Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-08, 10:08   #61
Affe
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3
Affe har et hav av muligheter foran seg
Utrop

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Du må for all del ikke gå videre med dette firmaet. Her er utdrag av regnskapene deres:
http://www.1881.no/Regnskap/Kuben+pr...osjekt%22&qt=8
Gjeld på over 20 mill og inntekter på 1,6 mill ser ikke sunt ut.
Hvis dere likevel går videre med disse folka, må dere kun utbetale for hvert steg av byggeprosessen som er ferdig og godkjent.
Vær nøye med kontroll - bruk fagfolk. Esterne de bruker er ikke fagfolk, og kan ikke engang legge isolasjon riktig. Den norske (bergenser) byggansvarlige har to konkurser (få år siden) og mange konflikter bak seg.

Affe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:10   #62
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.818
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Jeg hadde nok trukket meg ut nå, må jeg innrømme.. Dere har fremdeles ikke betalt noe? Kan dere få annulert kontrakten uten kostnad nå? Med bakgrunn i rykte og økonomisk situasjon synes jeg det ser veldig risky ut.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 11:50   #63
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Jeg har en lang og vond historie med et i utgangspunktet velrennomert byggefirma, og det jeg leser her får varsellampene hos meg til å blinke kraftig. Jeg hadde gjort mye for å få trekke meg fra denne kontrakten, for dette virker som det kan gå ille. Mitt råd er: Ikke tro på alt de sier, konkurser og regnskap viser at de ikke i det hele tatt har orden.

Lykke til!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 12:51   #64
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Jeg har ikke lest alle dokumenter etc, men jeg tror faktisk at jeg ikke hadde bygget hus med dette firmaet. Jeg skulle ha startet på nytt og funnet noe annet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 12:55   #65
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har ikke lest alle dokumenter etc, men jeg tror faktisk at jeg ikke hadde bygget hus med dette firmaet. Jeg skulle ha startet på nytt og funnet noe annet.

Det kan til og med være det beste dere har gjort, om dere venter noen måneder før dere går inn i en ny kontrakt med nytt byggefirma, eller dere velger å kjøpe noe ferdig. Mange har nemlig spådd at både markedet og byggeprisene skal kraftig ned.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:43   #66
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Min far kjøpte leilighet som skulle bygges, og utbygger gikk konk før det ble ferdig. Det var kun det at megler hadde pengene på sin konto som reddet ham. Jeg ville bedt banken stoppe utbetalingen var jeg deg - og funnet en utbygger med bedre økonomi.

Håper det går bra!

  Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 15:36   #67
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

I dag har vi fått en avklaring på hva som skjer, og selv er jeg ikke bekymret lengre nå.

Affe: Kuben prosjekt bygger ikke selv. Det er Axxe som har bygget for kuben. Slik det drives så er kuben bare et firma som leier inn andre entrepenører til å bygge for seg. Det skal ingen av de som har jobbet i Axxe i nærheten av vår nye bolig, men hvem entrepenør det blir, er ikke avklart før om en ukes tid. Bergenseren din har jeg hverken hørt om, eller sett noe til (sannsynlig at han hørte til i Axxe vil jeg tro). Kanskje like greit det, etter det jeg skjønner.

Hva Kubens rykte som utbygger angår, så leser jeg kun en negativ tilbakemelding på de. Forøvrig er det ingen ting å finne om de på nettet, og jeg ville tro at dersom flere var missfornøyde og det var store klager ute og gikk, så ville man kunnet lese mer... eller? Vi velger å la tvil komme tiltalte til gode. Som om vi har noe valg liksom... Axxe/Kuben står i alle fall for flere store utbygginger, boligprosjekter, og renovasjoner, så de bør jo vite hva de driver med.
Skriver mer i kveld jeg. Har visst veldig mange små hender som vil hjelpe til her nå...

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 19-11-08 kl 16:05.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 15:39   #68
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Kan dere få annulert kontrakten uten kostnad nå?

Nei, det kan vi ikke. Det vil koste oss temmelig mye penger, fordi vi samtidig hindrer de i ikke bare ett, men to byggeprosjekt, fordi de da heller ikke kan sette opp bolig for de som skal bli våre nye naboer. Det er ikke et aktuelt alternativ pr nå.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 21:47   #69
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Hvordan går det med dere?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 08:10   #70
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Oj, denne hadde jeg jaggu nesten glemt. Jo nå skal du høre...

I slutten av november fikk vi ny entrepenør - TK-eiendom, som overtok kontrakten fra Axxe. Lettvint overgang for oss som boligkjøpere, fordi det ikke medførte noen endringer hverken på boligtype, beliggenhet, pris, eller andre viktige ting. Kontrakt om partsinntredelse ble selvfølgelig skrevet, så alt er gjort etter boka, og virker ryddig og bra. Det var litt godt å se at ikke hele boligkjøpet gikk fløyten liksom.

Det ble sendt byggesøknad til Sørum kommune, men de som har lest 91-Stomperud vet jo at Søruminger kan være litt trege ( ) så den tok det tid å få godkjent.
Kommunen brukte for eksempel nesten 2 uker på å krangle med rørleggeren om hvor rørene lå - kartene til kommunen stemte ikke helt med virkeligheten kan man si, men det meste ordner seg jo, så de ble da enige til slutt. Byggetillatelse kom, men vi ligger nå 3 mnd etter det som opprinnelig var planen. Innflytting blir i mai-juni (realisten i meg sier at det blir i slutten av juni).

Når alt bare ble på stell, så startet de da graving, og skulle støpt plate fredag før påske, da noen plutselig oppdaget at Sørum kommune hadde godkjent en plassering som rett og slett ikke var lovlig. Slik det var godkjent så ville bygget ligget for nært strømkabel. Så ble det da ny forsinkelse på ca 2 uker, fordi de må snu huset 90 grader, kontakte kommunen om dette, graveren må gjøre en del av jobben på nytt + +. Greit de fant ut av det før støpen var gjort i alle fall. Nytt tidsskjema sier at støpen skal gjøres tidlig neste uke, og at huset (som forøvrig står ferdig på fabrikken) leveres på tomta i slutten av uken etter. Snuing av huset er visstnok bare ett gode i følge naboene, som mener vi får bedre solforhold på den måten - så kom det da noe godt ut av dette også.

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder av tomta her etter hvert.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 08:15   #71
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Skal vi sjå om det blir bilder av dette da...















__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 17-04-09 kl 08:31.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 11:50   #72
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Godt alt ser ut til å ordne seg!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 12:09   #73
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Godt å høre at ting ordnet seg for dere.

  Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 12:14   #74
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Hvordan er det med partygutta der dere bor nå, da? Same same?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 17:42   #75
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Hvordan er det med partygutta der dere bor nå, da? Same same?

Joda, mye av det samme, men det har blitt en del bedre også heldigvis.
Nå håper jeg vi får solgt boligen da. Du vet ikke om noen som trenger en liten men trivelig leilighet, og som ikke plages av naboer som lager litt liv i blant?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 17:43   #76
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Var forresten nettopp innom tomta, og der var lecablokkene levert, og alt ligger klart til å starte muring på mandag.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 20:37   #77
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Dette var godt å lese. Må si at jeg var litt bekymret for dere en stund.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 20:40   #78
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd



Vi var litt svette der ett øyeblikk vi også, kan jeg bare si, men alt ordner seg for snille jenter vet du.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 19:19   #79
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Får oppdatere litt, for nå skjer ting i stort tempo her.
Bilder fra mandag:







Og disse er fra i dag:






Nå går det virkelig unna.
På onsdag kommer huset. Gleder meg til å se hvordan det blir.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 19:20   #80
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vår nye bolig vokser frem - en slags byggetråd

Stilig, dette går fort. Gleder meg til bilder på onsdag.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no