Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-07, 21:08   #61
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Sjokolade på ungene, jeg fant masse morsomme sjokolader på en bokhandel, så 1/3 av kalenderen er sjokolade. Gjærsag på meg.

(Den er tydeligvis for idioter for det står på bruksanvisningen at man ikke må skifte sagblad, men sagen er i gang. Jeg lurer på hvor lav IQ man må ha for å prøve noe slikt? )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 21:17   #62
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

I dag var det en veggklokke til dukkehuset, i Lundby-kalenderen.

Lundby-kalender? Hvor finnes det?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 21:53   #63
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Storesøster fikk fargestifter.
Lillesøster fikk tannbørste. (hun har ingen tenner enda)

Er like spennende for mamman dette.
Julekalenderene har farmor laget nemlig.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 21:54   #64
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Maia fikk en kjærlighet på pinne. Det var hun ikke moden for Joda, den var god å sutte på, men det var enda bedre å kline den ut over ansiktet, armene og mamma Det ble en tur rett i dusjen mens pappa lurte herligheten ned i søppelposen. Den planlagte sjokoladekjærligheten som kommer litt senere får forbigås i stillhet

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 22:21   #65
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.878
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Storebror fikk brannmannen i Legokalenderen. Lillebror fikk en palme i sjørøver-playmokalenderen sin.
Jeg og gubben fikk en Skrapeloddkalender hver.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 00:18   #66
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Vesla fikk to DVD'er med Mormor og de åtte ungene. Hun lurte veldig på hvordan nissen kunne vite at hun hadde mistet akkurat den videofilmen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 01:50   #67
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

I går fikk Lille et hårbånd, i dag får hun to SingSang-kort. Vi skal selvsagt synge sangene.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 02:15   #68
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Det vil dere ikke vite.
La oss si det slik; poden fikk velge lørdagsgodt selv og det inneholdt ikke lite sukker ...
I morgen blir det muligens en sjokonisse. Eller perler. :har ikke laget alt klart:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 07:59   #69
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Nå gleder jeg meg som en unge til ungene våkner og skal åpne kalenderen. I dag får de nemlig teaterbilletter. De har ønsket å gå på PluttiPluttiPott, men jeg har sagt nei. Jeg syntes at to teaterstykker på kort tid ble dyrt (var i oktober også). De var litt lei seg, ja. Så kom min pappa med gratisbilletter han hadde fått gjennom jobben. Gjett om jeg ble glad. Nå må de bare våkne slik at de også kan bli glade.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 08:04   #70
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Å så gøy Berglijot!

I legokalenderen fikk poden noe brannslukkingsgreier til brannmannen sin. Akkurat slik som er i eksemplene bakpå ( ).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 08:16   #71
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Igår fikk storesøster barnas superjul kalender. Hun var kjempe fornøyd!
Lillesøster fikk en rosa tannbørste og var minst like fornøyd!

Idag fikk storesøster hårbøyle med sommerfugl. Lillesøster fikk spenner med sommerfugler. Trodde hun hadde fått nok hår til å bruke litt spenner nå, men tydeligvis ikke. Siden vi sto opp har jeg tatt den i 10 ganger. Nå vet jeg ikke hvor den er.
Så det spørs om de andre spennene blir til storesøster, så får jeg finne på noe annet til lillesøster..

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 08:21   #72
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

2. desember inneholdt en sjokoladenissekjærlighet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 08:29   #73
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

I dag fikk de en aktivitet, dvs. vi skal lage julevindusmaling til rommene deres. Stor suksess, begge ble glade.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 08:33   #74
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nå gleder jeg meg som en unge til ungene våkner og skal åpne kalenderen. I dag får de nemlig teaterbilletter. De har ønsket å gå på PluttiPluttiPott, men jeg har sagt nei. Jeg syntes at to teaterstykker på kort tid ble dyrt (var i oktober også). De var litt lei seg, ja. Så kom min pappa med gratisbilletter han hadde fått gjennom jobben. Gjett om jeg ble glad. Nå må de bare våkne slik at de også kan bli glade.

De ble veldig glade. Ja, og storesøster klarte å åpne feil lapp først, men det var en av de fire rebuslappene med gave (de dagene jeg vet at vi ikke får tid til en kakaokopp en gang. ), så ingenting ble røpet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 08:54   #75
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Her fikk junior en nøkkelring med mariehøne bamse på.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 09:22   #76
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Storebror fikk noen deler til legoen sin og det falt veldig i smak. Lillesøster fikk en kopp til lekekjøkkenet sitt.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 09:24   #77
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

I dag var det en liten skrivebok.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 09:36   #78
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?


Minstemors tur til å åpne i dag.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 09:41   #79
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

I dag var det en hai.

Kalenderen ble for øvrig møtt med ellevill glede i går:
MAMMA! JULENISSEN HAR VÆRT HER! MED GAVER TIL MEG HVER DAG! HAN HAR HENGT DEN OPP IGJEN!

Jeg har ikke sagt noe om julenissen, men det er tydeligvis han som får cred'n. Første pakke var en sånn "magisk" klut med cars på. Den har han fått øye på ved et uhell tidligere, men satte ikke i sammenheng at det var den samme, siden denne tydeligvis var fra JULENISSEN! "Mamma, nå har vi TO!"

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:00   #80
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Adventsventetiden. Hva var i kalenderen i dag?

Fikk julenisser som vi skal lage sammen fra Panduro.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no