Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Tar du av hinnen på eggeplommen når du steker?
Selvfølgelig. :anatole: 28 19,05%
Går det an? 92 62,59%
Nei! Det er den som passer på alle vitaminene, nemlig. 11 7,48%
Dustepoll! Hvorfor er det aldri noen helt enkle ja/nei-alternativ? Hm? 16 10,88%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-10, 21:14   #61
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Jeg skal i alle fall studere neste speilegg nøye. Duverden duverden.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:15   #62
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hvordan får man fjernet denne åpenbart grusomme hinnen uten å stikke i stykker plommen da?

Jeg bare drar det bort med en smørkniv.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:15   #63
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.222
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hvordan får man fjernet denne åpenbart grusomme hinnen uten å stikke i stykker plommen da?

Drar tuppen av stekespaden varsomt over plommen. Jeg liker ikke å spise denne hinna (strengen sitter oftest fast her) og hiver den bare rett i søpla når jeg har dratt den av.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:15   #64
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.804
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Jeg skjønner at jeg har en jobb å gjøre i morgen tidlig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:15   #65
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Ja

  Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:15   #66
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Jøss.. og dette har eg levd i 40 år utan å vite. Mykje "snørr" med andre ord.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:16   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

rajraj, vi må steke egg sammen en dag! Jeg ser at jeg har mye å lære.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:16   #68
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Du må stryke, stryke, stryke vaaaarsomt over plommen med flatsiden på gaffelen. Så ser du at du får tak. Da drar du hinnen av plommen og roter den ned i eggehviten. Må gjøres med en gang du har kakket egget i pannen, slik at den ikke rekker å stivne fast i kantene og så den får blandet seg med resten av hviten før den har blitt skikkelig stekt.

(Ja, jeg har brukt mye tid på dette og tar det veldig alvorlig.)

Jeg tar av meg hatten, evt turbanen.

Hvis man er litt skjelven på hendene en tidlig søndagsmorgen (noe som hender enkelte), er det kanskje best å gå for omelett da?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:18   #69
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Ja. Det vil jeg nok si, Turbanen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:18   #70
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Klart jeg tar av hinnen. Med stekespaden. Jeg er en veldig erfaren eggsteker.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:18   #71
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.222
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg tar av meg hatten, evt turbanen.

Hvis man er litt på skjelven på hendene en tidlig søndagsmorgen (noe som hender enkelte), er det kanskje best å gå for omelett da?

Absolutt. Eller få en som er i litt bedre form til å lage og servere deg frokost på senga

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:19   #72
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg bare drar det bort med en smørkniv.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Drar tuppen av stekespaden varsomt over plommen. Jeg liker ikke å spise denne hinna (strengen sitter oftest fast her) og hiver den bare rett i søpla når jeg har dratt den av.

Jeg er målløs.

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Jøss.. og dette har eg levd i 40 år utan å vite. Mykje "snørr" med andre ord.


Jeg også (snart førti i alle fall). Tenk alt det snørret!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:20   #73
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

rajraj, vi må steke egg sammen en dag! Jeg ser at jeg har mye å lære.


Jeg kan lære deg alle mine triks! På det meste må jeg nemlig steke ti speilegg i fire varianter, og jeg gjør det selvsagt alltid med bravør.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:22   #74
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dere snakker om streng, hinne og snørr. Er det EGG dere snakker om?

Jepp. Ikke få oss til å begynne med sammenligningen egg, streng, hinne, snørr og livmor, navlestreng, fosterpose og -vann.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:28   #75
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.276
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Man bruker forresten stekespaden, ja. Ikke gaffel.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:29   #76
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.669
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Jøss, en hel vitenskap dette.

Men er det bare jeg som fikk lyst på speilegg av denne tråden? :sulten, og åpenbart ikke lettskremt:

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:31   #77
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jepp. Ikke få oss til å begynne med sammenligningen egg, streng, hinne, snørr og livmor, navlestreng, fosterpose og -vann.

Nei. Neineinei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:32   #78
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Men hvordan i alle dager får dere den av med stekespaden?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:38   #79
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.222
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Men hvordan i alle dager får dere den av med stekespaden?

Drar tuppen av stekespaden forsiktig over plommen, da drar den ned seg hele hinnen. Noen ganger sitter hinnen litt fast, så da drar man flere ganger over.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 21:43   #80
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du av hinnen på plommen når du steker egg?

Jeg drar den av med stekespaden ja, men jeg steker den sammen med resten av egget.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no