Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

[Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 21:48   #61
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Viestad reiste, så og fant ut at det ikke var så verst. http://ipad.dagbladet.no/2011/10/07/...rift/18494006/

Jeg tror vel egentlig at vanlig kyllingproduksjon kan være vel så ille. Og så finnes det sikkert produsenter som har en mer brutal tilnærming enn den Viestad har fått se.

Det er himmelsk godt, men står såpass sjelden på menyen for mitt vedkommende at jeg ikke tror jeg endrer verden nevneverdig til det bedre om jeg dropper det de få gangene det er aktuelt. Det hadde gjort adskillig større forskjell om jeg gikk over til økologisk kylling.

Jeg spiser ikke annen kylling enn økologisk heller, og kun frittgående økologiske egg. : pun intended: Jeg synes generel sett at fuglehold er for dårlig, både i Norge og resten av verden, jeg vil ikke være med å bidra til mishandlingen, og velger derfor varer som er etisk greier for de verdier som er viktige for meg. Det at noe er godt er bare ikke nok. (for meg)

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 21:58   #62
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er ikke noe snilt, men det er noe av det aller beste som finnes i hele verden. :ond og hardkokt:


Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er guddommelig godt. Foie gras på boks er ikke alltid så fantastisk, men naturell foie gras tilberedt av noen som kan det?

Jeg har bare spist det på fantastisk flotte restauranter og det smakte himmelsk. Har aldri spist det har hjemme.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men hvis man ikke liker det, bør man naturligvis la være!



Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg liker ikke lever, så dermed er det enkelt å boikotte fois gras.
Jeg bodde sammen med en fransk en i studietiden i ytlandet, og hun hadde med til oss. Så jeg har smakt det, men var ikke begeistret.

Jeg liker ikke lever, har aldri likt lever, men dette er helt annerledes.

Og jeg kan ikke kalles for en matsnobb, jeg har riktignok spist både østers og trøfler, men synes det smaker lite godt. Østers er som slimete sjøvann, selv om jeg fikk flott champagne ved siden av - trøfler er som å spise noens sko ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:03   #63
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.902
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Tallulah, da! Østers som er så deilig! Har du spist dine i Louisiana, kanskje? For der smakte de nemlig ingenting.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:08   #64
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.253
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Elsker foie gras, elsker østers - trøfler smaker støv og jord og er noe jeg unngår.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:11   #65
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Østers smaker jo kun saltvann jo. Blæh!
Trøfler derimot. Det er godt det!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:12   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.472
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Nei, jeg har spist dem på det som het Bollywood (som for øvrig er en restaurant jeg savner). Det var som en gigantisk klyse av snørr og hardt slim, og den gled bakover tunga mi før halsen låste seg. Jeg tvang den salte klumpen ned ene og alene fordi alternativet var at den måtte skli over tunga mi igjen hvis jeg skulle spytte den ut. Men jeg lover å teste dem frityrstekt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:16   #67
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.902
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Palmen, da!

Trøfler smaker jo forresten på en måte støv og jord. But in a good way!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:17   #68
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.253
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Bollywood, var det restauranten som lå ved Solli Plass som hadde supergode burgere?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:19   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.472
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Ja! Og deilig frekt personell. Som kunne finne på å servere is i boksen og gi deg gummihansker til å spise med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:22   #70
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.253
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Hva skjedde med Bollywood? Jeg savner det stedet. Og alle Bollywoodfilmplakatene som hang på do.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:23   #71
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Bollywood savner jeg også!

Jeg tror det var mitt første møte med østers også. De hadde det som tilbehør til de der sinnsvake burgerne.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:25   #72
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.472
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Bollywood ble spist av Palace grill, ble det ikke? Jeg tror de ville gi seg på topp. Der har jeg spist friterte sauetestikler også. Det likte jeg, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:30   #73
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Der har jeg spist friterte sauetestikler også. Det likte jeg, faktisk.

Det kunne jeg tenke meg å smake!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:32   #74
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.433
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Jeg spiser foie gras og syns det er himmelsk godt. Det er ikke ofte dog, for dette er ikke noe jeg lager hjemme. Østers not so good, men trøfler er yummi.

Spiser dere tunfisk da? De er jo utryddningstruet pga overfiske.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:34   #75
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.433
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Sauetestikler har jeg bare smakt syltet, og det er ikke så nice. Som barn ble jeg lurt til å spise "brillepølse", for testiklene ble lagt i en form og så skjærte man skiver av dette.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:52   #76
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Visste jeg det ikke, hah. Endelig skulle det komme til nytte å være kresen. Jeg spiser hverken foie gras eller scampi eller fanden og hans oldemor. Jeg er bare sååå PK.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 00:13   #77
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg spiser foie gras og syns det er himmelsk godt. Det er ikke ofte dog, for dette er ikke noe jeg lager hjemme. ....

:Lettet: ser for meg Martis tvangsfore gjess på kjøkkenet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 07:47   #78
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Jeg elsker foie gras og spiser det uten å føle så veldig på den slemme delen.

Men Østers er virkelig ikke godt nei :urk:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 09:07   #79
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Foie gras er nydelig. Jeg har ikke spist det mer enn et par ganger, men herregud så godt.

  Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 09:15   #80
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.579
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Er foie gras PK på FP?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Som barn ble jeg lurt til å spise "brillepølse", for testiklene ble lagt i en form og så skjærte man skiver av dette.

Å steike.

Jeg er heller ikke glad i østers. Det meste fra havet er suksess hos meg, men østers synes jeg er både litt kjedelig og litt ekkelt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no