Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-10, 13:50   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det virkelig noen her som har funnet lapp på sin bil eller lagt igjen lapp på andres bil etter å ha laget/fått (minimale) riper i dørene?

Det er et seriøst spørsmål, for "alle" biler som er noe eldre enn 2-3 år har småriper i lakken på disse stedene og om dette er vanlig praksis så er det vel mange her som har opplevd dett.

Nei, og det irriterer meg ihjel. To ganger har vi fått bulket/ripet bilen av andre på parkeringsplass, enda jeg alltid passer på å stå fint til, innenfor striper og sånt. Og begge gangene har de bare stukket av. Det at andre ikke gjør opp for seg, betyr det at det er greit? Er det da også greit å stjele eller lignende, bare fordi andre gjør det? Hører du deg selv? Det at andre gjør noe/ikke gjør noe gjør det ikke riktig, Floksa.

Hvis jeg er vitne til noen som riper opp en annen bil, prøver jeg så godt jeg kan å ta bilnummeret. Noen ganger rekker man selvsagt ikke det, men sånt har jeg utrolig lite forståelse for. Og riper jeg opp en bil selv, legger jeg igjen navn og tlfnummer, uansett!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:59   #62
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det virkelig noen her som har funnet lapp på sin bil eller lagt igjen lapp på andres bil etter å ha laget/fått (minimale) riper i dørene?
.

Ja. Jeg har lagt igjen en lapp på en bil som jeg kom borti såvidt da jeg rygget på en trang parkeringsplass. Jeg kunne ikke se noen skader på bilen, men siden det var litt dårlig lys og jeg ikke var sikker skrev jeg lapp med navn og tlf-nr, og beskjed om å ringe meg hvis det var noe. I ettertid tenkte jeg på at vedkommende naturligvis kunne være jævlig og gi meg skylda for en annen skade, men på den andre siden så tenkte jeg også at det i såfall måtte kunne sannsynliggjøres med hvor min bil kunne ha truffet, lakkfarge osv. Også synes jeg det må gå an å både oppføre seg redelig selv og forvente at andre også gjør det. Jeg hørte aldri noe.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 14:11   #63
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det virkelig noen her som har funnet lapp på sin bil eller lagt igjen lapp på andres bil etter å ha laget/fått (minimale) riper i dørene?

Ja, jeg har både funnet og lagt igjen lapp. Og selvfølgelig legger jeg igjen lapp. Jeg har ødelagt noen andres verdier og selvfølgelig gjør jeg opp for meg. Og jeg er lettere rystet over at du og andre ikke gjør det samme. Hvilken rett har dere til å ødelegge andres verdier for deretter å skylde på eieren som parkerte for tett? Hvor frekk og egoistisk går det an å bli?

Jeg har også anmeldt en som ripet bilen min og stakk. Hun ble observert av vitner, nektet for alt da politiet tok kontakt og det ble tatt lakkprøver av bilen hennes som ble sjekket mot ripen/bulken i bilen min. Idioten måtte betale reperasjon av skaden (oppretting og lakkering av dør kom på 6500,-) + at politiet forlangte at hun skulle betale det det lakkanalysen kostet, noe jeg tror var nærmere 3000 kr.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 14:48   #64
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Vi kjøpte en 2005 modell fra Tyskland som vi betalte 400 000 for for et halvt år siden. Samboer mener at den var plettfri, altså lakken, da vi overtok den. Nå er det visstnok masse riper i sidene, og samboer ergrer seg noe voldsomt. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke klarer å få et sånt forhold til en bil eller andre materielle ting. Dessuten tror jeg de aller fleste ripene og store hakkene(i følge samboer) kommer fra barn i lek. Og da orker jeg i allefall ikke å bruke erergi på å ergre meg. Vi bor i borettslag og har ikke mulighet til å bygge garasje.

Jeg har aldri opplevd å finne lapp på bilene våre.

Jeg skjønner godt problemet til hovedinnlegger siden ripa er lang og en cm bred. Vi betalte som sagt 8000 kr for omlakkering av ei dør på gammelbilen.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 15:06   #65
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det virkelig noen her som har funnet lapp på sin bil eller lagt igjen lapp på andres bil etter å ha laget/fått (minimale) riper i dørene?

Det er et seriøst spørsmål, for "alle" biler som er noe eldre enn 2-3 år har småriper i lakken på disse stedene og om dette er vanlig praksis så er det vel mange her som har opplevd dett.

Ja, på gammal 245, 77mod, flirte godt og hadde nesten lyst å sende blomster til "synderen"-" fint det, men det er så mange striper her at vi umulig kan vite hvem som er din"

Men nå skal vidunderet få ny lakk etter at han har fått ny motor og drivverk og da tror jeg det blir gråt og medisinering (på gubben I don't giva a flying osv.....)om noen kommer borti. Og det er helt siiiiiinsvakt dyrt selv når man gjør det selv på "eget" verksted, tør ikke å tenke på prisen for folk som må betale noen for å gjøre jobben!

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 15:34   #66
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei, jeg gjør faktisk ikke opp for meg uten videre dersom jeg kommer til å forvolde skade ved et uhell. Kliner ungene døra opp i nabobilen så er det en selvfølge å fikse opp i det. KOmmer jeg borti nabobilen, i et fortvilet forsøk på å komme inn i egen bil,når denne står klint oppi min.... not so much

Om noen skraper opp bilen min når den står klint oppi en annen, ser jeg på som MIN tabbe, ikke den som kom til å lage ripen.


Synes du det er ok å slå ned en person fordi han står i veien for deg også? Det er jo i praksis samme sak. Kriminellt og idiotisk.

Jeg forstår at du bor på landet, men når du velger å forlate gården for å bevege deg blandt andre mennesker må du faktisk leve etter de normer, og ikke minst lover, som finnes i samfunnet.
Du kan ikke avgjøre verdien på andres eiendom, det er det hver enkelt som må vurdere. Det er ikke fritt frem å ødelegge andres eiendeler fordi de skaper ulempe for deg. Det du beskriver her er hærværk. Du kunne like gjerne tatt bilnøkkelen og dratt den over bildøra som "hevn" for at du ble klistreparkert.

Jeg legger selvfølgelig igjen lapp om jeg skulle ha skadet noen andre sin bil, men jeg gjør faktisk mitt ytterste for at de ikke skal skje. Det innebærer smyging, ikke rive dørene helt opp, klatre inn i bilen etc. Jeg har aldri opplevd å måtte vente i timesvis for å komme meg inn i bilen, men jeg har ved flere anledninger måtte være kreativ for å få det til.

Jeg forstår plutselig hvorfor enkelte tar opp to parkeringsplasser i trange parkeringshus når mennesker som deg er ute å ferdes med de dårlige holdningene sine.

Til HI: Ferdig utfyllt skademelding høres ut som en glimrende idé.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 15:41   #67
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Å legge igjen lapp er jo tydeligvis ganske mye billigere en å bli tatt og måtte betale for lakkanalyse også. ( og sinsykt mye mindre flaut)

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 15:49   #68
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Å legge igjen lapp er jo tydeligvis ganske mye billigere en å bli tatt og måtte betale for lakkanalyse også. ( og sinsykt mye mindre flaut)

Jeg ville ha dødt av skam om jeg hadde blitt tatt for å skade en annens bil og så prøve å stikke av uten å gjøre opp for meg!

Forøvrig er tanken om å bare kunne stikke av fra en skade som har skjedd ved et uhell veldig skremmende. For når går grensen for hva slags uhell man kan stikke av fra? Jeg regner jo med at den for de fleste går langt før man f.eks. stikker av fra et skadet menneske, men hvis man først skaper en holdning på at det er greit å stikke av fra en liten skade er det vanskelig å si hva som skjer med holdningene til større skader. Det kalles vel normutgliding...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:28   #69
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Synes du det er ok å slå ned en person fordi han står i veien for deg også? Det er jo i praksis samme sak. Kriminellt og idiotisk.


Ja klart det det synes jeg er helt rimelig!

Men seriøst, om det ikke er gjort med forsett eller ved grov uaktosmhet er det vel ikke noe man må dekke selv?

Jeg måtte ikke dekke bileiers utgifter da hesten min sparket inn en billykt.
Fordi jeg hverken hadde gjort det med forsett eller vært grovt uaktsom.
Og, dere kan være trygge på at det ikke var fordi bileier var grei
Saken værserte i systemet i nesten 1 år.

Så jeg føler kanskje at enkelte her drar dette dem å komme borti en bil med egen bildør, litt ut av proposjoner.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:35   #70
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Da vår bil ble skadet/ ripet opp når den stod parkert på jobb(jeg jobber på barneskole)gikk jeg til ledelsen for å høre om jeg hadde noen rettigheter i forhold til å få dekket kostnaden på skaden. Da fikk jeg bare beskjed om at jeg tok med meg bil og parkerte bilen frivillig og på eget ansvar.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:40   #71
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Her var du litt på jordet Floksa, men du er jo bonde. Håper bare du ikke parkerer (eller rir!) noe sted nær meg en gang...:glad i bilen min:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:49   #72
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja klart det det synes jeg er helt rimelig!

Men seriøst, om det ikke er gjort med forsett eller ved grov uaktosmhet er det vel ikke noe man må dekke selv?

Jeg måtte ikke dekke bileiers utgifter da hesten min sparket inn en billykt.
Fordi jeg hverken hadde gjort det med forsett eller vært grovt uaktsom.
Og, dere kan være trygge på at det ikke var fordi bileier var grei
Saken værserte i systemet i nesten 1 år.

Så jeg føler kanskje at enkelte her drar dette dem å komme borti en bil med egen bildør, litt ut av proposjoner.

Om jeg rygger på en annen bil så er det vel selvsagt ikke med forsett, men jeg kan jo ikke si til vedkommende " Nei vet du hva, det der gjorde jeg ikke med vilje, så det må du dekke selv."

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:52   #73
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Spesielle holdninger du presenterer her, Floksa. Men du skapte ihvertfall liv i tråden, det skal du ha.

  Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:52   #74
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

At man legger igjen lapp med navn og nummer hvis man skader en bil tar jeg som en SELVFØLGE, omtrent så selvfølgelig at jeg trodde ikke det måtte sies til voksne mennesker. Det har ingenting med verdien på bilen eller om andre har parkert teit å gjøre altså, det er alminnelig folkeskikk å gjøre opp for seg om man forårsaker en skade.

Men det er det jamen meg ikke mange som gjør... Jeg har ikke supernye biler -den ene er 2005-modell, og den andre 2006. Men begge VAR pene og hele, inntil jeg begynte å kjøre til stasjonen. I løpet av et halvt år, har jeg fått en stor bulk i hjulbuen på den ene bilen, en bulk i sida på den andre, og begge er rygget inn i med hengerfeste (ser det ut som). I tillegg MASSE småsår etter dører.
Skulle virkelig ønske folk av typen i HI ikke fantes, og at alle var ærlige sjeler som la igjen navn og nummer når de skadet andres eiendom!

(og ja: jeg ville selvsagt gjort opp for meg om jeg skulle kommet til å skade noen andres bil).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:53   #75
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Det var mest for å sparke litt tilbake til de som mener jeg er kriminell.
For min erfaring er at man IKKE er erstatningspliktig for henderlige uhell og at sånt faktisk er noe man som bileier må regne med.

Si meg, er dere sånne som blir rasende om noen skumper borti kafèbordet slik at det søles kaffe på de nye hvite buksene (eller oppi ipaden) også? Og forlanger erstatning å det hele? For i så fall mener jeg virkelig at det er dere som er på jordet, ikke jeg. Ting skjer i det offentlige rom altså. sånn er det bare!

(la det være KLINKENDE klart at jeg aldri har forsvart å ødelegge noe med vilje)


Jeg hadde nok ganske sikkert gjort opp for meg uten å kny om ikke bileier hadde åpnet med å truet med å drepe meg, for så å lyve rævva av seg i skademeldingen

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:55   #76
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Om jeg rygger på en annen bil så er det vel selvsagt ikke med forsett, men jeg kan jo ikke si til vedkommende " Nei vet du hva, det der gjorde jeg ikke med vilje, så det må du dekke selv."

Det kommer vel fint inn i kategorien grovt uaktsomt, å rygge på noen mener jeg.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:55   #77
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det var mest for å sparke litt tilbake til de som mener jeg er kriminell.
For min erfaring er at man IKKE er erstatningspliktig for henderlige uhell og at sånt faktisk er noe man som bileier må regne med.

Si meg, er dere sånne som blir rasende om noen skumper borti kafèbordet slik at det søles kaffe på de nye hvite buksene (eller oppi ipaden) også? Og forlanger erstatning å det hele? For i så fall mener jeg virkelig at det er dere som er på jordet, ikke jeg. Ting skjer i det offentlige rom altså. sånn er det bare!

(la det være KLINKENDE klart at jeg aldri har forsvart å ødelegge noe med vilje)


Jeg hadde nok ganske sikkert gjort opp for meg uten å kny om ikke bileier hadde åpnet med å truet med å drepe meg, for så å lyve rævva av seg i skademeldingen

Må man regne med at bilen kan bli kan bli sparket av en hest altså?

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:56   #78
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det kommer vel fint inn i kategorien grovt uaktsomt, å rygge på noen mener jeg.....

Da vil jeg påstå at det er grovt uaktsomt å ha en hest iblandt biler.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 17:00   #79
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Må man regne med at bilen kan bli kan bli sparket av en hest altså?

Ja, det må man faktisk.

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Da vil jeg påstå at det er grovt uaktsomt å ha en hest iblandt biler.


Heldigvis er ikke loven enig med deg. Bilen bærer ALLTID ansvaret, ovenfor myke trafikanter. En hest, uten rytter er regnet som det.
Og slik både skal og bør det være.
Jeg regner med at du vet du ikke kan saksøke noen og at du må dekke hele skaden selv, om du kjører på dyr? Eller er du av de som mener dyra bør bære ansvaret? Eller dyreeier, om det finnes noen eier.
Veldig ofte er bilfører uten skyld i slike ulykker.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 17:12   #80
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, det må man faktisk.




Heldigvis er ikke loven enig med deg. Bilen bærer ALLTID ansvaret, ovenfor myke trafikanter. En hest, uten rytter er regnet som det.
Og slik både skal og bør det være.
Jeg regner med at du vet du ikke kan saksøke noen og at du må dekke hele skaden selv, om du kjører på dyr? Eller er du av de som mener dyra bør bære ansvaret? Eller dyreeier, om det finnes noen eier.
Veldig ofte er bilfører uten skyld i slike ulykker.

Det er vel ikke helt sant? En parkert bil bærer da ikke ansvar?

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no