Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjedelige trauste matpakker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-11, 09:48   #61
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjedelige trauste matpakker

Beklager feil ordbruk, skremmeren. Om du ser resten av innlegget, så håper jeg du forstår hva jeg mener. Det er ikke akkurat slik at jeg ville tatt selvmord om ikke disse trådene av og til dukket opp. SÅ avhengig av nettet og FP er jeg ikke.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 17:59   #62
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjedelige trauste matpakker

Opprinnelig lagt inn av guttemamma, her.

Det som begrenser mest for meg er at matboksene skal ligge i sekken fra 07.15 (De går og har ganske lang skolevei og somler, så bruker nesten 1 time!!!) til ca 11.15 da de skal spise. Guttene gidder ikke dra på svære matbokser heller.

2.klassingen har nå spist 1-2 skiver med leverpostei og eplebiter hver eneste dag! Av og til får han med en yoghurt og litt rosiner. Kresen fyr. Han liker også kaviar med fårepølse på skiven, men kaviaren blir visst ekkel i matboksen. Til og med en slik liten tube til å ta på rett før man spiser.

4.klassingen får 2 skiver med servelat eller brunost og bringebærsylt. Han liker baconost men klager på at den blir ekkel i matboksen. Han elsker frukt og grønt så matboksen blir fylt opp med gulrøtter og agurk i staver, eplebiter, melonskiver, noen plommer, en halv tomat, yoghurt med litt havregryn i en boks, mandler osv. Ingenting fancy bare kjapt lagt oppi, kuttet med vanlig kniv.

Skulle gjerne sendt med fiskepudding og fiskekaker til minsten og kjekkere ting til storebror, men det var det med varmen og mangel på kjøleskap.....

Det finnes matbokser med kjøleelement.
:ser ikke problemet:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:17   #63
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.552
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjedelige trauste matpakker

Mine barn får stort sett helt ordinære matpakker, av og til brød, av og til knekkebrød med pålegg de liker. Det eneste de aldri får på skole/barnehagemat er nugatti.

Jeg har jobbet i barnehage i nesten 20 år og min erfaring er at de fleste har vanlige matpakker, noen har gjort litt mer ut av det, men noen misunnelse fra de andre er sjelden og spore. Jeg tenker at folk gjør det som passer dem best også når det gjelder dette temaet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 23:25   #64
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjedelige trauste matpakker

Hm. I går skulle jeg lage matpakker. Vi hadde grove pita til middag og noen til overs - Junior ville gjerne ha i matpakken. Videe hadde vi Babybel, og jeg viste frem en slik og han ropte entusiastisk at "Ellen" alltid hadde sånne. Så vi åpnet og spiste en - nam!

Lagde to halve grove pita med dansk salami, gulost og mais (favorittpålegg for tiden og en av få aksepterte grønnsaker). Youghurt, Babybel og en skive med noe kjedelig.

Nesten alt var urørt. For pitabrødet var nemlig litt revet opp i kanten og dermed ødelagt og uspiselig, Babybel ville han ikke ha akkurat i dag. Så han har nesten ikke spist, faktisk. Han som egentlig har med 4 skiver + youghurt.

Utakk er verdens lønn.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 07:58   #65
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjedelige trauste matpakker

Mine barns matpakker ender som regel opp som standard brødskiver, og noe frukt/grønt om vi har. Størsta har dilla på gulrot så jeg prøver å ha det liggende hele tiden. Eplebåter i en Bendit-boks er også stas, spesielt om jeg drysser over kanel. Da blir de ikke brune, og det er visst hundreogfemti ganger bedre. (Jeg har hatt med det på skolen selv, og det er faktisk veldig godt. )

Jeg er av den sorten som gjør mer utav min egen matpakke enn ungenes. Malin spiser det meste, og er fornøyd bare hun liker det som er i boksen, samme hvor lite fænsi det er. Leon spiser kun matpakke til frokost, og får frukt og grønt i barnehagen, så det er lite spennende der i gården. Kanskje en yogurt. Jeg derimot orker ikke spise mat som har blitt smurt mer enn et kvarter i forveien, så jeg pakker ned pålegg og brød/knekkebrød hver for seg og smører når jeg skal spise. Prøver å få med litt frukt/grønt til meg selv også når jeg kommer på det.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 09:36   #66
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjedelige trauste matpakker

Nå er første skoleuke unnagjort og hver dag har det vært en skive med salami og en skive med ost.

Men etter å ha lest matpakke tråden, har jeg jo skjønt at matpakkene mine er ganske så kjedelige. Så fredag slo jeg til og la oppi to kyllingspyd som var igjen fra middagen og en et par bixit-kjeks i tillegg (de skulle på tur). Den levere jeg nok på fram til jul tenker jeg.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no