Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-10, 20:59   #61
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men og man øvelseskjører med en 15 åring 14 dager før 16 årsdagen, på lokale, ikketraffikerte veier greier jeg ikke å hisse meg opp over.

Nei, og du bryr deg ikke om signaleffekten heller?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:09   #62
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

De fleste som bryter en lov, ( og som ikke er notorisk kriminelle) gjør det vel fordi de oppfatter egen valg som relativt rasjonelle og Kloke?


Nå har jeg omsider lest meg gjennom tråden. Til det du skriver over her kan jeg bare svare at nei, jeg bryter ikke lover fordi jeg oppfatter mitt valg som rasjonelt og klokt. Kom veldig gjerne med eksempler på hvilke lover som er vanlige å bryte i så måte, jeg kan nemlig ikke komme på en eneste. Du nevner fartsgrenser. Med fare for å virke skinnhellig, så har jeg nok brutt fartsgrenser, men det gjør man stort sett ikke med vilje. Det er en viss forskjell på å gjøre noe med fullt overlegg og forsvare det og være uheldig. Jeg synes ikke man kan forsvare å bryte fartsgrenser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:09   #63
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

De fleste som bryter en lov, ( og som ikke er notorisk kriminelle) gjør det vel fordi de oppfatter egen valg som relativt rasjonelle og Kloke?
Ikke fordi de synes det er skøy å gamble med barnas sikkerhet en lørdagskveld?

Hadde jeg trodd og ment at å la 8 åringen kjøre minilasteren på noe som helst måte satte hans sikkerhet i fare hadde han ikke fått lov til å nærme seg den.
Hadde jeg latt han ruse avgårde på en ATV i 80 km i timen, uten hjelm (hvilket dessverre er ganske vanlig i enkelte miljøer ) så er jeg sannsynligvis uten både hjerne og gangsyn.

De aller fleste som bryter fartsgrensen feks, gjør det jo fordi de mener et er trygt å kjøre fortere enn tillat? (og noen gjør det for spenningen sin del)

Nå våknet jeg akkurat av en ufrivillig høneblund, derfor er det ikke sikkert at jeg leser helt riktig her. Jeg håper at jeg ikke gjør det, for du mener da ikke seriøst det du skriver? Tror jeg prøver å våkne litt mer, jeg fikk det plutselig for meg at du synes det er ok å la barn kjøre noe sånt:



Dessuten leser jeg at du mener at akkurat du kan bryte loven fordi du er så fornuftig og klok. For det er man jo om man lar en 8-åring kjøre rundt med denne. Nei, helt våken er jeg nok ikke.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:24   #64
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.573
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Nå våknet jeg akkurat av en ufrivillig høneblund, derfor er det ikke sikkert at jeg leser helt riktig her. Jeg håper at jeg ikke gjør det, for du mener da ikke seriøst det du skriver? Tror jeg prøver å våkne litt mer, jeg fikk det plutselig for meg at du synes det er ok å la barn kjøre noe sånt:



Dessuten leser jeg at du mener at akkurat du kan bryte loven fordi du er så fornuftig og klok. For det er man jo om man lar en 8-åring kjøre rundt med denne. Nei, helt våken er jeg nok ikke.


Vet du forskjellen på de to bildene du har lagt ut?
Har du sett en slik en i aksjon noen gang?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:30   #65
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vet du forskjellen på de to bildene du har lagt ut?
Har du sett en slik en i aksjon noen gang?

Begge to er minilaster, står det, men siden det tydeligvis ikke er slike ditt barn kjører, kan du jo vise frem hvordan din ser ut? Må jeg ha sett en i aksjon for å mene at det er galt at barn kjører en?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:30   #66
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Den ene er grønn, den andre blå.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:33   #67
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

og , skulle vel dekke det meste!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:36   #68
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.573
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Begge to er minilaster, står det, men siden det tydeligvis ikke er slike ditt barn kjører, kan du jo vise frem hvordan din ser ut? Må jeg ha sett en i aksjon for å mene at det er galt at barn kjører en?

Har du kjørt radiobil noen gang?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:55   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Har du kjørt radiobil noen gang?

Det er da ikke forbudt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:56   #70
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Har du kjørt radiobil noen gang?

Nei, må jeg det?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 22:02   #71
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.573
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Nei, må jeg det?

Ja, det syns jeg du bør.
Radiobil er gøy!

Nok om det, poenget mitt skulle være at det er lettere å mestre vår minilaster enn en radiobil. Men det falt litt på stengrunn om du ikke har kjørt radiobil noen gang.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 22:37   #72
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Hyacinth må lære noe jeg heller ikke får helt til , å samle sitater på et innlegg også trekker jeg meg forsiktig ut

Ferdig med avsporing

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 22:40   #73
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Hyacinth må lære noe jeg heller ikke får helt til , å samle sitater på et innlegg også trekker jeg meg forsiktig ut

Nei, du, det har jeg prøvd, og jeg får det IKKE til.

Men i dette tilfellet skyldes det at jeg hele tiden leste ned til noe jeg ville kommentere, og så fortsatte det bare sånn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 23:01   #74
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.573
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Hyacinth må lære noe jeg heller ikke får helt til , å samle sitater på et innlegg også trekker jeg meg forsiktig ut

Ferdig med avsporing


Ved siden av siter knappen er det et " ( eller noe som ligner i allefall ) og da kan man sitere multi.

Men hvordan man får delt opp sitater, vet jeg ikke, tror jeg er magi!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 08:38   #75
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.310
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Nå føler jeg du sklir litt unna, Floksa. Hva slags minilaster er det åtteåringen din kjører, da?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 08:56   #76
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.573
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå føler jeg du sklir litt unna, Floksa. Hva slags minilaster er det åtteåringen din kjører, da?


Hehe, du må gjerne kalle det å skli unna, jeg kaller det nettvett.
Jeg har ikke tenkt til å stå til rette ovenfor en haug med damer som aldri har sett en minilaster i aksjon, langt mindre kjørt en selv.
Model, merke og type vil ikke spille noen rolle. Jeg har ikke bedt om at "dere" skal være enige eller bifalle vårt valg, jeg har fortalt om valget og hvorfor vi tar det

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 08:56   #77
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Jeg har lest den andre lovbrudd-tråden, og det ser jo ut som om de aller, aller fleste begår mindre lovbrudd (kjøre for fort f.eks) fordi de føler at de er "on top of" situasjonen og at det er minimal risiko for at det skal skje en ulykke. Jeg kan ikke se noe særlig forskjell på at Floksa lar en åtteåring kjøre minidumper (på et jorde, i lav hastighet, under tilsyn, I presume?) og at en førtiåring kjører i 90 i 70-sonen. Ulykkesrisikoen og graden av ulydighet er vel omtrent det samme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 08:58   #78
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.573
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har lest den andre lovbrudd-tråden, og det ser jo ut som om de aller, aller fleste begår mindre lovbrudd (kjøre for fort f.eks) fordi de føler at de er "on top of" situasjonen og at det er minimal risiko for at det skal skje en ulykke. Jeg kan ikke se noe særlig forskjell på at Floksa lar en åtteåring kjøre minidumper (på et jorde, i lav hastighet, under tilsyn, I presume?) og at en førtiåring kjører i 90 i 70-sonen. Ulykkesrisikoen og graden av ulydighet er vel omtrent det samme.

Maks fart er 4 km i timen
Altså, minilasteren går ikke fortere enn 4 kmt om du så hopper av og dytter den.

Jeg vil påstå at ulykkesrisikoen er langt lavere, enn ved å kjøre i 90 kmt i 70 sonen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 09:01   #79
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Maks fart er 4 km i timen
Altså, minilasteren går ikke fortere enn 4 kmt om du så hopper av og dytter den.

Jeg vil påstå at ulykkesrisikoen er langt lavere, enn ved å kjøre i 90 kmt i 70 sonen.

Det vil jeg også tro.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 09:11   #80
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Jeg skal ikke blande meg i om minilastere er til barnebruk eller ikke, da jeg ikke vet hva det er, men jeg har inntrykk av at sikkerhet ofte ikke er i høysete på bygda. Det skjer jo ingenting her, det er jo nesten ikke biler, sier de mens de kjører i 80 på smale grusveier uten setebelte. Og alle unger jeg kjenner som bor sånn ordentlig på bondelandet øvelseskjører lenge før de har lov - fordi foreldrene mener at de må få lappen så fort som mulig etter 18-års-dagen siden de bor så øde til.

Når jeg var liten hadde jeg familie på bondelandet, og jeg husker vi syns det var så gøy å være der, for vi fikk sitte i traktorskuffa, ungene fikk sitte i bagasjerommet når vi skulle på butikken så det ble plass til alle i bilen osv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no