter sengebunn !
Mandag begynner vi å kle inn sengene og lage skilleveggen mellom dem. Det ble "til overs" 1 meter mellom sengene midt på. Denne meteren skal deles mellom dem, muligens med hyller ? Usikker på om jeg vil ha så mye oppbevaring inne i sengene, redd det kan samle både støv og rot. Samtidig er det jo deres private lille hule og sikkert fint å ha en helt egen plass. Noen som har en god ide ? Veggen mellom sengene blir to panelplater rygg mot rygg.
Når alt av snekring er ferdig skal jeg male de gamle furuhyllene hvite, montere opp veggskrivebordene og male døra. Målet er at alt skal være helt ferdig i løpet av oktober.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 14:51   #75
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nå hjelper det på !

Pappa har nå laget profilerte forsider til sengene + ender. Mellom guttene er det 1 meter som jeg skrev sist. Her kommer skilleveggen til å dele av på midten så de får nattbord og plass til hyller og lamper her. Skilleveggen blir av panelplater på hver side av en bærekonstruksjon, og kommer til å bygge 1 meter ut i rommet fra sengene. De vegghengte skirvebordene kommer på hver siden.
Snikbilder tatt i natt. Ennå alt umalt, men viser jo litt.

Storebror sin side, denne har ikke vindu, så han skal få en lyssjakt i toppen av skilleveggen.

Lillebror sin side. Han har vindu, men også litt mindre pass en broren. Skilleveggen kommer rett bak hodet hans her og vi får max utnyttelse av rommet når skrivebordene henger på det.

Skikkelig kaosbilde,men viser mer helheten. Jeg bruker den gamle hylla til alt av maling ect. nå, så det ikke ligger utover gulvene. Hylla skal jeg finne på noe med til slutt. Skilleveggen vil gå der hylla står nå. D
De får god plass fra skilleveggen og mot neste vegg i fht. passasje og brannsikkerhet !



Gutta har selv valgt gardiner. De har også plukket ut sengetepper, men de har jeg ikke kjøpt ennå.
Ungene og jeg reiser på tur i høstferien, da skal mannen min male sengene og bokhyller så det får stå å gasse fra seg en stund.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 22:25   #76
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Nå har jeg ryddet opp litt av verktøy og sånt. Satt på plass bokhyllene også.


Minstemann sin del, bokhylla skal males hvit og jeg skal kjøpe kurver å ha leker i. Han har en svær bokhylle på andre siden av vinduet.


Storebror sin del, her skal nattbordet males, det er pusset ned og vasket. Han skal ha cdspilleren sin på det.

Skaprekka på langveggen. Her skal jeg kjøpe flere av de røde boksene. Innerst står Nunnu sin store bokhylle.Usikker på om jeg skal male den eller ikke.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 22:53   #77
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Dette blir jo kjempebra, Susse! Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 12:33   #78
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Dette blir jo kjempebra, Susse! Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Takk for det ! Det tar jo sin tid når både pappa og jeg jobber heltid, men vi tar det i skippertak når vi har mulighet. Det jeg er mest fornøyd med er at det blir mye lysere og luftigere enn jeg fryktet. Klart at det blir helt anneledes når skilleveggen kommer opp, men uansett hadde jeg fryktet at det skulle bli veldig mørkt og tett.
Tror jeg skal kjøpe skapdører til Billy hylla til Bassen, synes det ser så rotete ut med bøker og kasser, blir mindre støv også tett opptil senga.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 12:38   #79
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Dette er så relevant for vårt prosjekt! Kjempeide - det er mulig vi gjør det selv også! Skillevegg mellom sengene var veldig lurt!

  Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 17:05   #80
Cheerilee
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 30
Cheerilee har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Prosjekt gutterom

Oj, så spennende prosjekt!! Her må jeg følge med og suge til meg masse inspirasjon!!!...

Cheerilee er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no