Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-25, 14:37   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd

Ja

Gammel 13-06-25, 22:55   #2
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi livet og ting jeg ikke kan råde over har jeg vært avventende til å kjøpe dagspass til ToR forå se Muse.
Nå er de utsolgt.

Gammel 13-06-25, 23:05   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Fordi livet og ting jeg ikke kan råde over har jeg vært avventende til å kjøpe dagspass til ToR forå se Muse.
Nå er de utsolgt.

Sjekk FB-arrangementet, sikkert noen som legger ut billetter de vil bli kvitt.

Gammel 13-06-25, 23:09   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Sjekk FB-arrangementet, sikkert noen som legger ut billetter de vil bli kvitt.

Ja, jeg sjekker både det og resale.
Jeg hadde SÅ trengt en time-halvannen med Muse nå.

Gammel 13-06-25, 23:04   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Trump, krig og elendighet.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 14-06-25, 12:21   #6
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis undersøkelsen om snaue to uker ikke viser betennelse så vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Nå er jeg så lei og fryktelig sliten. Det har søren meg gått et år. Betennelse betyr medisiner som gir håp om bedring. Ikke betennelse betyr prøv og feil.

Gammel 14-06-25, 16:37   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hvis undersøkelsen om snaue to uker ikke viser betennelse så vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Nå er jeg så lei og fryktelig sliten. Det har søren meg gått et år. Betennelse betyr medisiner som gir håp om bedring. Ikke betennelse betyr prøv og feil.

Skjønner godt hvor frustrerende det er! Det gikk to år med plager før det vistes her, utrolig frustrerende.

Gammel 14-06-25, 17:27   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Skjønner godt hvor frustrerende det er! Det gikk to år med plager før det vistes her, utrolig frustrerende.

Fikk påvist betennelse før jul. Har testa medisiner i 2 runder uten effekt etter at jeg slutter på de. Hvis de fortsatt finner betennelse så får jeg prøve noe annet.

Gammel 15-06-25, 16:02   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gruffer over alt t av sløsing med ressurser som jeg ser i den verden jeg lever i. Mat som er over best-før-dato kastes. Rester kastes. Klær kastes i bøtter og spann. Vi kjøper nytt, nytt, nytt.

Hva gjør man med et lager med (ubrukte, selvsagt!!) tamponger som har stått i skapet siden ca. 2009, da jeg brått sluttet å ha bruk for slikt? Kaster? I en verden hvor vi skal spare på ressurser og hvor deler av den kvinnelige delen av jordens befolkning har stort underskudd på slike produkter? Det krøller seg i hodet mitt av det. Men jeg tror vi lever i et lite hjørne av verden hvor ingen vil ha 8-10 pakker, noen fulle og noen delvis fulle, med plastinnpakkede tamponger.

banana er ikke aktiv  
Gammel 14-06-25, 13:55   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Skal bort idag og har bare ikke lyst. Men, dette er noe vi må hele familien idag. Overlever vel det og.

Gammel 15-06-25, 17:03   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Banana: Så enig, så enig. Jeg fikk slike ting av en medstudent i Florida. Vet jammen ikkexhva man gjør.

Gammel 15-06-25, 19:29   #12
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

At mørk 40 vask ofte lukter surt. Har renset maskinen og bruker eddik som skyllemiddel, men lukter fortsatt surt og aner ikke hvorfor.

Gammel 15-06-25, 20:34   #13
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

At mørk 40 vask ofte lukter surt. Har renset maskinen og bruker eddik som skyllemiddel, men lukter fortsatt surt og aner ikke hvorfor.

Hos meg hjelper det å innimellom kjøre de klærne som oftest lukter surt (noen jeans, collegegensre og litt annet) på 60 grader i blant. Og passe på at maskinen jevnlig kjøres på 90 grader (kjører ofte håndklær på 90).

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 15-06-25, 21:54   #14
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Hos meg hjelper det å innimellom kjøre de klærne som oftest lukter surt (noen jeans, collegegensre og litt annet) på 60 grader i blant. Og passe på at maskinen jevnlig kjøres på 90 grader (kjører ofte håndklær på 90).

Kjører ofte maskinen på 90 grader. Gjør det nå faktisk.
Usikker om de klærne tåler 60 gr.

Gammel 15-06-25, 23:44   #15
Bonzai
Superaktiv

Bonzai sin avatar

Medlem siden: May 2008
Bonzai er litt kulBonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Hos oss kom det av at klærne hang for tett på stativet på et dårlig sirkulert rom. Også lar vi alltid døren til vaskemaskinen stå åpen mellom vask. Om de tørker for treigt kom den sure lukta med en gang.

Bonzai er ikke aktiv  
Gammel 15-06-25, 21:43   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tar du det ut med en gang? Vi er strenge på å ikke la ting ligge i maskinen, om vi ikke kan ta ut ned en gang så venter vi ned å sette på. En sjelden gang kjører vi en 95 graders som generell rens.

Pelen er aktiv nå  
Gammel 15-06-25, 21:55   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Tar du det ut med en gang? Vi er strenge på å ikke la ting ligge i maskinen, om vi ikke kan ta ut ned en gang så venter vi ned å sette på. En sjelden gang kjører vi en 95 graders som generell rens.

Jepp, tom hengt opp.Var yngste idag som kjente at det luktet vondt i stua. (må ga tørkestativ i stua).

Gammel 15-06-25, 21:49   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Banana: sette det på toalettet på jobben?

Gammel 15-06-25, 22:56   #19
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Lar du døren og vaskemiddelkammeret stå åpen etter vask?

frukt er ikke aktiv  
Gammel 15-06-25, 23:19   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Min erfaring er at den lukta blir du aldri kvitt fra de klærne hvor det først har satt seg skikkelig. Ville gitt det et forsøk med vaskemiddel for treningstøy for å se om det har en effekt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.