Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan ville du ha likt å bli omtalt som en "Milf"?
Det hadde tatt selvtilliten min til nye høyder og hadde reddet dagen min! 45 32,14%
Jeg hadde blitt fornærmet og følt det var nedlatende. 30 21,43%
Hva er i all verden er en "Milf"? 11 7,86%
Det er avhengig av hvem som hadde sagt det til meg... 54 38,57%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 10:25   #61
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tog'an ikkje.

Grandma.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:28   #62
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.253
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Åh jeg tog 'an ikke likevel ...

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:37   #63
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Åh jeg tog 'an ikke likevel ...

Tenkte Girl jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:44   #64
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.253
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Tenkte Guy jeg. Og det kan forekomme at det dropper innom tenkeboksen plutselig (fysj og fysj) men det er jo ikke noe jeg ville finne på å si til vedkommende.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:57   #65
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men problemet er jo at det egentlig ikke er et kompliment.

Jo visst kan det være et kompliment slik som enkelte bruker det. Jeg vet at flere yngre menn bruker uttrykket om kvinner som er eldre enn dem (for eksempel om eldgamle damer i tredve-førtiårsalderen), men som de likevel finner tiltrekkende. Jeg sier ikke at uttrykket er sjarmerende, men det kan brukes som et kompliment. Og oftest på en lite gjennomtenkt og flåsete måte.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er faktisk ganske forundret over at man mener at babe og milf er noe å bli glad for å bli kalt

Glad er å ta hardt i, men det er virkelig ikke noe jeg kan bli indignert og snurt over. Jeg har litt kalt det, og humret litt innvendig mens jeg rettet en "indignert" pekefinger mot vedkommende. Det får da være måte på hva jeg skal bli snurt over.


Sist redigert av Madicken : 28-02-13 kl 11:12.
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 11:00   #66
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.330
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Grandma, ja. Ja, da blir det selvsagt enda mer ellevilt at noen kan tenke seg sex med en.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 11:01   #67
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.537
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Grandma, ja. Ja, da blir det selvsagt enda mer ellevilt at noen kan tenke seg sex med en.

Pøh!

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 11:09   #68
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.253
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Pøh!

AMO - angry mother ?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 14:30   #69
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.477
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

A(G)MO - Angry Granmother!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 15:10   #70
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.537
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

A(G)MO - Angry Granmother!

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:30   #71
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jo visst kan det være et kompliment slik som enkelte bruker det. Jeg vet at flere yngre menn bruker uttrykket om kvinner som er eldre enn dem (for eksempel om eldgamle damer i tredve-førtiårsalderen), men som de likevel finner tiltrekkende. Jeg sier ikke at uttrykket er sjarmerende, men det kan brukes som et kompliment. Og oftest på en lite gjennomtenkt og flåsete måte.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:35   #72
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.914
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Jeg synes det er lite gjennomtenkt hvis det er tenkt som et kompliment. Jeg er en sur gammel feminist som får neller av sexobektivisering, og det blir liksom ikke særlig verre enn dette - å beskrive noen som et sexobjekt er ikke greit i min surmuggebok, uansett hvor smigrende det er å være attraktiv. Jeg synes det er dritharry og barnslig - akkurat slik jeg synes "pulbar" er.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:21   #73
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes det er lite gjennomtenkt hvis det er tenkt som et kompliment.

Jeg tror de fleste er enige om det er lite gjennomtenkt, også de som leverer "komplimentet". Men jeg klarer ikke å hisse meg opp, selv om også jeg vil kalle meg feminist.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:23   #74
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Man hisser seg ikke nødvendigvis opp bare fordi man ikke velger å tolke enhver antydning om hvor pulbar man er som en kompliment.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:01   #75
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man hisser seg ikke nødvendigvis opp bare fordi man ikke velger å tolke enhver antydning om hvor pulbar man er som en kompliment.

Enhver antydning om hvor pulbar man er? Kjære vene. Vel, jeg kjenner at jeg kan finne på å hisse meg litt opp over mennesker som må bruke enhver anledning til å komme med humørsyke, bedrevitende og generaliserende utsagn.


Sist redigert av Madicken : 28-02-13 kl 20:09.
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:27   #76
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Enhver antydning om hvor pulbar man er? Kjære vene. Vel, jeg kjenner at jeg kan finne på å hisse meg litt opp over mennesker som må bruke enhver anledning til å komme med humørsyke, bedrevitende og generaliserende utsagn.

Synes du jeg var humørsyk, bedrevitende og generaliserende denne gangen også, altså?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:28   #77
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Synes du jeg var humørsyk, bedrevitende og generaliserende denne gangen også, altså?

Nei, denne gangen var du visst bare humørsyk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:31   #78
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Madicken, jeg begynner å bli ganske lei disse stikkene dine mot meg. Å være uenig på sak eller argumentasjonsteknikk er så sin sak, men det du holder på med gjør meg oppgitt og fører til at jeg ikke har spesielt mye glede av å diskutere på forum. Om det er hensikten, vel, gratulerer. Mission accomplished.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:34   #79
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Madicken, jeg begynner å bli ganske lei disse stikkene dine mot meg.

Vet du, jeg skulle til å si akkurat det samme til deg. Jeg kan ikke huske at jeg har "stukket" deg uten at du på forhånd har kommet med smånedlatende kommentarer myntet på et innlegg fra meg, så her går følelsene sannelig begge veier. Men for all del, korriger meg om jeg har misforstått og/eller gått glipp av noe her.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 20:36   #80
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.390
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er "Milf" et positiv eller negativt ladet uttrykk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

det du holder på med gjør meg oppgitt og fører til at jeg ikke har spesielt mye glede av å diskutere på forum.

Tro meg, jeg har det på samme måten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no