Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Husk å ikke ha barn liggende/sittende i bilen i varmen!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-09, 23:53   #61
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av sunshine 24, her.

Gud hjelpe meg!!!! Hva vet du om hvor lenge det barnet hadde ligget der?? ikke rart barnet skriker hvis det står tre villt fremmede hysteriske voksne utenfor vinduet heller da!!! Barnet sov helt sikkert i bilen når hun løp inn og som mangen andre spedbarn skriker de når de våkner... Og med en bil uten air condition blir nå da barnet svett uansett om bilen står i ro eller kjører... Du var høygravid og hadde lyst å klore ut øynen til moren?? ALtså uvitende hysterisk du da vill jeg si hvis du kan si noe slikt som at du ville klore ut øynene hennes!!!

Jeg syntes uansett det er rart å forlate en baby i en bil i varmen uansett om man har aircondition, skal ut i fem min, om det sover, eller om man hisser opp barnet ved å reagere. Heldigvis reagerer noen, sier jeg heller.

Om politiet rekker å komme før man er tilbake, og barnet sitter og svetter, så har man vært for lenge borte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 23:55   #62
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Man etterlater hverken barn eller hunder i bil i denne varmen. Herregud, det er jo ille nok når en må slakke litt på bremsen. Hunden min elsker forresten å kjøre i bil uten tak, nå i varmen. Eller med alle vinduer åpne i den andre bilen. Han blir ikke etterlatt et sekund i bilen.

Når det gjelde linken i HI, så er det bare helt tragisk. Jeg regner med at familien får krisehjelp.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 23:59   #63
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av sunshine 24, her.

Hva er forskjellen på å løpe inn på en butikk og løpe ut igjen mens barna venter i bilen med alle vinduene åpne enn en stillestående kø på vei hjem fra jobb og barnehage?? Synes det er hysterisk og fullstendig firkantet syn å skrive det at det uansvarlig å løpe inn på butikken " for skal bare ha to ting" f eks..... mens barn venter i bilen. Min mening er at jeg ikke ser problemet med det i det hele tatt. Da er det jo fullstendig uansvarlig å kjøre hjem i kø også da!!! eller???? Denne episoden i Danmark, altså her snakker vi om en hel arb dag!!! Jeg snakker om maks fem min!!! Jeg stopper ofte utenfor en butikk mens mine tvillinger sitter i bilen og venter pga av jeg kommer ikke inn med tvilling vognen og det er lite kjekt å gå å bære på to hylende og skrikende barn som ikke vill den veien jeg vill. Ser bilen fra kassen gjør jeg også... og når jeg gjør det er det som sagt bare en eller to ting og ikke er det kø i kassen heller. Hadde det vært laaang kø med store fule handlevogner hadde jeg droppet det. Det jeg vill frem til er at det går ann å ikke være fullstendig firkantet og hysterisk!

Dette sitatet har så mange reagert helt likt meg på, så jeg gidder ikke skrive det samme som andre har gjort. Vil bare si at du er langt ute på landet med dine kommentarer.

Opprinnelig lagt inn av sunshine 24, her.

Jeg selv har aldri forlatt et spebarn i bilen.og ville nok heller ikke gjort det når barnet var så lite. Og jeg skrev på en p plass med åpne vinduer og nok en gang viften hjelper ikke de i baksetet!! Og jeg sier ikke at annet er hysteri men at noen resgerer hysterisk for et min eller to synes jeg er hysterisk og det er min mening og den må jeg få lov å ha.

Visst hjelper viften på dem i baksetet! Den hjelper mest foran men luften i HELE bilen henger jo sammen. Du har vel ikke glassvegg mellom. Greit nok at det ikke blåser rett på dem. Og står man i kø så ER man der som voksen. Går man fra dem i noe man tror bare blir 1-2 minutter så er man ikke der og man kan bli stående i kø, i verste fall kan man besvime eller noe.

Nei i denne varmen er det bedre å ha dem med seg.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 00:05   #64
sunshine 24
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 7
sunshine 24 bør skjerpe seg
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Poenget her, som flere av oss prøver å påpeke, er at selv om du i utgangspunktet bare har tenkt til å være noen minutter (ser du har redusert fra 5 min, til 1-2 min i løpet av svarene dine), så kan du ikke forutse hva som kan skje, du kan bli forsinket, andre ting kan oppholde deg, og vips, der var det plutselig gått 10-15 min, og vi prater om helt andre temperaturer inne i bilen.
Hysterisk eller ikke, men at du er synsk, og kan spå butikkøer, det skal det vel litt til at du klarer?

Nei det klarer jeg ikke. men hadde det vært kø hadde jeg ikke gått inn og hadde det kommet en med full handlevogn foran meg hadde jeg gått ut igjen. Men ser synspunktene deres her ja!Jeg må bøye meg litt i støvet her. Tror jeg skal ta med meg ungene inn og prøve å unngå å la de sitte igjen i bilen i fremtiden.tror jeg i bunn og grunn hadde hatt en bedre magefølelse da. det er mye som kan skje selv om sansynligheten er liten men dømmer ingen hvis noen andre velger noe annet for meget få min. ha en fin helg!

sunshine 24 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 00:06   #65
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Det finnes ingen grunn til å glemme barn eller dyr i bil. Har man det virkelig så travelt og en så stresset hverdag så må man gjøre noe drastisk. Når det kan gå utover liv fordi rutiner endres, man har ferie eller annet som stresser en ja da har man store problemer! Slike saker som dette gjør meg så forbannet, trist og lei meg.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 00:15   #66
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Det har hendt at vi har kjørt ut av køen og luftet både barn og voksne når det har vært som varmest. Jeg synes ikke det er det samme å kjøre i kø som å forlate barn i bilen. Så lenge sjåføren er tilstede i bilen kan man selv vurdere hvor varmt det er. Det kan man ikke i kassakøren på Rema.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 00:49   #67
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av sunshine 24, her.

Ja det er din mening ja!!! Jeg vet ingenting om barnet har sovet i bilen eller ikke men for vår del som har bil uten ac er det akkurat det samme om den står i kø eller står parkert på en p plass i tre min!!!

Forskjellen er at om dere står fast i en bilkø uten AC i sommervarmen, så har du full mulighet til å kjøre ut av køen om barnet begynner å bli overopphetet. (Det har jeg gjort selv. Solsteika sto rett på minstejenta som gråt. Det var så varmt at vi måtte bare avbryte hjemturen med en kald avstikker.) Men om barnet sitter forlatt i bilen uten noen til å se til det, så er det ingen der til å reagere om noe skjer. Med mindre en kan prise seg lykkelig over godhjertede tilfeldige forbipasserende med evne til å reagere..



Forferdelig trist med ulykken som var nå i Danmark.
Stakkars far, datter og familie. Forferdelig trist. Det skulle vært et sikkerhetssystem som forhindret at slikt "lett" kan skje. Med bakovervendte stoler og småbarn som sovner i bilen, så er det jo kun hukommelsen som gir tegn til at de faktisk er i bilen som parkeres. Kansje om bakovervendte bilstoler av denne grunn alltid ble solgt med tilhørende sladrespeil, så kunne noen av disse ulykkene blitt avverget.


Sist redigert av nam : 27-06-09 kl 00:58. Årsak: Skrivefeil.
nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 01:05   #68
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Enda en grunn til å ha speil festet bak så man kan se ungen i frontspeilet. Huff denne saken er grusom, og for noen år siden hadde jeg nok blitt med i hylekoret over hvor uansvarlige og grusomme disse foreldrene som glemmer barna i bilen var, men etter å ha satt meg litt mer inn i historiene innser jeg jo at ingen glemmer igjen barna med vilje, barna betyr jo alt for dem og dette er jo rett og slett tragisk for alle parter.

Jeg er fremdeles med i hylekoret. Det går bare ikke an å være så sløv.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 01:33   #69
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

En forferdelig tragisk sak...

Jeg har en venn som en gang glemte - den gang - minstemann i bilen, og det tok en drøy halvtime/time før han oppdaget det. Gudskjelov gikk alt bra! Det skjedde i en svært stresset situasjon, men som han fortsatt sier; det er ingen unnskyldning for at det skjedde...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 10:15   #70
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av sunshine 24, her.

Gud hjelpe meg!!!! Hva vet du om hvor lenge det barnet hadde ligget der?? ikke rart barnet skriker hvis det står tre villt fremmede hysteriske voksne utenfor vinduet heller da!!! Barnet sov helt sikkert i bilen når hun løp inn og som mangen andre spedbarn skriker de når de våkner... Og med en bil uten air condition blir nå da barnet svett uansett om bilen står i ro eller kjører... Du var høygravid og hadde lyst å klore ut øynen til moren?? ALtså uvitende hysterisk du da vill jeg si hvis du kan si noe slikt som at du ville klore ut øynene hennes!!!

altså vi sto der i tja.. hvertfall 20 min før moren kom.. politiet kom etter ca 15 min.. hvem vet hvor lenge ungen hadde ligget der før vi gikk forbi og hørte hysterisk hyling innestengt i en bil...

det er da stor forksjell på å stå i kø i solen med deg selv og barn i bilen uten AC, enn å gå fra et barn i bil i solen. For det første står sikkert vinduene på vidt gap når man kjører i sånn varme uten AC og for det andre er du der og følger med og passer på barnet ditt og at det ikke blir for varmt.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 10:43   #71
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

altså vi sto der i tja.. hvertfall 20 min før moren kom.. politiet kom etter ca 15 min.. hvem vet hvor lenge ungen hadde ligget der før vi gikk forbi og hørte hysterisk hyling innestengt i en bil...

det er da stor forksjell på å stå i kø i solen med deg selv og barn i bilen uten AC, enn å gå fra et barn i bil i solen. For det første står sikkert vinduene på vidt gap når man kjører i sånn varme uten AC og for det andre er du der og følger med og passer på barnet ditt og at det ikke blir for varmt.

Jeg husker du fortalte det da det skjedde. Det var ingen som kalte deg hysterisk da...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 11:37   #72
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

For et par somre siden parkerte mannen min utenfor butikk for å kjøpe en ting. Han løp inn i butikken, jeg ble sittende i bilen. Han låste av gammel vane bilen utenfra da han løp inn i butikken, og vinduene kunne ikke senkes når det ikke var strøm på bilen. Aircondition gjorde at bilen var kjølig og god da han forlot den. Jeg rakk ganske kjapt å kjenne på en følelse av panikk, for bilen ble rett og slett kokvarm på null komma niks. Da mannen min kom tilbake etter få minutter følte jeg meg rett og slett dårlig. Til min manns store overraskelse, for han forlot en god og avkjølt bil. Nå hadde jeg kommet meg ut lett som en plett, men det er sannelig ikke sikkert et barn hadde gjort det samme.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 11:39   #73
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

altså vi sto der i tja.. hvertfall 20 min før moren kom.. politiet kom etter ca 15 min.. hvem vet hvor lenge ungen hadde ligget der før vi gikk forbi og hørte hysterisk hyling innestengt i en bil...

Håper hun fikk seg en ordentlig vekker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 11:52   #74
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

. En annen ting som er viktig er å tilby vann OFTE også i denne varmen. De små kan ikke utrykke seg skikkelig, og jeg merket igår at barnet mitt (1,5) var kjempetørst da jeg henter han i bhg. Jeg så det på han, og løp inn i bhg å hentet vann til han. Han drakk MASSE. Da ble jeg litt irritert på bhg-assistentene altså... sa ganske skarpt: "Viktig med mye væske i denne varmen, det er jo over 1,5 time siden dere spiste sist.." Da tror jeg de ble litt flaue ja. Uff.

Jeg er også overrasket og forundret over at de er svært sløve med å gi NOK drikke i barnhagen om dagen. Her om dagen hentet jeg datteren min. Ikke nok med at hun kokte i huden fordi de ikke hadde smurt henne siden morgenen, men hun var så tørst at hun drakk 3 store glass vann på styrten når vi kom hjem. Om kvelden fikk hun feber og jeg er rimelig sikker på at væskemangel var hovedårsaken til det. Jeg tok det opp med de voksne i barnehagen dagen etter og håper på skjerpning.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 11:56   #75
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men nå har jo hovedinnlegger endret innlegget sitt, slik at det er helt i tråd med de anbefalte retningslinjene, så da er det vel unødvendig å gni det ytterligere inn, eller …?

Det med å gni det ytterligere inn er OGSÅ veldig FP-korrekt og som forventet.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 12:00   #76
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det med å gni det ytterligere inn er OGSÅ veldig FP-korrekt og som forventet.

Ja, og du følger den såkalte FP-kotymen ser jeg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 12:01   #77
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det med å gni det ytterligere inn er OGSÅ veldig FP-korrekt og som forventet.

Herremin, spm du sutrer over hvor slemme alle er på dette forumet, Elin. Det må da være hakk i plata etter hvert?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 12:02   #78
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Dette syns jeg var en merkelig ting å skrive i forbindelse med denne saken. Det er mest sannsynlig ikke snakk om "å finne på" noe, men en tragisk hendelse.

Jeg nekter å godta at det er bare en tragisk hendelse i alle tilfeller. Det finnes dessverre uansvarlige foreldre som ikke tenker overhodet. Jeg var selv vitne til en episde på Ulvøya for noen år siden. Moren hadde bare parkert rett utenfor porten for å hente et annet barn som oppholdt seg på stranden. Alle vinduer lukket på bilen og et lite barn på ca 1 år i baksetet som kokte...i søvne. Vi var flere voksne som var i gang med å lete etter stor nok sten til å knuse et vindu på bilen, vi hadde ringt politet m.m. når moren kom, helt intetanende, fikk selvsagt huden full av kjeft, og kom med en tåpelig kommentar som "jeg var da bare en kort tur nede på stranden for å hente han her"....
Hadde barnet i bilen dødd, ville det da vært en tragisk hendelse hvor det var synd på moren? NEI.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 12:04   #79
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

eh jo.. det gjør det..

i fjor var jeg på et senter hvor et spedbarn lå i bilen og hyyylskrek i sommervarmen.. vi var 3 stk som sto utenfor bilen helt hysteriske og politiet kom for å bryte opp bilen etter 3 opprop i høytalerne. da de skulle til å begynne å åpne, kom moren løpende.. hun ble stående i kø så det tok litt lenger tid enn planlagt. ungen var klissvåt og medtatt og måtte nedkjøles og til legevakten.. tipper den var ca 4-5 mnd..

Fatter ikke at noen kan gjøre sånn. jeg vet ikke hva politiet gjorde i ettertid.. jeg var høygravid og hadde lyst å klore ut øynene hennes...

Helt enig! "Skulle bare" og andre dårlige unnskyldninger er ikke godt nok i slike tilfeller.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 12:15   #80
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husk å ikke ha barn liggende / sittende i bilen i varmen!

[

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Herremin, spm du sutrer over hvor slemme alle er på dette forumet, Elin. Det må da være hakk i plata etter hvert?

Så bra at du har lagt merke til det da!

Selvsagt synes jeg ikke at alle er slemme her. Noen er det. De fleste ikke. Svært mange liker å gni ting ytterligere inn. Det kan være negativt, og i noen tilfeller positivt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no