Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytter feminister etternavn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er du og hva gjorde du da du giftet deg?
Jeg er og feminist og har ikke byttet etternavn 92 39,32%
Jeg er og feminist og byttet etternavn 56 23,93%
Jeg er kvinne ikke feminist, og byttet ikke etternavn 18 7,69%
Jeg er kvinne ikke feminist og byttet etternavn 40 17,09%
Jeg er mann og feminist og byttet etternavn 0 0%
Jeg er mann og byttet etternavn 0 0%
Jeg er mann og byttet ikke etternavn 1 0,43%
Jeg er ikke gift, men insisterer på å svare likevel 13 5,56%
Jeg er feminist og vi har slått sammen navnene til nytt felles 10 4,27%
Jeg er ikke feminist og vi har slått sammen navnene til nytt felles 4 1,71%
Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-08, 10:07   #61
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Er det mange menn som ikke vil føre sitt navn videre, og som gir blanke i etternavnet sitt?

Jeg kvittet meg med min fars etternavn og tok min mors, når jeg ble myndig. Om jeg eller min samboer bytter, slår sammen eller beholder våre navn som de er, når vi gifter oss, vet jeg ikke. Jeg vil gjerne at familien vår skal hete det samme.

Jeg er feminist.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:08   #62
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er for likeVERD (synes det ordet er mye bedre) og skiftet etternavn. Ikke fordi jeg syntes jeg som kvinne måtte ta mannens etternavn (det virker av og til som om alle tror dette alltid er årsaken til at kvinner skifter etternavn, så teit)

Jeg tror faktisk veldig få tenker akkurat det, men endel reflekterer vel over at det så godt som alltid er kvinnen som tydeligvis syns mannen har finere navn, føler mindre tilknytning til navnet sitt, og syns det er viktigere at familien har samme navn enn å videreføre sitt eget slektsnavn. Og det er jo faktisk litt pussig, og demonstrerer at man følger i inngåtte tradisjoner, tradisjoner som har en negativ symbolverdi, samme hvor likestilt man er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:09   #63
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Kanskje noen føler mer for å ha mannens etternavn enn farens (som jo er det mange har)?
Eller morens for den saks skyld.


Sist redigert av Filifjonka : 19-05-08 kl 10:38.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:11   #64
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Men glitter, du kan jo ikke vite hvem som har tenkt nøye gjennom navneendringen og hvem som gjør det i blinde fordi det skal være sånn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:11   #65
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Kanskje noen føler mer for å ha mannens etternavn enn farens (som jo er det mange har)?

For eksempel.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:13   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men glitter, du kan jo ikke vite hvem som har tenkt nøye gjennom navneendringen og hvem som gjør det i blinde fordi det skal være sånn.

Eh, nei? Jeg skjønner ikke helt hva du argumenterer for? Eller i mot?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:16   #67
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Eh, nei? Jeg skjønner ikke helt hva du argumenterer for? Eller i mot?

Tankegangen du argumenterer for under her. Båssettingen.

Sitat:

... men endel reflekterer vel over at det så godt som alltid er kvinnen som tydeligvis syns mannen har finere navn, føler mindre tilknytning til navnet sitt, og syns det er viktigere at familien har samme navn enn å videreføre sitt eget slektsnavn. Og det er jo faktisk litt pussig, og demonstrerer at man følger i inngåtte tradisjoner, tradisjoner som har en negativ symbolverdi, samme hvor likestilt man er

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:19   #68
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Det jeg sier er at selv når man kan velge selv, selv når man gjør gjennomtenkte valg så ender man opp med å velge det man ble "tvunget" til tidligere. Jeg regner med at de aller fleste som bytter, eller ikke bytter, navn i dag har tenkt gjennom det. Men det at man tenker gjennom det, gjør tydeligvis ikke at man velger annerledes. Verken menn eller kvinner. Kvinner er vant til å bytte og fortsetter med det, menn er ikke det, og fortsetter med det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:23   #69
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

I min omgangskrets er jeg faktisk den eneste som har fjernet mitt navn til fordel for mannens.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:24   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

I min omgangskrets er jeg faktisk den eneste som har fjernet mitt navn til fordel for mannens.

Jeg kjenner heller ikke mange, verken i min generasjon, eller mine foreldres. Men på landsbasis (og egentlig bare av polle her inne) så ser man at fremdeles så bytter de aller fleste kvinner til mannens etternavn når de gifter seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:27   #71
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Jeg er feminist og byttet etternavn. At noen finner det pussig er sikkert greit, men for meg handler det om forfenglighet. Mitt veldig vanlige navn var ikke noe viktig for meg i det hele tatt. Det er dessuten bare en omskrivning min bestefar tok for å gjøre det enda enklere (om mulig ). Ergo ikke et navn med lange slekstbaner og historie bak. Mannen sitt etternavn er det kun hans slekt som har, derfor ville jeg også ta det. Jentene har også kun fått det. Hadde det vært jeg som hadde et navn som var særegent eller hadde historie bak seg ville jeg ikke byttet. :enkel:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:30   #72
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.336
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Definisjon av feminist: (Jeg husker hverken opphavskvinnen eller ordrett sitat, men det er noe så sånt

"Me, I have never been able to define exactly what a feminist is. I only know people call me one whenever I express opinions that differentiate me from a door mat"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:33   #73
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Definisjon av feminist: (Jeg husker hverken opphavskvinnen eller ordrett sitat, men det er noe så sånt

"Me, I have never been able to define exactly what a feminist is. I only know people call me one whenever I express opinions that differentiate me from a door mat"

Det var Rebecca West: I myself have never been able to find out what feminism is; I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:49   #74
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Her er det visst mange som ikke har så sterk tilknytning til etternavnet de er vokst opp med.
Jeg har det, det er det navnet jeg har hett i 32 år før jeg møtte en varig partner. Det er ikke bare navnet til faren min, det er mitt familie-navn. Min mors, mine brødres, i tillegg til mitt.
Jeg har ikke lyst til å bytte ved evt. giftermål. Det er på kollisjonskurs med særlig sambo's familie, som forventer dette, (og giftemåkl snarest mulig)

Virker ikke som om det er mange som meg her. Det synes jeg er litt rart.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:52   #75
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.888
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Jeg byttet etternavn fordi jeg synes det er ryddigst at hele familien heter det samme. Helst ville jeg at han skulle ha byttet, men han greide ikke uttale mitt navn, så da måtte jeg bytte. Fair enough.

Kall meg feminist eller hva du vil. Jeg har tatt en utradisjonell utdanning, jobber i et mannsyrke og synes jeg fortjener å tjene minst like bra som mine kolleger. Jeg synes også at alle i husstanden, både menn og kvinner, skal ha fritid igjen når dagens arbeid er gjort, men hvilket arbeid som utføres av hvem spiller ingen rolle.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:57   #76
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Her er det visst mange som ikke har så sterk tilknytning til etternavnet de er vokst opp med.
Jeg har det, det er det navnet jeg har hett i 32 år før jeg møtte en varig partner. Det er ikke bare navnet til faren min, det er mitt familie-navn. Min mors, mine brødres, i tillegg til mitt.
Jeg har ikke lyst til å bytte ved evt. giftermål. Det er på kollisjonskurs med særlig sambo's familie, som forventer dette, (og giftemåkl snarest mulig)

Virker ikke som om det er mange som meg her. Det synes jeg er litt rart.

Helt alene er du vel ikke?
Ifølge pollen er det 42 kvinner som ikke har byttet etternavn, mens 34 har svart at de har byttet.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 10:59   #77
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg har ikke lyst til å bytte ved evt. giftermål. Det er på kollisjonskurs med særlig sambo's familie, som forventer dette, (og giftemåkl snarest mulig)

Og at svigerfamilien din forventer at du skifter etternavn, synes jeg høres både gammeldags ut, sært og diskriminerende.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 11:05   #78
Hulemannen
pappa
 
Hulemannen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Hulemannen er litt kul
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Virker ikke som om det er mange som meg her. Det synes jeg er litt rart.

Til informasjon er denne tråden en videre diskusjon av undersøkelsen "Har du byttet etternavn i voksen alder?" i denne tråden. Dersom du ønsker å få med deg hele diskusjonen kan det være et tips å få med seg hva som blir sagt der.

__________________
...som ydmykt innrømmer at han er pappa til verdens mest praktfulle jenter, født 2008 og 2010
Hulemannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 11:11   #79
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Helt alene er du vel ikke?
Ifølge pollen er det 42 kvinner som ikke har byttet etternavn, mens 34 har svart at de har byttet.

Det er supert at det etterhvert blir så mange, for da er man ikke alene om å beholde sitt eget navn.
Jeg føler det faktisk sånn i mitt miljø, at damene bytter etternavn er sånn det er; og alltid har vært.
Av denne tråden får jeg vilje til å stå på mitt, og ikke akseptere at det er sært på noen måte (å beholde navnet sitt).
Jeg registrerer i fødselsannonser i aviser og sånn at det er fler og fler som har forskjellig etternavn, samler det som "skyts" hvis det blir en ekkel konfrontasjon. Men det blir nok ikke det. De er egentlig snille folk.
Men å gå imot tradisjonen kan kreve litt. Det enkleste er å gjøre det som er vanlig.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 11:20   #80
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Jeg føler (merk: føler, ikke synes rasjonelt) det er direkte unaturlig at en kvinne eller en mann tar etternavnet til partneren sin, for man er jo ikke i slekt.
Jeg merket at jeg syntes det var ubehagelig da min svigerinne tok etternavnet vårt, og jeg hadde heller ikke likt det om min sønn hadde fått en partner som hadde tatt vårt etternavn. Jeg skjønner det er sært og jeg hadde aldri sagt det høyt for å si det sånn. Men jeg hadde ikke likt det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
etternavn, feminisme


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no