Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp meg å takle fri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-11, 18:20   #61
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å takle fri

Ok - her er min status:

Vindusvask - 2 ganger i året ca. Mannens jobb.
Støvtørking inni skaper - Eh...? Nei. Ikke vært gjort siden vi flyttet hit for 5 år siden. Skulle jeg det?
Hagearbeid - Jeg prøver å holde et par bed ryddige i front av huset. Dette for at naboene ikke skal få mark. Og mannen klipper gresset før man må frem med ljåen.
Ta seg av planter innendørs (i det minste gi dem vann) Det er en grunn til at det ikke er inneplanter i dette huset.
Holde orden i "hva befinner seg i kottene mon tro?" - eh nei. Men dette er denne sommerens prosjekt, vi begynner å tenke på flytting til større bolig.
Reparere ødelagte klær (det er jo bare EN søm....) - Ja, dette får jeg til.
Sortere alt av klær som er for smått - Nei. Dvs for små klær går til fretex.
Trening, mosjon eller et eller annet godt for kroppen - helst MED barna og ute i vill norsk natur. Tja. Dette gjør vi jo litt av faktisk. Fordi vi liker det og synes det er viktig. Da får det heller være at huset støver ned.
Holde orden på oppskrifter - Nei.
Lage sunn økologisk hjemmelaget mat, uten tilsetningstoffer, og selvsagt servere med et smil! Prøver, prøver. Jeg er dog ikke opptatt av den økologiske biten, men lager fra grunnen når jeg kan.

(dette blir jo bare mer og mer latterlig etter som jeg lister opp.... )

Rydde i gamle papirer, slik at jeg får plass til alt det andre rotet som ikke har en plass. *kremt* nei.
Lage hjemmelagede julegaver, med omtanke og kjærlighet for hver og en .... (say no more) Hehe... joda. Jeg gjør litt av dette. Men det er fordi jeg liker det, ikke fordi jeg må.
Lage nye putetrekk til sofaputene. Burde gjort. Men de selger sånt også.
Støpe egne lys (neida, jeg tuller )

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:26   #62
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å takle fri

Høres kjent ut.

Denne uka har jeg ferie med alle ungene hjemme, og mannen jobber fra tidlig morgen til sene kvelden. Da får man ihvertfall ikke gjort noe fornuftig, ikke føles det særlig ferieaktig ut heller, gitt. Hurra for laang skoleferie kombinert med fastlåste feriepuljer i helsevesenet. I år har jeg første pulje, noe som betyr at mannen egentlig ikke er ferieklar sånn jobbmessig før min ferie er over. Med regn og surt vær nesten daglig begrenses det jo hva man kan finne på alene med tre unger også, og dermed eskalerer krangling og surmuling hos brakkesjuke barn. Og sånn går no dagan.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:44   #63
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.035
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp meg å takle fri

Alenemor til 2 med 100% jobb, for tiden halvt sykemeldt

Vindusvask Aner ikke helt, har gjort det en gang etter jeg flytta inn 1.februar, men det var fordi jeg skulle ha opp vindusfolie på ene vinduet. Lånte ekspertutstyr på jobben
Støvtørking inni skaper når jeg en sjelden gang får ånden over meg
Hagearbeid bor i blokk. Er eneste i vår blokk som ikke har planter på terrassen omtrent
Ta seg av planter innendørs (i det minste gi dem vann) tja, har en plante innendørs som har fått vann en gang på 5 mnd, den lever da enda
Holde orden i "hva befinner seg i kottene mon tro?" har en bod inne og der er det orden altså. Men bare fordi jeg ikke putta ting inn der før jeg hadde system
Reparere ødelagte klær (det er jo bare EN søm....) ja det klarer jeg faktisk
Sortere alt av klær som er for smått jepp, dette gjøres kontinuerlig
Trening, mosjon eller et eller annet godt for kroppen - helst MED barna og ute i vill norsk natur prøver å være flink her ja, men må ta meg hardere i nakken når jeg ikke er sykemeldt lenger
Holde orden på oppskrifter que??
Lage sunn økologisk hjemmelaget mat, uten tilsetningstoffer, og selvsagt servere med et smil! vel, ikke akkurat
Rydde i gamle papirer, slik at jeg får plass til alt det andre rotet som ikke har en plass tar en sjau en gang i måneden
Lage hjemmelagede julegaver, med omtanke og kjærlighet for hver og en .... (say no more) ehhh, nei
Lage nye putetrekk til sofaputene aldri
Støpe egne lys (neida, jeg tuller ) selvfølgelig

Og albumene er slettes ikke ajour altså. Har kommet til minstens 1-års dag i alle album, men der stoppet det visst.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no