Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag? #19

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-25, 14:18   #761
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag? #19

Ribbe på julaften, med sosisser, surkål, svisker, epler og ovnsstekt rosenkål. Drakk Staropramen og akevitt til. Multekrem og krumkaker til dessert, og kransekake og jordbærsorbet til dem som foretrakk det. Vi drakk den Sauternesen til multekremen som Nenne anbefalte i kalenderbloggen; det ble stor suksess!

I går hadde vi lutefisk med bacon og ertestuing, med Roland-champagne til, og karamellpudding til dessert sammen med et par glass Samos-vin. Hjemmelaget konfekt til film til kvelds; fortsatt ingen mulighet til å få spist julekaker.

I dag skal vi til svigerinnefamilien og spise pinnekjøtt. Skal ta med noen julekaker i håp om å få spist noen av dem. Mistenker at nevøen på 14 i alle fall vil være behjelpelig. (Han var hovedgrunnen til at det ble såpass lite rester på julaften som det ble!)

Gammel 26-12-25, 15:15   #762
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ribbe i går, i dag blir det koldtbord med rester fra de siste to middagene, i tillegg til alt det gode pålegget.

Gammel 26-12-25, 15:58   #763
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I dag blir det.... tja, smågardsbiff står der det vel på pakken, flatbiff er det. Tilberedningen er uviss enn så lenge, mullig mannen har en plan (han har i alle fall kjøpt den. Fra sin søsters gårdsutsalg, og derfra kjøper han såmangt, ofte uten en plan, så vi får se. Vi hadde pinnekjøtt på julaften og ribbe i går og har rester av alt som vi egentlig burde fått spist opp. Hmm, kan man lage taco av ribberester? I morgen er det jo lørdag, men vi spiste mer enn nok pizza av enkle sorter før jul, og fredagstacoen utgår jo i dag, en form for restemat i morgen før vi er bedt bort på kalkun på søndag hadde gjort seg, kanskje.

Gammel 27-12-25, 15:54   #764
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Idag skal vi bort og få pinnekjøtt.

Gammel 27-12-25, 17:02   #765
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Har bestilt sushi til de av oss som liker det, henter og spiser hjemme i kveld. De som ikke liker det, får fikse noe selv (alle de er godt over myndighetsalder, så samvittigheten min er skinnende rein).

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 27-12-25, 17:02   #766
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Take away-pizza, truleg frå Pizzabakeren.

Gammel 27-12-25, 17:16   #767
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nachos.

Gammel 27-12-25, 18:53   #768
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På vei til svigers, og feiring av nieses bursdag. Vet ikke hva vi skal spise, men tradisjonen er taco.

Gammel 27-12-25, 19:09   #769
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Får besøk av noen venninner i kveld og vi skal spise ost og kjeks og drikke vin

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 27-12-25, 19:09   #770
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

I dag blir det kyllingpasta. Steker kylling, bacon og div løk en stund, har matfløte og vanlig fløte, masse krydder og litt babyspinat. Pastaskruer blandes oppi. Også blomkål og brokkoli til.

Alltid en stor suksess her i huset, og en av de tingene som alle spiser og er glad i. Og som jeg kan gjøre så enkelt eller avansert jeg orker, og ut fra hva som er i hus.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 27-12-25, 19:25   #771
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I dag var ønsker fra yngste "det er jo lørdag pizza selvsagt" så mannen har laget pizza som en pause mellom all julematen.

Gammel 27-12-25, 19:54   #772
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Japansk nuddelsuppe (udon) med purre, svinekjøtt, egg og shiitakesopp.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 27-12-25, 19:55   #773
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg lagde pizza i dag, med skinkeplegg. Var nam. Jeg hadde en eltefri deig stående som jeg egentlig skulle lage foccacia av.

Gammel 27-12-25, 22:07   #774
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

På vei til svigers, og feiring av nieses bursdag. Vet ikke hva vi skal spise, men tradisjonen er taco.

Det ble taco

Gammel 28-12-25, 11:33   #775
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går hadde vi nydelig kveitemiddag sammen med svigermor og svigerinnefamilien. Moren min hadde tatt med kveite nordfra, og vi bakte skivene i ovnen, siden vi var så mange. Serverte sandefjordsmør og mandelpoteter og grønnsaker til. Datteren lagde sjokoladefondant til dessert, og så ble det spist litt julekaker også.

I dag skal vi ha stekt laks, og potetstappe av julens mandelpotetrester.

Gammel 28-12-25, 12:50   #776
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg skal lage bacalao i dag.

Gammel 28-12-25, 12:53   #777
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

I dag blir det pinnekjøtt som skal dampes på poteter. Spennende greier. Gleder meg!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 28-12-25, 12:56   #778
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

I dag blir det en litt spicy, kremet suppe lagd på restene av julekalkunen.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 28-12-25, 17:19   #779
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Ovnsbakt laks eller ørret filet(husker ikke hva vi har), ris og noe grønt til.

Gammel 28-12-25, 18:56   #780
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Pinnekjøttlapskaus.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.