Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-08, 00:02   #61
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Salatslynga, atter en duppedings jeg er avhengig av. Jeg må ha salaten innom slynga etter at den er vasket. Vi bruker mye salat her og vi bruker alltid mange forskjellige typer salat. Dermed kjøper vi inn ganske mye i slengen og vi greier jo ikke spise opp alt på en gang. Vasker salaten, tørker den i slynga og oppbevarer restene i plastposer som jeg knyter slik at det blir mye luft inni. Da holder salaten seg frisk og fin i lange tider. Blir det for mye fuktighet i posen blir den jo slamsete i løpet av en dag eller to.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 00:07   #62
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.638
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Jeg eier noe som ser ut som en eggedeler med håndtak, som er en champignon-deler. Helt sant. Nyttig? Eh, nei.

Jeg har forresten en liten kost til de samme soppene - for å børste av jord.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 00:10   #63
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Tja... brødformer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 00:11   #64
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Feil tråd.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 00:23   #65
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg eier noe som ser ut som en eggedeler med håndtak, som er en champignon-deler. Helt sant. Nyttig? Eh, nei.

Jeg har forresten en liten kost til de samme soppene - for å børste av jord.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 00:34   #66
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Slik som på bildet er mitt pannekakejern også og det er fantastisk. Det andre du nevner som du har som må dyppes i røra er det verste kjøpet jeg noensinne har gjort! Kjøpt på Netthandelen tror jeg! Men hva kjøper man ikke når bestemors fantastiske pannekakejern fra åttitallet (ja helt sant, da hadde de slike som den du viser bilde av, men enda bedre kvalitet) gikk dukken sånn brått og plutselig. Jo man googler, finner ett treff på pannekakejern på Netthandelen og kjøper ukritisk!

Takk til Jernia som begynte å selge et ordentlig et like etterpå. Det som skal dyppes i røra er gått til de evige jaktmarker!

Mitt er kjøpt på tidlig 90-tall, lenge før netthandel. Skulle være sååå fancy og bra. Vel....det var det ikke.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 07:15   #67
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Gjerne det, men venninna di har sikkert et sånt her:


Jeg har ikke et sånt. Jeg har et som er totalt ubrukelig. Det ser ut som en stekepanne uten kanter, men går på strøm. Du må helle et veldig tynt lag røre på, eller aller helst dyppe jernet i røra. Pannekakene blir supertynne. Jeg skal spare deg for irritasjonen det er å ha det i hus

Det du beskriver er jo ikke pannekaker men crêpes. Høres langt mere nyttig ut en det jernet over. Det er noe av det mest fjollete og unyttige jeg har fått i hus. Langt bedre, og raskere med stekepanne. Ja også mindre oppvask. For stekepanna må brukes uansett til bacon.

Salatslynge er et must. Flott å få vasket salaten og få den tør.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 07:29   #68
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Brødbakemaskin og riskoker, har ikke brukt de.

Har du riskokern din på kjøkkenet? Jeg har min i garasjen, og har veldig mye nytte av den.

Jeg bruker vel grillredskapene minst.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 18-07-08 kl 07:36.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 07:59   #69
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Sitronbåtpresser får bli mitt bidrag til denne diskusjonen: Vi har et lite håndtak som er sitronbåtformet i enden. Putt sitronbåten inni, klem sammen, og vips har man sitronsaft på rekene uten å måtte søle til hendene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 08:15   #70
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Ja, for sitronsaft er jo det verste å få på hendene når man spiser reker.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:02   #71
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Vet ikke helt, jeg har så mye drit som jeg ikke bruker. Stavmikser, toastjern, blender, vannkoker osv osv.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:03   #72
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Når jeg leser denne tråden er jeg glad for at jeg har vært klar i min tale til slekt og venner om spesialredskaper til kjøkkenet. Vi eier knapt noe av det som er nevnt i tråden.

Men noen støvsamlere har vi. Det mest unyttige er selvsagt diverse tupperware-dingser, som svigermor har prakket på oss. Vi har f.eks. en sånn boks til å sette 2 liters isbokser i, som er isolert, sånn at isen skal holde seg kald lengre. Og så er det små rom på sidene til non-stop og sånt ( i følge svigermor). For det første er det bare de kvadratiske boksen som passer oppi, for det andre skjønner jeg ikke vitsen - vi tar da ikke isen ut av fryseren i timesvis før vi har tenkt å spise den, og for det tredje står boksen så ustødig oppi der, at når man bruker isskje og isen er litt hard (som den selvsagt er i en isolert boks som ikke lar isen bli myk) så hender det at hele isboksen kommer ut av sin flotte beholder - og det så non-stopen spruter. (Har prøvd oss noen ganger hos svigermor, vår egen har aldri vært brukt).

Og så har vi en del påleggsbokser, som vi aldri bruker. Ja, og så må jeg jo si at sånne runde visper er ubrukelige. (Vi har en fra... jada. Tupperware). Jeg foretrekker sånne i metall med spiral rundt, hvis dere skjønner, for den når jo inn i krokene. Mens de der runde visper bare på midten.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:36   #73
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Det var mange ting i denne tråden som jeg anser som brukelige, men her er vårt ubrukelige (men, du & du så lekker den er) bidrag:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:43   #74
Stavangerjentå
Undrende
 
Stavangerjentå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 95
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Brødbakemaskinen. Brukt heftig to måneder sent på 1900-tallet og har siden samlet støv. Nå gitt bort til ex-naboer.

Frityrgryte. Vi ønsket oss denne til bryllupet, men bruksanvisningen var så vanskelig at jeg gav opp. Nå gitt bort til ex-naboer

Juicepresser (to stk - hvorav den ene var gave fra forlover og derfor ikke kunne byttes inn igjen). Aldri brukt. Nå gitt bort til ex-naboer.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 11:35   #75
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det var mange ting i denne tråden som jeg anser som brukelige, men her er vårt ubrukelige (men, du & du så lekker den er) bidrag:

Hva i alle dager er det der!?

Mitt bidrag må vel være woken vår.
Og en nydelig ildfastr form i keramikk, med lokk, som vi heller aldri har brukt.
Om det er fordi det er veldig unyttig, vet jeg ikke, men det er vel heller det at vi har vært for late til å begynne med forbehandlingen som er nødvendig på begge før man bruker dem første gang.
Og at wok generelt er mer pes enn det er verd.
(Plutselig veldig glad for at vi aldri kjøpte fondue-gryte... )

Den appelsinskrelledingsen fra Tupperware var genial, jeg har aldri spist så¨mye appelsiner som etter jeg fikk den.
Nå må jeg vel på et nytt party snart, for en av hundene tok effektivt knekken på den da hun tydeligvis tok feil av den og tyggebeinet sitt.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 11:44   #76
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Enhjørning: Kjenner du ikke igjen en eggeskalperingsdingseboms når du ser den, altså? Denne geniale saken har en kule man drar opp og når man slipper den ned så lager man et perfekt søkk i egget slik at man kan ta toppen av og spise egget. Ingen klussing med kniv og sånt. Bare så synd at jeg aldri spiser bløtkokte egg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 11:50   #77
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Enhjørning: Kjenner du ikke igjen en eggeskalperingsdingseboms når du ser den, altså? Denne geniale saken har en kule man drar opp og når man slipper den ned så lager man et perfekt søkk i egget slik at man kan ta toppen av og spise egget. Ingen klussing med kniv og sånt. Bare så synd at jeg aldri spiser bløtkokte egg.

Åååh, selvfølgelig!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 12:21   #78
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Unyttig: Riskoker,popcornmaskin(står i boksen ennå), egen "skål" til bakt potet, pastamaskin, egen "form" til stek, isknuser,mikser til milkshake o.l

Bruker racletten vår rett som det er

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 13:27   #79
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men noen støvsamlere har vi. Det mest unyttige er selvsagt diverse tupperware-dingser, som svigermor har prakket på oss. Vi har f.eks. en sånn boks til å sette 2 liters isbokser i, som er isolert, sånn at isen skal holde seg kald lengre. Og så er det små rom på sidene til non-stop og sånt ( i følge svigermor). For det første er det bare de kvadratiske boksen som passer oppi, for det andre skjønner jeg ikke vitsen - vi tar da ikke isen ut av fryseren i timesvis før vi har tenkt å spise den, og for det tredje står boksen så ustødig oppi der, at når man bruker isskje og isen er litt hard (som den selvsagt er i en isolert boks som ikke lar isen bli myk) så hender det at hele isboksen kommer ut av sin flotte beholder - og det så non-stopen spruter. (Har prøvd oss noen ganger hos svigermor, vår egen har aldri vært brukt).

Er det denne du mener?coolit.jpg

Til Tupperware og svigermors forsvar får jeg si at den heter Cool It og ikke kommer fra Tupperware.

Svigers har fått en slik av oss og synes den er genial!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 13:45   #80
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Enhjørning: Kjenner du ikke igjen en eggeskalperingsdingseboms når du ser den, altså? Denne geniale saken har en kule man drar opp og når man slipper den ned så lager man et perfekt søkk i egget slik at man kan ta toppen av og spise egget. Ingen klussing med kniv og sånt. Bare så synd at jeg aldri spiser bløtkokte egg.



Kanskje ikke det mest nødvendige redskapet, men veldig elegant, da!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no