Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-09, 16:10   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Vi er veldig glade i Bergans, men et minus med dem er at de mangler det lokket som er oppå, som er veldig kjekt når de drar boblebukser til og fra skolen.

Vi bruker reimene på sekken til å feste klærne på. Fungerer som bare det. Her har ungene bare hatt Bergans. Både fordi de ikke er så dillete som Beckmans, men også fordi de kjennes lettere ut og sitter bedre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 16:11   #62
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.586
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Skal du kjøpe det?

Nei, jeg går ut fra at om han trenger et ekstra sett for å få gjort ting hjemme, og ikke er i stand til å bære det, får han vel låne det på skolen? Alternativt at han vokser så fort at det ikke blir noe problem.

De fleste bekymringer blir jo ikke noe av.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 16:13   #63
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nei, jeg går ut fra at om han trenger et ekstra sett for å få gjort ting hjemme, og ikke er i stand til å bære det, får han vel låne det på skolen?

Her har i alle fall min fått låne to sett. Et til skolen og et hjemme. Han kan bære, men evner ikke å få med seg noe som helst.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 16:15   #64
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Pluss at vi skal påvirke jenter til å bli søte, blomsterelskende prinsesser, mens guttene skal bli tøffe superhelter.

Tar en sånn igjen jeg:

Skilpadda har nok helt rett. Men når det er sagt er det flere på skolen til storesøster med brun Berganssekk, både jenter og gutter. Jeg begynte i førsteklasse med blå Berganssekk, tror de fleste jentene den gang hadde rød. Så dette er nok ikke helt nytt av året.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 16:18   #65
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

På vår skole fikk vi beskjed om hva pennalet skulle inneholde, så her stiller de ikke med noe annet enn låneblyanter hvis en elev har glemt dette. Vi skal også gå over å se hva som må spisses og byttes ut før ny skoledag. Tydeligvis forskjell fra skole til skole.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 18:19   #66
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.515
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Trur ikkje akkurat det er noko nytt med "jente- og gutesekkar". Da eg begynte på skulen i 1983 stilte dei fleste jentene i raud og gutane i blå sekk. Forskjellen no er kanskje at dei gjer litt meir ut av det heile, men det er klart, der gutane kunne velge raud sekk før er det ikkje like enkelt når det står girl på sekken, sjølv om mange 1.klassingar ikkje vil vite kva det betyr.

Når det gjeld å låne ekstra sett bøker er jo ikkje det så uvanleg når nokon har spesielt behov for det, men generelt er det nok enklare å få dobbelt sett når dei vert eldre og får fleore og tyngre bøker, og ikkje minst at det ikkje er eingongsbøker lenger.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 19:25   #67
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Her var det mange kjekke svar
ser iallefall ut som det er Bergans og Beckman som er "vinnerne".Har sjekka opp litt og penal er greit å ha. Sekk får de ikke her heller.
Så da blir det snart å dra å kjøpe sekk og penal!

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:47   #68
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.846
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Vi er veldig fornøyd med Berganssekkene. Synes Beckman har for tunge sekker.
Berganssekkene kan fint vaskes i maskin, det har vi gjort flere ganger ved behov. Vi bruker samme sekken på turer, og vasker den etterpå for å få bort evnt bållukt.

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:49   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.010
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nei, jeg går ut fra at om han trenger et ekstra sett for å få gjort ting hjemme, og ikke er i stand til å bære det, får han vel låne det på skolen?

Nja, jeg tviler på det. Men det kan jo hende.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:56   #70
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Vi har god erfaring med Bergans. Poden vil ha denne.
e

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:57   #71
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Vi er fornøyd med Troll sekken fra Ark.

På Storebrors skole har man pennal fra 1. klasse av. De fikk utdelt en blyant og et viskelær. (Snorreviskelæret som er helt ubrukelig. Det var jo slikt jeg fikk på skolen. Trodde man var kvitt det nå.)

Jeg har kjøpt flere gode blyanter, viskelær og farger, men han roter det jo bort hele tiden!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 22:50   #72
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er litt tullete å ha med seg egne saker på skolen, hvis skolen sørger for alt utstyr der. Greit nok at man må ha slikt hjemme til lekser, men å dra med seg spidermanviskelær og lignende på skolen ser jeg ikke vitsen med. Det blir omtrent som å ta med seg leketøy fordi det er morsomt.

Hmmm.... er det ikke sånn med veldig mye i barneverden da. Mye man ordner og fikser og lar dem få holde på med, fordi de setter pris på det selv. Storesøster fikk et stort og flott penal. Det hun ville ha. Hun var kjempestolt da hun kom hjem med sekk og penal. Jenta er lita og vi syntes kanskje både sekk og alt var voldsomt, men tenkte at siden hun blir kjørt og skal hentes så vil det gå. Kanskje vil hun penalet bli hjemme senere, da de får utstyr der. Kanskje vil hun ha det med. Vi får se an behovet og hva hun (og skolen) sier etter hvert. Men det er forskjellige små gleder på de ulike stadier, og det lar vi dem få ha.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 22:56   #73
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Hmmm.... er det ikke sånn med veldig mye i barneverden da. Mye man ordner og fikser og lar dem få holde på med, fordi de setter pris på det selv. Storesøster fikk et stort og flott penal. Det hun ville ha. Hun var kjempestolt da hun kom hjem med sekk og penal. Jenta er lita og vi syntes kanskje både sekk og alt var voldsomt, men tenkte at siden hun blir kjørt og skal hentes så vil det gå. Kanskje vil hun penalet bli hjemme senere, da de får utstyr der. Kanskje vil hun ha det med. Vi får se an behovet og hva hun (og skolen) sier etter hvert. Men det er forskjellige små gleder på de ulike stadier, og det lar vi dem få ha.

Jeg synes det er fint med små gleder, men akkurat i skoletimene har jeg null problem med å være restriktiv med hva ungene har med. Jeg tror min sønn hadde elsket å ha med seg et Ben10-viskelær og full pakke med lignende utstyr, men jeg vet at dersom først en av dem begynner så blir det til at de andre også gjør det og da har man det gående. Slik er det på mange nok områder og jeg synes det er veldig unødvendig å gjøre det når jeg vet at skolen stiller med alt de trenger. Som sagt så hadde det nok vært annerledes dersom skolen krevde at vi kjøpte inn utstyr som de skulle ha med seg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:08   #74
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.617
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nei, jeg går ut fra at om han trenger et ekstra sett for å få gjort ting hjemme, og ikke er i stand til å bære det, får han vel låne det på skolen? Alternativt at han vokser så fort at det ikke blir noe problem.

De fleste bekymringer blir jo ikke noe av.

Du kan ikke regne med å få et ekstra sett med bøker. Selv ikke om det er anbefalt av PPT og BUP og bestemt på samarbeidsmøte. Her har de ikke nok bøker til alle i klassen en gang. Til neste år skal jeg gjøre som en vennine anbefalte. Når de får med bøkene hjem for å legge bokbind på de så bare beholder jeg de. Kanskje ungen kan få gjort lekser neste år. :håper:

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:25   #75
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Lillebror valgte seg en Beckmannsekk med dinosaurer og er verdens lykkligste guttunge for tiden. Han er stadig innom rommet og klapper på sekken. Han er en stor 1.klassing og den sekken var helt fin til han.


Sist redigert av Garbella : 09-06-09 kl 23:25. Årsak: skrivefeil
Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:28   #76
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Storesøster får Beckmann sekk. Jeg synes Beckmann fungerer mye bedre som skolesekk/barnehagesekk enn Bergans, som jeg synes passer best som tursekk.

Hun vakler mellom den med Dinosaurene på og den med Kitty.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:31   #77
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Dere som har med barna for å kjøpe sekk, lar dere dem velge helt fritt etter design, eller styrer dere dem til den sekken dere synes sitter best?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:41   #78
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.846
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Jeg glemte å skrive at de orange sekkene barna får på skolen er veldig dårlige. Sitter dårlig og remmene sklir slik at sekken ofte blir skev på ryggen.

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:41   #79
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Vi kjøpte Bergans til Førstedamen. Den satt godt på ryggen og vi stæsjet den opp litt.

Men på skolen hadde de fleste Beckmann, og det var det hun ønsket seg.

Vi var heldige og fikk en brukt Beckmann her inne, som hun nå bruker, men holder fortsatt en knapp på Bergans.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:43   #80
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.846
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Vi er fornøyd med Troll sekken fra Ark.

På Storebrors skole har man pennal fra 1. klasse av. De fikk utdelt en blyant og et viskelær. (Snorreviskelæret som er helt ubrukelig. Det var jo slikt jeg fikk på skolen. Trodde man var kvitt det nå.)

:

Hva er galt med Snorreviskelæret?
Jeg synes de er helt greie, og de er ikke laget av det samme som da jeg var liten. Da var de seige og gned hull i boka, nå er de helt annerledes i konsistensen og jeg synes de visker helt greit.

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no