Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-14, 01:55   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Legge merke til lydene gjør jo vår også, hun er bare ikke redd. Litt rastløs, litt var, men ikke redd. Og absolutt mer tilfreds ute sammen med mannen, enn inne med meg og ungene. Sikkert like happy inne med mannen også, men der var det egentlig mer styr og ståk og pes, og siden vi, ikke optimalt, feiret sammen med mange unger, en av dem red hund, og to andre hunder, satt hundene stort sett i burene sine hele kvelden, sånn siden de ikke egentlig roet seg helt i nærheten av hverandre, kan man si, og det gode ikke de utrygge ungene sikrere akkurat.

Da hadde jo huden det fint ute, i bånd selvsagt.

Nei, det er ikke gitt at vi går for en reprise av denne feiringen neste år. Vi får se, ungene blir nå et år eldre, og ingen vet om vi har hunden et år til (hun er vel 10 åt gammel nå) men den naboen hadde i alle fall ikke mye peil på hva hun snakket om, mener jeg. Men min mann er så diplomatisk at han svarte at om det plaget HENNE, så kunne han gå inn med hunden.

Nå ligger hun fornøyd nede på teppet sitt og bryr seg ikke det minste om at det smeller ute fortsatt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 02:03   #62
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Han kunne ikke brydd seg mindre om rakettene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 02:28   #63
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Møtte noen med hund ute her ved midnatt. En 4 år gammel labrador. Du verden for en hund... Det smalt og blinket heftig rundt oss, men han leet ikke på en kroppsdel. Alt han var ute etter var å hilse på folk, og da jeg og datteren fikk kontakt, ja da var han solgt. Og jeg fikk nyttårsvasken min av ei heller ivrig og klissete tunge

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 11:50   #64
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.175
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Hunden vår var reddere enn noen gang. Hun var selvsagt inne, det var vi og. Hun skalv og hyperventilerte litt, type med tunga ute. Det var verst ved midnatt. Nå ser det heldigvis ut til å være glemt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 11:58   #65
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Det gikk ikke så verst her. Han lå ved føttene våre mens vi satt inne og så halve Top Gun, vi var slitne og sjuke og satt oppe bare for hans skyld. Han var ganske stressa akkurat mens fe nærmeste naboene fyrte opp sitt, men de hadde ikke så veldig mye, heldigvis. Ikke så vi lysglimt inn i stua heller, vi hørte bare lyden. Stua ligger skjerma mot et skogholt.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 14:08   #66
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.436
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Her gikk det veldig bra. Jeg stengte ham inn i buret når vi gikk ut på takterrassen og jeg sjekket ham litt innimellom og han var helt rolig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 14:52   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Jack synes det er gøy med nyttårsaften, sto logrende på verandaen og fulgte med på rakettene, og var med og gikk tur akkurat rundt midnatt. Men han vet ikke at han er en hund, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 15:04   #68
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

To hunder her, ingen av dem reagerte nevneverdig på rakettene. Min hund var litt mer skeptisk enn gjesten, men det ga bare utslag i at han ikke ville ut på terrassen, han opptre seg ikke som om han var redd. Sønnen min på åtte er derimot veldig redd raketter, så jeg var inne med ham og hundene mens kjæresten var ute og fyrte av raketter med ungene.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 20:17   #69
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Min var hos svigers og hadde vært redd. Hadde peset veldig og hadde ikke ville gå ut for å tisse ila kvelden en gang. Ikke hadde han spist noe ila kvelden heller men hadde visst spist og drukket opp ila natten så han hadde blitt rolig. Har sovet i hele dag så det tok nok på stakkaren. Han er helt rolig og fin igjen i dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 22:46   #70
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Blir helt matt av å se alle hundene som er forsvunnet.
Så jeg skjønner ikkje at folk tar hundene ut når det smeller som værst.

Logg inn på FB og 3 savnet meldinger fra folk som har mistet hundene sine.
Trist. Og håper de finner de igjen.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 08:38   #71
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Blir helt matt av å se alle hundene som er forsvunnet.
Så jeg skjønner ikkje at folk tar hundene ut når det smeller som værst.

Logg inn på FB og 3 savnet meldinger fra folk som har mistet hundene sine.
Trist. Og håper de finner de igjen.

Enig. Jeg tror det er mange som ikke tar høyde for at hunden deres kan reagere på en helt annen måte enn vanlig, som feks å ignorere innkalling. Jeg angret veldig på at jeg ikke hadde bånd på hunden min i hagen, men heldigvis løp hun inn i huset da de skjøt opp et batteri med sikkert 10 skudd nedi gaten. Jeg tar ikke den sjansen neste gang, nei.

Jeg leser på flere facebooksider som om handler forsvunne hunder og det er veldig mange som har stukket av på nyttårsaften, hoppet over høye gjerder, kommet seg ut av hundegårder osv. Jeg syns det virker helt uansvarlig å ha en hund i hundegård den dagen der.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 21:42   #72
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Vår hund er rett og slett ikke uten bånd, så derved var det jo ikke fare for at hun skulle stikke av.

Ta med hunden ut, uten bånd, på en slik dag, det virker ikke fornuftig nei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 21:52   #73
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Veldig mange av hundene stikker av på tross av bånd.
Så er nok ikkje så svart/hvitt som at hundene som har stukket av ikkje har bånd på seg.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 22:00   #74
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Mulig det, ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 22:46   #75
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Han reagerer ikke i det hele tatt, men han får ikke mulighet til å gå ut uten bånd heller. Vi tar han ikke ut når det står på som verst, for han trenger ikke bli nervøs.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no