Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 15:17   #61
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Jeg gjorde samme feilen i går også.

Beklager ORG, det er ikke med vilje.

Jeg gjorde det med vilje. Ellers hadde ikke smileyen stemt så bra egentlig.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:20   #62
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Jeg synes nesten ORG bør skifte til OMG.
Det ER jo kult da!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:22   #63
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Nei, det er ikke kult. :setter ned foten: Og da driter jeg i hva som er standardbruk og hva ordbøkene sier, OMG er IKKEIKKEIKKE kult!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:22   #64
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Å, vakre tråden.

Her kan man jo ikke ha en liten legetime en gang uten å dette helt av lasset.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:23   #65
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Dette (= innleggene til HI) minner meg om en pasient jeg hadde i fjor, som brukte en hel konsultasjon på å beskrive hvor herlig han syntes det var f.eks. å vaske opp ("den ene gaffelen etter den andre, se hvordan bestikk og .... fra å være skittent og uryddig ...... gullende rent og deilig ...... alt bare min fortjeneste")(han hadde vært alvorlig deprimert fryktelig lenge og var takknemlig for sitt nye liv)


Du virker jo interessant og lur, ORG,
kan du ikke skjerpe deg litt da og skrive innlegg som ikke dreper alle disse ellers så tålmodige og dypsindige menneskene her inne?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:24   #66
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei, det er ikke kult. :setter ned foten: Og da driter jeg i hva som er standardbruk og hva ordbøkene sier, OMG er IKKEIKKEIKKE kult!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:28   #67
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg ble fysisk og psykisk sliten av å lese innlegget, var det intensjonen?

:dulter: Men jeg koblet inn "skumleseren" og hoppet over til de langt mer interessante innleggene over.

Endelig noe som får meg til å virke ordknapp. Det skjer ike ofte.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:57   #68
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Jeg gikk bare ut fra at HI brukte "til moderator" på samme måte som man bruker "ærede president" i stortinget. Egentlig syns jeg vi burde gjøre det alle sammen. Da ville det blitt litt mer stil over diskusjonene:

Ærede moderator. Jeg observerer at første taler snakket veldig lenge uten at jeg egentlig fikk med meg innholdet. Men føler for å påpeke at hvis man først skal være språkkonservativ er bokmål et dårlig valg. Vestmannalaget kan gi gode tips til arkaiske former og "rent" språk. Jeg forventer dermed at neste innlegg fra HI er skrevet på konservativt nynorsk. Med mindre det skjer, og vi får se medlemskort fra Vestmannalaget. kan jeg ikke se at HI har tilstrekkelig tyngde som språkpoliti til å skape konstruktive debatter. Takk, ærede moderatorer.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:00   #69
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg gikk bare ut fra at HI brukte "til moderator" på samme måte som man bruker "ærede president" i stortinget. Egentlig syns jeg vi burde gjøre det alle sammen. Da ville det blitt litt mer stil over diskusjonene:

Ærede moderator. Jeg observerer at første taler snakket veldig lenge uten at jeg egentlig fikk med meg innholdet. Men føler for å påpeke at hvis man først skal være språkkonservativ er bokmål et dårlig valg. Vestmannalaget kan gi gode tips til arkaiske former og "rent" språk. Jeg forventer dermed at neste innlegg fra HI er skrevet på konservativt nynorsk. Med mindre det skjer, og vi får se medlemskort fra Vestmannalaget. kan jeg ikke se at HI har tilstrekkelig tyngde som språkpoliti til å skape konstruktive debatter. Takk, ærede moderatorer.

Detta - detta var metall!

  Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:00   #70
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg trosser kuskrekken min og leier med meg Vigdis hit.

Skal hun være fast inventar i ORG sine tråder nå?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:00   #71
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Kvigdis. Jeg insisterer!

  Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:03   #72
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kvigdis. Jeg insisterer!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:06   #73
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

(Hvis den vokser opp til å bli kjip så kan den hete Quigdis.)

  Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:07   #74
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kvigdis. Jeg insisterer!

Men hun blir jo ikke Kvigdis før hun blir inseminert. Eller inkriminert. Eller noe sånt noe.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:08   #75
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Nettopp. Hun er ennå bare en speku.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:10   #76
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Gajamor: Ikke sett griller i hodet på noen nå. Det hadde vel i grunnen vært litt tøft, når jeg tenker meg om.

Ærede moderator!
Egentlig synes jeg det er litt morsomt at HI tydeligvis er så opptatt av språk, når man ser på strukturen i innleggene hans, som jo gjør innholdet litt ... skal vi si utilgjengelig? Det første jeg gir elevene mine beskjed om når de skal skrive, er at poenget med en tekst er å formidle mening. Rettskriving, struktur og presis språkbruk er verktøy vi bruker for å gjøre innholdet mest mulig tilgjengelig for leseren. Jeg anbefaler ORG å konsentrere seg litt mer om andre aspekter ved språk enn semantikk.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:27   #77
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Enda et langt og uleselig innlegg om språkbruk fra ORK?

Men de trådene er super underholdning da.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 16:28   #78
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Herregud, som jeg ler! Tusen takk for dagens besteste.


Jeg elsker FP!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 17:00   #79
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg gikk bare ut fra at HI brukte "til moderator" på samme måte som man bruker "ærede president" i stortinget. Egentlig syns jeg vi burde gjøre det alle sammen. Da ville det blitt litt mer stil over diskusjonene:

Ærede moderator. [...] Takk, ærede moderatorer.



Dagens beste forslag, gajamor!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 17:24   #80
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

: svett: Jeg har jo ikke tid til å lese alle disse OMG-trådene.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no